[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 07:17

Die van mij gaat nu ook niet de paddock in. Het ziet er nu droog en rustig uit en het zou zonde zijn als we straks weer terug bij af zijn. Mbt het zilververband, het lijkt wat te doen, maar het duurt lang en of het er helemaal mee weg gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:15

Die van mij lopen in de blub, maar gaan toch de goede kant op met hun benen. (Zijn al 3 benen mok-vrij inmiddels! Ik behandel ze nog wel uit voorzorg)
Ik zou de luchtzuiger dus niet de stress van een verhuizing geven als het niet nodig is.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:52

Ik heb een mail gezonden naar de staleigenaar en die heeft een plekje geregeld voor hem. Een ruim schuilhok met een betonnen uitloopje zodat hij toch buiten kan staan en niet het gevoel van op stal staan heeft. We gaan dagelijks langs om uit te mesten en hem te verzorgen, maar hij zal niet snel in zijn eigen viezigheid staan door de ruimte. Hij staat wel even alleen hierdoor, maar dat zie ik dan als even een noodzakelijk kwaad...

Vandaag zijn benen gewassen met isbothadine en goed gedroogd daarna de zalf aangebracht die de DA heeft voorgeschreven, hopelijk lukt het op deze manier :)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:08

Hallo!
Ik hoop heel erg dat iemand mij even advies kan geven, want dit is de eerste keer dat ik dit meemaak: Zohra heeft mok. Dit ben ik nu een week of twee echt aan het behandelen, en sinds ongeveer een week gebruik ik Mok Gel van Equi Protecta (klik voor meer info).
Wat ik nu iedere dag doe: Eerst even haar voeten in een emmertje verdunde Dettol zetten, afspoelen met schoon water, dan HEEL goed afdrogen, en de Mokgel erop. 's Avonds gaat er nog een keer mokgel op, maar zet ik haar niet in de Dettol.
Gisteren zag het er allemaal niet raar uit in Zohra's kootholtes (nou ja, buiten de mok om, maar dat even daargelaten), maar vanmorgen was dit het beeld aan beide pootjes. (Foto is gemaakt na het afspoelen).

Afbeelding

Ik mocht er gewoon aan zitten, ze maakte er niets van. Ik heb een paar velletjes zachtjes eraf gehaald, en eronder lijkt het niet kapot...
Is dit normaal? Of moet ik stoppen met de mokgel en naar iets anders op zoek gaan?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:27

Ik zou het niet nat blijven maken, dat is over het algemeen niet goed met mok...

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:17

Hier ook geen goede ervaring met mokgel van equiprotecta. Het bevat volgens mij een vrij hoge dosis tea tree en niet alle paarden kunnen daar tegen. Zeker op een huid die al gevoelig is..
Die van mij is niet allergisch voor tea tree maar leek het hier wel van te worden. Eerste dagen ging prima, toen ook losse vellen en de huid veel gevoeliger dan het was (paard trok ineens benen weg ed). Had ik geweten dat de dosering zo hoog was dat de zalf eerder scherp dan zacht is, had ik het ook niet gekocht. -O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:20

Weet iemand of je mokthee samen met het medicijn Pracend kan geven?Niet dat ik per ongeluk mijn oude dame met cusching om zeep breng.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:37

Orchid schreef:
Hier ook geen goede ervaring met mokgel van equiprotecta. Het bevat volgens mij een vrij hoge dosis tea tree en niet alle paarden kunnen daar tegen. Zeker op een huid die al gevoelig is..
Die van mij is niet allergisch voor tea tree maar leek het hier wel van te worden. Eerste dagen ging prima, toen ook losse vellen en de huid veel gevoeliger dan het was (paard trok ineens benen weg ed). Had ik geweten dat de dosering zo hoog was dat de zalf eerder scherp dan zacht is, had ik het ook niet gekocht. -O-

Merrie wordt niet extra gevoelig, gelukkig, maar inderdaad leek het eerst beter te gaan en daarna ging t ineens weer achteruit. :(
Ik baal wel, want ik heb met andere producten van dit merk echt goede ervaringen! Nou ja, ik heb de mokmousse van Efrata inmiddels besteld, kijken of het snel opknapt. (De paarden gaan sinds gisteren ook weer 's nachts op stal, dus dat zou al meer rust aan d'r huid moeten geven lijkt me.)

Ruiterhart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:54

Britta31 schreef:
Weet iemand of je mokthee samen met het medicijn Pracend kan geven?Niet dat ik per ongeluk mijn oude dame met cusching om zeep breng.

Beste,

Mokthee doe niets anders dan het ontgiften van het paardenlichaam gericht op de bacterie die mok veroorzaakt.
Zoals de naam het al zegt is het voor mok en ik heb geen idee of je paard ook echt mok heeft.
Mocht je andere klachten hebben omschrijf deze eens en wie weet kunnen we je verder helpen want er is ook nog een andere detox kuur beschikbaar alleen hebben we deze nog niet online staan.

Fijn weekend

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:27

Heel even een tip, mokthee bestaat uit een samenstelling van verschillende kruiden en omdat deze sterk ontgift (paarden gaan er in het begin heel veel van plassen) is het heel belangrijk om te kijken om welke kruiden het gaat want het kan icm medicijnen verschillende effecten hebben. Dwz het kan de werking van andere medicijnen versterken, verminderen of de werking van kruiden versterken. Dus voor alle kruiden en dus ook mokthee geld zeker NIET!! het baat het niet dan schaad het niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 15:52

Ik zou inderdaad even de bijsluiter van prascend en van de mokthee doorlezen, en bij twijfel anders even met de DA overleggen, die kan je vast vertellen waarmee prascend wel/ niet gegeven kan worden.

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:32

Hoi, ik vecht nu al maanden tegen mok. Van alles geprobeerd van mokzalf van de DA met antibiotica tot zinkzalf, van wassen met chloor tot wassen met betadine...en nu heb ik ein-de-lijk iets dat LIJKT te helpen. Namelijk pure honing met curcuma. Benen goed droog houden, korstjes er flink afkrabben en de Hongkong met curcuma er op smeren om de dag. Nouks sokken worden er wel mega plakkerig van maar er komen steeds minder korstjes op en gisteren kwam er onder een korstje schoon vel met minihaartjes er onder uit!!! *\o/* Nu hopen dat t goed blijft gaan

Exit: ik heb ook brandnetel, mompelen e.d gevoerd.. Geen effect

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:36

Ik gebruik nu ruim 1 week mokthee.Maar de mok wordt alleen maar erger.Is dit normaal dat het eerst erger wordt?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:10

Kleine update hier: ik smeer er gewoon iedere dag Vaseline op, en dat doet wonderen. Het gaat echt snel beter.
Tig zalfjes geprobeerd en uiteindelijk is dit haar 'wondermiddel'. :')

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:17

Anouk1605 schreef:
Hoi, ik vecht nu al maanden tegen mok. Van alles geprobeerd van mokzalf van de DA met antibiotica tot zinkzalf, van wassen met chloor tot wassen met betadine...en nu heb ik ein-de-lijk iets dat LIJKT te helpen. Namelijk pure honing met curcuma. Benen goed droog houden, korstjes er flink afkrabben en de Hongkong met curcuma er op smeren om de dag. Nouks sokken worden er wel mega plakkerig van maar er komen steeds minder korstjes op en gisteren kwam er onder een korstje schoon vel met minihaartjes er onder uit!!! *\o/* Nu hopen dat t goed blijft gaan

Exit: ik heb ook brandnetel, mompelen e.d gevoerd.. Geen effect

Ik ben heilig met honing! Kan je overal voor gebruiken en nog lekker ook haha

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:19

marley93 schreef:
Kleine update hier: ik smeer er gewoon iedere dag Vaseline op, en dat doet wonderen. Het gaat echt snel beter.
Tig zalfjes geprobeerd en uiteindelijk is dit haar 'wondermiddel'. :')

Ik had dat met zomer eczeem alles geprobeerd honderden euro's uitgegeven en nu koop ik een pot cocos olie van 3 euro en doet wonderen hahaha

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:38

Britta31 schreef:
Ik gebruik nu ruim 1 week mokthee.Maar de mok wordt alleen maar erger.Is dit normaal dat het eerst erger wordt?

Heeft iemand hier ervaring mee.

Ruiterhart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:23

Hoi,

Het klopt dat de mok eerst iets erger gaat worden dat staat ook in de beschrijving, rustig doorgaan het komt echt allemaal goed. Mok zie je aan de buitenkant maar het komt van binnenuit en dat vraagt even tijd.
Dit is niet meer dan een reactie van de bacterie die de mok veroorzaakt en protesteert.

Succes.
Laatst bijgewerkt door Gini op 24-10-15 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:28

Dan wacht ik nog even af hoe het gaat.

Argi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:50

Ik ben 3 kwart jaar aan het kloten geweest met mok! Dierenarts, dagelijks antibiotica spuiten, in verband met cortisonen zalf, het hielp allemaal maar even. Laatste dierenarts die erbij kwam gaf hem een kuur prednison en adviseerde dagelijks in te smeren met cicaderm. Onder beenbeschermers doe ik nu tubigrips met rijden, zodat er geen zand tussen gaat schuren. Nu al 8 maanden mokvrij na een ellendige tijd.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:08

Argi schreef:
Ik ben 3 kwart jaar aan het kloten geweest met mok! Dierenarts, dagelijks antibiotica spuiten, in verband met cortisonen zalf, het hielp allemaal maar even. Laatste dierenarts die erbij kwam gaf hem een kuur prednison en adviseerde dagelijks in te smeren met cicaderm. Onder beenbeschermers doe ik nu tubigrips met rijden, zodat er geen zand tussen gaat schuren. Nu al 8 maanden mokvrij na een ellendige tijd.

Was het dan geen vasculitis?

Argi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:14

Nee volgens alle dierenartsen hardnekkige mok

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:17

Zat het aan de zijkant van het been? of in de kootholte?

Argi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:27

In de koot

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:38

Welke mok thee gebruiken jullie. En hoe vaak geef je dat. En hoeveel.
ik wil samen met iemand een zakje mokthee kopen om te proberen. Maar vraag me af hoelang je normaal met een zakje doet