Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Leedebee schreef:Dat "slepen" / spoor in het gras achterlaten doet mijn pony ook. Ze moeten een bepaalde ja-knik beweging maken en op het gras duwen om het te kunnen pakken. Dat kan je wel een beetje zien in het filmpje in mn profiel (de 1e).
Heb je er al eens naast gestaan om te horen of ze gras afbreekt?
Beetje gras en doorheen proppen wil ook nog wel eens helpen om door te krijgen dat er eten door dat gat komt![]()
@joyce B
Oh, dat is wel vervelend zeg! Dan doe je al wat er mogelijk is denk ik
Hou toch haar tanden in de gaten hoor

Leedebee schreef:haha, dit filmpje ken ik! (is overigens niet "mijn" filmpje hoor)Arabesk schreef:Deze vond ik ook nog bij jouw filmpjes![]()
Heule boze shetlander
Haha (apart om die hier terug te zien
)
) nu staat hij even zonder omdat we voor hem nu een klein weitje in de grote wei hebben gemaakt maar ik ben als de dood dat ie weer hoefbevangen raakt door gestresst gras, dus hij krijgt m straks fijn weer om!
Sizzle schreef:Ik zit met het volgende probleem. Mijn paard staat in een groep waar onbeperkt hooi voorhanden is. Ze is inmiddels vreselijk te dik maar verhuizen wil ik niet omdat er maar weinig stallen zijn waar ze zo fijn buiten kunnen staan in een stabiele groep. De stalhouder zal echt niet minder hooi geven of mindere kwaliteit.
Ik twijfel om een masker om te doen. Helpt dit ook tegen te veel hooi eten, of trekken ze daar gewoon grote plukken doorheen?
joyce B schreef:Daar heb ik inderdaad ook schrik van maargoed, het is niet anders. Je moet kiezen en dan is het graasmasker hier toch de enige optie...Hoe is jullie ervaring met een graasmasker? Wordt de stofwisseling ook zuiniger doordat ze minder binnen krijgen? (zoalsbij mensen die weinig eten) of valt dat mee?

Sizzle schreef:Doe dit dus niet te snelPoging gedaan vandaag. Ze gaat er direct heel goed mee om, maar het gat vond ik te klein voor hooi. Morgen nog eens proberen met een wat groter gemaakt gat.
.
. Het is triest, maar het is het beste voor haar. Als zij zichzelf niet gezond kan houden, moet ik het doen *zucht*.
ik denk het dat voor mij dan ook een cob wordt ga het gewoon proberen!
dat is goed om te weten want mijn haffie mag wel 100kg minder wegen
Bienotje schreef:Wat zijn jullie ervaringen met een graasmasker op kort gras? Mijn paard is niet te dik, maar is vanwege andere redenen beperkt in weidegang. Werkt het principe op kort gras nog wel of is het dan niks anders als frustratie? En hoe zit het met een kale wei met deels zand, voorkomt het dan evt. ook dat je paard veel zand naar binnen krijgt?