Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Scum schreef:Vraagje aan degenen die altijd buiten moeten rijden. Op het moment dat je gaat rijden heb je die deken niet op. Dan kunnen die rotmugjes dus weer toeslaan.
Ik heb mijn paard gisterenavond gereden in de wei en daarna ging hij meteen staart, manen en manentopje staan te schuren. Dus ik als ik gek Sweet Itch erop gesmeerd. Maar hij bleef maar doorgaan.
Hoe doen jullie dat nu? Ik ben al bijna van plan om met die deken op te gaan rijden (gewoon over het zadel). Maar dat is niet echt comfortabel, ook ivm zweten van het paard.
AngelsDitch schreef:Dendie schreef:@ Angelsditch: Ik heb ook ervaring met die halsdeken, opzich fijn ding op lichte eczeemdagen of licht eczeempaard. Werkt goed tegen muggen maar hij draait beetje idd. Maar mijn pony heeft geen last van het draaien... Opzich kan je voor hetzelfde geld (Ivanhoe is zo'n 90 euro) net zo goed een hele deken kopen van Pagony of Everline oid.
Dank je! Bij die van mij draait hij wel... gelukkig niet heel ernstig, maar vindh et wel vervelend. Ik heb juist voor de halsdeken gekozen om dat ze niet in ernstige vorm eczeem heeft... vind het dan zo sneu om haar helemaal in te pakken .En ik had de deken )in de aanbieding (40 euro maar!)
Jennyxx schreef:Dit is al een oud antwoord, maar ik wilde er toch nog even op reagerenEerst snapte ik namelijk niet waarom jullie halsdekens zo draaien, aangezien die van mijn paard dat helemaal niet doet. Maar ik ben er achter
Ik heb de Ivanhoe halsdeken en die heeft ook nog een band/singel die tussen de voorbenen doorloopt en die je aan de buiksingel vastmaakt (net zoals bij de bodydekens). Misschien een tip voor de echte draaikonten
joyce83 schreef:Jennyxx Ow dat heb ik dus niet aan mijn ivanhoe halsdeken. Heb je deze nog niet zo lang of wat? Die van mij is van vorig jaar.
mondriaan schreef:Als het nu zo regent als het een graad of 12 is, hoe doen jullie dat dan?
Deken word natuurlijk nat.
Wanneer beginnen jullie ongeveer met afbouwen?
Die van mijn heeft namelijk in de winter geen deken om en staat gewoon dag en nacht buiten.
Groetjes..
leandros schreef:ik had een vraagje ik heb het topic niet goed doorgelezen maar werkt azijn ook goed. ik ben het pas gaan proberen.
gust schreef:Ik wist niet dat er een speciaal deken bestond tegen zomerexceem. Wij hebben, jaren geleden, een ponytje laten inslapen omdat het zo erg zomerexceem had, en omdat er toen nog niets echt effectief tegen bestond.
shera schreef:leandros schreef:ik had een vraagje ik heb het topic niet goed doorgelezen maar werkt azijn ook goed. ik ben het pas gaan proberen.
Het helpt wel maar je moet de azijn wel verdunnen met water tweederde water eenderde azijn. En op opengeschuurde plekken doet het idd zeer