Gefeliciteerd met dit stapje voorwaarts! Hou de moed erin en ook kleine stapjes vooruit tellen mee. Ik ben gewoon blij voor je.
Pepper3
Geplaatst: 23-06-09 12:34
jeetjee zeg aller eerst TS heel veel sterkte en ik hoop dat het snel beter gaat met haar. Ik duim met de andere bokkers mee
even ontopic We gaan vanavond onze dekhengst ophalen die van dezelde fokkerij afkomt dan onze merries, dus in feite kennen ze elkaar want hij heeft onze merrie's al gedekt voor volgend jaar en 2 van de 3 merries al meerdere keren. Maar we wilden in eerste instantie de hengst bij de merries zetten ( we hadden al besproken om dit niet te doen ) Maar naar dat ik dit topic gelezen heb en de foto's gezien te geeft mij zoveel meer redenen die we al hadden om dit dus zeker niet te doen.
Anke
Geplaatst: 23-06-09 12:48
Kan me voorstellen dat je énorm geschrokken bent, aan de hand dekken is toch overzichtelijker. Hoewel veel merries (en hengst) het prettig vinden om lekker in de kudde te lopen en natuurlijk te dekken. Merries die lastig dragend worden, willen op deze manier nog weleens beter opnemen.
@jelledaantje: vaak gaat het gewoon hartstikke goed, maar je moet het wel als hengstenhouder goed in de gaten houden. Niet elke hengst is geschikt om met (niet hengstige) merries op de wei te kunnen lopen.
Krijg de rillingen van die foto's... in eerste instantie leek het nog wel mee te vallen, maar het wordt steeds erger. echt naar! Heel veel sterkte de komende tijd voor jou en je pony! Hopelijk komt ze er weer helemaal bovenop!
Larachel
Geplaatst: 23-06-09 12:52
Jeetje zeg wat een verhaal echt verschrikkelijk om zo iets mee te maken. Heel veel sterkte TS met je pony hopelijk knapt ze weer helemaal op !
Wat een verhaal... wij hebben ook een hengst tussen de merries lopen en die word echt afgedroogd door de merries... Dit verwacht je toch echt niet! Heb je al enig idee wat er mis kon zijn met die rotknol?
Sterkte met wondverzorgen... kan een enorme klus zijn weet ik uit ervaring. Bij ons zijn de vliegen tegen de avond juist veel actiever... maar dat kan per omgeving anders zijn natuurlijk.
Nu pas het topic gelezen maar wat een verhaal zeg!!! En wat zien de wonden er naar uit! Gelukkig las ik aan het eind dat het wat beter gaat! Hopen dat dit door zet! Heel veel sterkte in elk geval!
sanne_
Geplaatst: 23-06-09 13:42
Fijn dat het voorzichtig iets beter lijkt te gaan. Bedenk je wel dat viezigheid geen slecht teken is: het is alleen maar goed dat de rotzooi eruit wordt gewerkt. Viezigheid die in de wond blijft zitten kan juist heel nare gevolgen hebben. Ik ben wel heel benieuwd wat het spul van Paintlinger doet, hoe het werkt?
Stybba
Geplaatst: 23-06-09 13:44
Gelukkig goed nieuws! Ik blijf meeduimen voor meer verbetering
shera
Geplaatst: 23-06-09 14:42
Gelukkig een beetje verbetering! Sterkte met de verdere behandeling en moed houden hoor!!
Gwen
Geplaatst: 23-06-09 14:57
Wat fijn dat de pony weer wat actiever is en dat de wonden een stuk schoner lijken te zijn. Houden zo! (De stijgende lijn bedoel ik).
Arm beest!Wat zal ze bang zijn geweest toen die hengst zo te keer ging! Heb er alle vertrouwen in dat ze geneest.Zulke wonden zien er altijd erg eng uit.En jullie dierenarts weet vast heel goed wat hij (zij) doet.Sterkte en beterschap!
Jeetje zeg,wat verschrikkelijk!! Echt super vervelend en naar dat dit gebeurt is. Hoop en duim dat alles goed komt.Je doet er in ieder geval genoeg voor..Je pony mag blij zijn met zo'n goed baasje,maar dat zal ze vast en zeker ook wel zijn nu
fojoe
Geplaatst: 23-06-09 16:18
wat leuk, zo'n goeie update! je bent er natuurlijk nog niet, maar als je paardje aangeeft dat ze weer lol in het leven krijgt, moet je natuurlijk doorzetten
wat een nare wond zeg. maar bergrijp nu dat je eindelijk een middeletje heb wat goed werkt. das wel heel erg fijn. ben benieuwd hoelang het duurt tot de wond dicht is.
Toekie
Geplaatst: 23-06-09 17:13
Dat is alvast wat goed nieuws om te horen. You go girls!!
Kwendeltje
Geplaatst: 23-06-09 17:31
Waterlelie, wat fijn om te horen dat er goed nieuws te melden is al is dit nog maar het begin. We blijven stevig duimen dat het nu elke dag steeds een beetje beter met haar gaat.
Je moet maar zo denken de aanhouder wint. Zet hem op meis
Heb niet alles gelezen maar vind het echt mega erg. Heb een hengstje die in zijn nek gebeten is. de wonden lijken er erg op. Dit heeft geleid tot gaten in zijn nek en een grote snee. en veel dierenarts kosten. minder
Hoe gaat het nu met je paardje??
Ladybird
Moderator Algemeen
Geplaatst: 23-06-09 19:22
Meis! wat leuk dat het weer een beetje beter met je paardje gaat! ik hoop dat ze echt weer helemaal op knapt!
De pony staat zeker flink onder de antibiotica? Moet je de wond ook nog spoelen? Lijkt mij nl dat vliegen hier maar al te graag de eieren in gaan leggen.
Houd je ons op de hoogte? En niet de moed opgeven he!!!!!!