die tip kreeg ik ook, maar dat is zo'n grote hoeveelheid, die hij dan alsnog met een spuit naar binnen moet krijgen, dat pikte hij ook niet, ik krijg met moeite al iedere dag de gastrogard naar binnen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Arnyek schreef:rockey schreef:@ Patrick , wat vervelend . Moet jij nu ook 2 weken elke dag 1 spuit gastrogard geven? En dan na die 2 weken moet ik nog een week er halve dosering geven en starten met de pronutrin en die een kuur geven?
Ik moest ook dat schema aanhouden voor de gastrogard.
Ik gebruik overigens als supplement NutriScience GastroCare. Prijzig, maar voor mijn paard werkt dit beter dan pronutrin en de overige producten van de groene os.
rockey schreef:hoe zijn jullie ervaringen met Maagcompositum?
Heeft je paard nog een maagzweer of is deze al weg en zoek je nu iets ter onderhoud van de maagwand? Ik heb het ook een tijd gegeven maar het is me laatst ten zeerste afgeraden om te geven aan mijn paard omdat ze een sluimerende maagzweer heeft. Maag Compositum is ter onderhoud van de maag, het beschermd de maagwand en houd de zuurgraad neutraal maar is niet bedoeld voor het doen genezen van een maagzweer! Gember is goed voor de spijsvertering alleen is de manier waarop de gember die hierin zit op een dusdanige manier verwerkt dat het te scherp is voor paarden die echt nog last hebben van een maagzweer. Let wel: dit is mij gezegd door degene die heeft geholpen dit product te ontwikkelen dus ik ben er direct mee gestopt. Miss_Montana schreef:Helemaal mee eensCompositum is ter onderhoud van de maag, het beschermd de maagwand en houd de zuurgraad neutraal maar is niet bedoeld voor het doen genezen van een maagzweer!
Ik ben een grote maagcompositum-voorstander, maar om de aandoening echt te genèzen zul je toch iets straffers moeten hebben.
). Misschien vind jouw paard dit wel lekker hoor, maar je hebt ook een spulletje van phytonics wat vrijwel hetzelfde is als MC qua werking en dosering en naar wat ik heb gehoord ruikt/smaakt het minder sterk. Ik heb er geen ervaring mee maar misschien andere mensen in dit topic wel?

_Patrick_ schreef:Patrick staat sinds gister in de kliniek.
Ik zag hem eigenlijk alleen maar achteruit gaan ipv vooruit.
Van het weekend is hij weer koliekerig geweest.
Het kan zijn dat hij ook zweren in zijn dikke darm heeft, ze gaan hem helemaal binnenste buiten keren en staat nu ook ter observatie op de koliek afdeling.
Caballos schreef:Er zullen toch meer producten zijn die de maag rustig kunnen houden, dus ter onderhoud?
Iemand ervaring met sensipharm gastro entero comfort
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 00/102113/

hij is echt aan het afvallen......was even schrikken.