Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
petitparis schreef:hier al een beetje positief nieuws, vriendin gaat akkoord om bloedonderzoek te doen en als deze positief is te starten met de behandeling. Alleen nu zegt mijn DA dat ik beter kan wachten tot jan-feb omdat ik dan na 8 weken het duidelijkst ga kunnen zien of de pergolide aanslaat of niet. Zij heeft namelijk een patiënt waarbij ze de behandeling moesten stopzetten omdat de bijwerkingen sterker waren dan de positieve effecten...
Nu weet ik dus niet wat te doen, bovendien gaat de bomma (als ze "gezond" blijft)op het einde van de zomer naar 24/7 weidegang met haar jonger weide- en stalgenootje. Dus indien de behandeling werkt, moet de dosering wel zo goed mogelijk op punt staan. Ik kan helaas daar niet elke dag gaan controleren.
en idd wat een geluk dat we jou hebben fargo!
timokyana schreef:Ik kreeg van iemand de tip door op dit topic te kijken,het spijt me als ik zo kom binnenvallen maar misschien herkent iemand zijn paard in mijn verhaal.
[MD] Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..
Het is inmiddels een lang topic geworden,maar de belangrijkste dingen zijn:
-zichzelf bijten bij aanraking
-sloom
-grote eetlust
-oogt spierbevangen maar de bloedwaardes zijn goed.
p_ponypaard schreef:nou de tip van de krentenbol helpt niet hooreerst zo een stukje.. hap hap weg... toen een stukje met het pilletje der in.... nou hij stikte er zowat in hahaha spuugte alles uit tot de laatste kruimel toe
vervolgens een stukje gedaan zonder pilletje en werd keurig opgegeten.... hij is het heeeel erg slim
dus toch maar weer in een klein beetje water weken en over het voer...
mdooper schreef:Even een positief berichtje tussendoor; mijn merrie (24 jarige KWPN) is weer beter op gewicht! Ze was plotseling mager geworden 6 weken geleden (had ik hier gepost), maar met beter voer en een beetje krachtvoer is het helemaal goedgekomen. Zij staat trouwens op maar 0,5 mg/dag, terwijl ze toch 165 cm is en zwaargebouwd. Is dus het proberen waard met een lage dosis.
Raad eens hoeveel ik moest betalen voor 100 pilletjes van 1 mg pergolide? 250 euro!!! Ik woon in Noorwegen, vandaar
sigrid1182 schreef:ik heb mij paard ook tijdje op lichtere dosis gehad....maar ze staat nu weer op 1 mg en doet t daar goed op, ze heeft dan meer plezier/vrolijker.. nog steeds doe ik 2 maal daags 0,50 mg....dat bevalt mij goed dus verandering ik het niet... het is denk ik wel per paard verschillend, en waarschijnlijk ook per seizoen....misschien kunnen ze in de lente/zomer wel gemakkelijker terug in dosering dan rond deze tijd?
Boh 250 euro is ook nogal wat.....