Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lubberslieke schreef:Maar ik vind dat ieder zelf moet weten of die wel of niet ent en dat je daar niet op mag en kan veroordelen, of jet het nu begrijpt of niet en of je nou voorstander of tegenstander bent, ieder heeft het beste met het paard voor.
Hoppje schreef:Het Rhinovirus muteert snel. Dat is de reden dat het vaccineren van paarden tegen Rhino niet erg zinvol is[i][/i]
Misschien ook één van de redenen waarom enten tegen Rhino niet verplicht is![]()
WNV enting is al jaren op de markt en beschermt voor de 100%
JaBa schreef:Hoppje schreef:Het Rhinovirus muteert snel. Dat is de reden dat het vaccineren van paarden tegen Rhino niet erg zinvol is[i][/i]
Misschien ook één van de redenen waarom enten tegen Rhino niet verplicht is![]()
WNV enting is al jaren op de markt en beschermt voor de 100%
En dat is dus niet correct. Het virus muteert niet snel, het muteert zo goed als niet. Dus dat is niet de reden dat het niet 100% beschermt. Het beschermt trouwens 100% tegen de respiratoire problemen, vermindert de kans op abortus met 80% en de bescherming tegen zenuwstoornissen is niet bekend, maar lijkt wel een graad van bescherming te bieden. En dit alles is niet het belangrijkste, het vaccin zorgt er voor dat het virus zo goed als niet meer kan spreiden, zodat er geen nieuwe gevallen optreden. Dus moesten de mensen eens wakker worden en vaccineren, dan zouden we rhino zo goed als kunnen lam leggen. Maar ja, dat hebben mensen er dan niet voor over. Maar voor een ziekte die hier nog niet eens voorkomt, daarvoor willen ze wel enten. Begrijpe wie begrijpen kan. De West Nile enting werkt trouwens ook niet 100%, maar 95%.
Hoppje schreef:Is niet van mijn eigen DA, maar eentje die ik op internet gevonden heb.
Maar dat terzijde, ik snap niet waarom jij zo fel bent tegen de mensen die hun paard inenten tegen het WNV... Dit is namelijk het topic over het WNV en niet over Rhino!