[INFO] Insulineresistentie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:06

romeorowan schreef:
Hypericum is St. Janskruid en wordt en wordt o.a. gegeven voor depressies.
Als ik de da weer spreek zal ik vragen waarom ze dit middel heeft uitgezocht.

Ja, ik weet dat het ook voor depressies wordt voorgeschreven en dat homeopatisch middelen 'breed' werken maar niet dat het voor de lever ingezet wordt.
Weer wat geleerd ;)
Ben benieuwd wat de DA er over zegt.

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:03

Een update over Yankee:

Yank ging ontzettend goed vooruit. Zijn dikke buik was aan de zijkanten al aardig geslonken en hij kon zijn achterhand weer redelijk gebruiken. Zijn koker is helemaal geslonken en zijn nek zag er ook redelijk uit. Helemaal tevreden dus!

Tot vorige week zaterdag |( Bij ons worden de paarden op het land gezet. Yankee heeft zijn eigen land en dat is in 2-en gesplitst. Een kaal stuk en een stuk met gras. Yank moet dus op het kale stuk. Hij wordt op het land gezet en er ook weer afgehaald na ongeveer 5 uurtjes. Als ik zelf kom dan mag hij een uurtje op het langere gras nadat hij zijn beweging gehad heeft. Zo kan ik alles in de gaten houden. Nu is het geval dat ze hem de hele week op het lange gras gezet hadden! Afgelopen zaterdag haalde ik hem uit zijn box en toen liep hij heel voorzichtig. Stapje voor stapje en heel langzaam. Ik schrok me rot. Ik heb met hem gewandeld en het ging langzaam beter. Nu ben ik dus weer helemaal terug bij af.

Ik heb maandag door de DA bloed laten afnemen. Hij belde vandaag dat het spiergedeelte goed was en hij zich daar geen zorgen over maakte, maar er was iets fout gegaan met het bloed voor de insuline test. Het bloed was ingevroren opgestuurd maar half ontdooid aangekomen. Nu moet er opnieuw bloed afgenomen worden. Ben benieuwd wat er uit komt.

Hij gaat over 10 dagen voor 2,5 maand naar een andere stal i.v.m. de vakantieperiode. Hij staat daar ook op een kaal stuk en krijgt veel beweging. Hij wordt uiteraard wel bijgevoerd om de goede vitamines en mineralen binnen te krijgen en hij krijgt hooi erbij. Eigenlijk hetzelfde als wat er nu gebeurd. Hopelijk voelt hij zich snel weer beter.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:05

KootMiraDrum, ik zou naar Den Hoek bellen en vragen voor visite. Geloof dat er best wat mensen in de regio zitten die interesse hebben (mij is toen verteld dat er een stuk of 6 patiënten in de regio moeten zitten willen ze komen).

SuperRoos

Re: Centraal: Insulineresistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 09:31

Heza, balen zeg :(:)
Klinkt dus of hij tegen de bevangenheid aanzit maar dan heeft insuline testen eigenlijk niet zoveel nut... Door de 'pijn' kan de insuline torenhoog oplopen wat je een valse uitslag geeft over de echte mate van resistentie.. :(:)

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:06

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:16

Flieck ziet er zeker goed uit zeg, super :)!!
Haar bouw is echt precies mijn pony, leuk om te zien!!

Heza, wat vervelend zeg!! Hoe gaat het nu met Yankee?

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:21

De gelijkenis is inderdaad opvallend, als je de kleur wegdenkt... zal ik toch een 'echte' NF hebben?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:54

Flieck ziet er goed uit zeg!

Fiek hier gaat ook goed, vanavond met therapeute aan de NABEHANDELING begonnen :D wat zijn we blij...
Fiek staat op de wei, blijft rustig afvallen en zijn ribben zijn te voelen!! Zijn kam is van voren naar achter weer zacht aan het worden... Wie had dit ooit gedacht!

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:19

Dat ziet er goed uit!

Hier een kleine update van mijn haflinger. Ondanks dat ze niet getest is op IR hebben we op aanraden van de DA haar wel op een dergelijk dieet gezet om te kijken wat er zou gebeuren.

Ze krijgt Marstall Vito, 2 plakken hooi en een stukje gras.

Qua buikomvang is ze vanaf half maart 15 cm afgevallen. Ook haar nek wordt een stuk zachter en dunner.

half maart
http://i270.photobucket.com/albums/jj90 ... GP0533.jpg

begin juni
http://i270.photobucket.com/albums/jj90 ... GP1188.jpg

De beweging heeft helaas enigszins op een laag pitje gestaan vanwege veldwerk voor mijn opleiding. Desalniettemin is ze niet opgeblazen zoals ze de afgelopen jaren in het voorjaar was. :)

Op de foto lijkt ze nog flink dik op haar ribben maar ze zijn toch wel te voelen..
Desalniettemin zijn we er nog niet, maar toch goed op weg ;)

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:10

@kukkie @eva - Met Yankee gaat het gelukkig weer beter. Ben bij de DA geweest met hem (zit bij ons op het terrein dus ben er zo) en hij zat tegen het hoefbevangen aan. Ik ben verder gegaan zoals ik altijd met hem doe, alleen nu heb ik tussendoor nog extra gestapt met hem. Gisteravond heb ik hem door iemand laten masseren. Dat vond hij uiterst aangenaam :z

Nog een vraagje. Yankee krijgt magnesium van De Groene Os. Nu hoorde ik dat dat niet de "goede" magnesium is. Iemand een idee wat dan wel de goede is en waar je dan op moet letten?

p.s. Flieck ziet er ontzettend goed uit +:)+

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:41

Is die magnesium voor hem uitgemeten als goed zijnde of heb je er zelf voor gekozen? Meestal wordt het gebruikt voor hete paarden, andere versies hebben gunstige invloed op IR paarden..

Mait, mooi dat ze cm's aan het verliezen is, ik vind haar er goed uit zien!

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:58

mait, ik vind je Haf er ook erg goed uitzien :j Bultjes op de billen lijken weg en hals is mooi slanker. Top!

Fiek aan de nabehandeling, super Roos!!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:46

Hoe gaat het bij jou dan Muds?

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:16

@ SuperRoos, In de winkel heb ik aangegeven dat hij IR is en zij hebben mij toen de Groene Os aangeraden. Ik heb er dus uiteindelijk zelf voor gekozen. Yankee is zeker geen heet paard, dus moet ik over op een ander soort. Hoe kom ik erachter wat de beste magnesium voor Yankee is?

Vandaag weer bij de DA geweest. Yankee hoest weer slijm op. Hij heeft het benauwd en de DA heeft nu officieël geconstateerd dat hij chronische bronchitus heeft. |( Ik baal hier zoooooooo ontzettend van. Dat is helemaal een rotcombi met IR. Voor zijn bronchitus moet hij veel naar buiten en voor zijn IR mag hij niet te lang op het land. Hij heeft nu weer slijmoplossers gekregen en ventipulmin. Ik word hier wel een beetje wanhopig van, maar we geven niet op!!

Morgen gaan we kijken bij een boerderijtje om te kopen. Daar zit een groot stuk land bij. Als ze zakken met de prijs dan komt het misschien nog goed als het huis in orde is. Kan Yankee lekker bij huis staan en heb ik het overzicht! Dus duimen jullie morgen rond 16.00 uur voor me dat het allemaal gunstig uitpakt? :D

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:33

River begint eindelijk op te knappen, ik had de hoop al bijna opgegeven :o

we zijn weer begonnen met rijden en madam mag met graaskorf in de wei :D

nu nog afvallen :x

Heza, ik duim hoor :j

Superroos, nabehandeling klinkt als muziek in de oren :D

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:16

@ Muds & Superroos: bedankt! We zijn ook erg blij met de vorderingen! Ik hoop dat we zo door blijven gaan, daar gaan we in ieder geval aan werken!

Ik blijf iedereen volgen hier. Ben meer een lezer dan een schrijver ;)

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:27

haha Mait, ik ook hoor :o

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:06

SuperRoos schreef:
Hoe gaat het bij jou dan Muds?

Tot nu toe goed eerlijk gezegd. May is fit en vrolijk :) Ze mogen sinds gisteren een half uurtje per dag het land op en dat wil ik langzaam opbouwen, kijken zolang het goed blijft gaan. Ik zit erover te denken om het straks zo te regelen dat ze 's nachts de wei op kunnen en overdag in de paddock: dan hebben we in ieder geval al minder te maken met fructaan :)
Op het moment is ze eerder te mager dan te dik, (overigens is ze nog nooit echt dik geweest) maar dat zou ook kunnen komen door een groeispurt en een klein paddockmaatje waar ze niet tegenop kan eten := Ze staat onder de exceemdeken, dus de vliegjes kunnen als het goed is geen ontstekingen veroorzaken en de GlucoBalance zou ervoor moeten zorgen dat ze het gras goed aankan. Dus ik ben benieuwd, de tijd zal het leren :)

Yankee chronische bronchitis :(:) En misschien een boerderijtje :))

River knapt op +:)+

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:10

Een hoop positieve berichten hier over Fiek, River, Flieck en de haflinger van mait.... wat fijn!

Voor Heza_Yankee zit het een beetje tegen nog... balen meid. Maar vanmiddag boerderijtje kijken, wat gaaf! Tuurlijk duimen we ;)

Auke gaat ook goed en is weer mooi op gewicht :)
Afbeelding

Zojuist weer met zijn arts gebeld, we gaan volgende week weer het een en ander opnieuw doormeten voor hem, ditmaal ook de glucobalance. Ik ben benieuwd.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:24

Sorry dat ik verder niet gereageerd heb, hoofd is even overvol. Heb inmiddels wel wat foto's verzameld van mijn gele rakker. http://www.mijnalbum.nl/Album=FJACHJ8H
Ik probeer vandaag hier even bij te lezen.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:29

Heza_Yankee schreef:
@ SuperRoos, In de winkel heb ik aangegeven dat hij IR is en zij hebben mij toen de Groene Os aangeraden. Ik heb er dus uiteindelijk zelf voor gekozen. Yankee is zeker geen heet paard, dus moet ik over op een ander soort. Hoe kom ik erachter wat de beste magnesium voor Yankee is?

Of het uberhaupt nut heeft kom je achter door onderzoek te doen naar een werkelijk tekort... Andere manier die je hier voorbij ziet komen en waar Fiek al beter mee is geworden is een natuurgeneeskundig/holistisch iemand die je paard doormeet en zo precies weet waar hij behoefte aan heeft..
Nu ook bronchitis dus, wat vervelend en geen prettige combi met IR.. Misschien zou je er eens veel breder naar kunnen laten kijken?
(Ik wil me helemaal niet opdringen hiermee aan iemand hoor maar als ik zie hoe Fiek is opgeknapt van een paard dat klaar was voor euthanasie en dat nu weer gezond en vrolijk is, kan ik het iedereen aanraden..)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:31

Wat fijn dat het met een aantal paardjes weer goed gaat! Ik hoop zo dat ik dat ook snel kan posten, maar hier duurt het nog wel even voor het zover is.

Ik ben trouwens ook meer een lezer dan een poster, ik kom pas net kijken dus ik heb nog niet zoveel nuttigs te melden.

Eva: Jij komt uit Groesbeek toch? Heb jij een therapeut bij je paard gehad? En zo ja wie?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:32

Wat fijn hier zoveel goed nieuws te lezen! Meeste paardjes lijken aardig stabiel :j super!

Natalia, Kootje :+: van de voorkant echt geen buik meer he!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:51

Nee, weggerdeweg is tie, maar van de zijkant...... met half uurtje gras met graaskorf is tie in dat half uurtje tijd zo anders... kan er mijn vinger niet op leggen.
Mijn merrie is drachtig, en als we over 3 weken voor de 6 weken scan gaan, wil ik bloedjes af laten nemen bij Koot, kijken wat voor en welke tekorten hij heeft, want ik heb het gevoel dat er iets in het lijf niet klopt. Zou gewoon op zoek moeten gaan naar een therapeut, maar eerst maar even bloedjes.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:53

Het verschil van voor en zijaanzicht lijkt bijna niet te kloppen.. Ik ben benieuwd wat er uit dat onderzoek gaat komen :(:)