Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Orchid schreef:Hier ook geen goede ervaring met mokgel van equiprotecta. Het bevat volgens mij een vrij hoge dosis tea tree en niet alle paarden kunnen daar tegen. Zeker op een huid die al gevoelig is..
Die van mij is niet allergisch voor tea tree maar leek het hier wel van te worden. Eerste dagen ging prima, toen ook losse vellen en de huid veel gevoeliger dan het was (paard trok ineens benen weg ed). Had ik geweten dat de dosering zo hoog was dat de zalf eerder scherp dan zacht is, had ik het ook niet gekocht.
Britta31 schreef:Weet iemand of je mokthee samen met het medicijn Pracend kan geven?Niet dat ik per ongeluk mijn oude dame met cusching om zeep breng.
Anouk1605 schreef:Hoi, ik vecht nu al maanden tegen mok. Van alles geprobeerd van mokzalf van de DA met antibiotica tot zinkzalf, van wassen met chloor tot wassen met betadine...en nu heb ik ein-de-lijk iets dat LIJKT te helpen. Namelijk pure honing met curcuma. Benen goed droog houden, korstjes er flink afkrabben en de Hongkong met curcuma er op smeren om de dag. Nouks sokken worden er wel mega plakkerig van maar er komen steeds minder korstjes op en gisteren kwam er onder een korstje schoon vel met minihaartjes er onder uit!!!Nu hopen dat t goed blijft gaan
Exit: ik heb ook brandnetel, mompelen e.d gevoerd.. Geen effect
marley93 schreef:Kleine update hier: ik smeer er gewoon iedere dag Vaseline op, en dat doet wonderen. Het gaat echt snel beter.
Tig zalfjes geprobeerd en uiteindelijk is dit haar 'wondermiddel'.
Argi schreef:Ik ben 3 kwart jaar aan het kloten geweest met mok! Dierenarts, dagelijks antibiotica spuiten, in verband met cortisonen zalf, het hielp allemaal maar even. Laatste dierenarts die erbij kwam gaf hem een kuur prednison en adviseerde dagelijks in te smeren met cicaderm. Onder beenbeschermers doe ik nu tubigrips met rijden, zodat er geen zand tussen gaat schuren. Nu al 8 maanden mokvrij na een ellendige tijd.