[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zuma1

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:11

o soms moet ik lachen om dat manen gedoe ..in de winter willen wij opeens korte manen(fjord) en dan meestal zomer willen wij weer lang .. 8)7 dan heeft meneer natuurlijk een deken op maar we zullen zien .Vooralsnog ben ik superblij met deze temperaturen en hoop dat ff nog zo blijft

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:29

Afbeelding

resultaat van 1 jaar manen 'sparen' :D ze had eerst een fjordenlook

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:05

Afbeelding

En deze is van vorige week, lekker in de modder gerold en manen weer een stuk langer 8-)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:16

Mooie pony en wat lijkt ze op onze Blacky...

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:39

@__YSB__ haha, ik kom erachter dat het hier in het dorp nergens zoveel sneeuw ligt als bij ons. We hebben een hele iglo en een sneeuwpop gebouwd zelfs, ik denk omdat onze wei vrij beschut is en het er dus windstil is. Ik snap je vraag nu dus pas, ik dacht dat het in de rest van het land ook zo wit was.. 8)7

Maargoed even on topic, wanneer was je de manen? Iedere keer voordat je er Derfen op doet (en dus 2x per week)? Die van mij heeft een hekel aan wassen, ik denk eraan om een soort douchekop te kopen zodat het misschien prettiger voelt. Doe jij het gewoon met het uiteinde van de slang?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:54

Gebruiken jullie de orginele derfen of de witte of de soft .
Wil t ook gaan gebruiken maar weet niet goed welke variant

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:58

is er een witte?? o:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:49

ik heb de witte creme uit tube,stinkt ook een stuk minder,maar ik vind dat de manen sneller afbreken met welke derfen je ook gebruikt ondanks de cowboymagic in de manen. ze worden er zo stug van terwijl ik echt alleen de manenkam zelf insmeer -O-

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:28

Ik smeer niets tegen de jeuk onder de deken, waar ze niet gestoken worden zit ook geen eczeem.
Met rijden doe ik een fly rider deken op, werkt ook fijn tegen vliegen en dazen, zo houd ik een heerlijk ontspannen paard.

Het valt mij op dat eczeem paarden ook sneller geïrriteerd zijn door ander vliegend ongedierte

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:16

Klopt tiwi.

Hier ook n dazen allergie.

Hier nu van voor de schoft tot oren 45 cm.

Vorig jaar 60. Maar dat was niet helemaal recht.
Nu wel.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:49

Cherise heeft ook een dazenallergie, dikke ontstoken bulten met pus op de plek waar ze gestoken wordt.

Maar op alles wat vliegt reageert ze heel boos, geïrriteerd als dat haar vacht als landingsbaan verkiest, dus om rustig te kunnen rijden pak ik haar ook met rijden lekker in.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:53

Paarden met allergie hoor je wel vaker van dat ze sneller geirriteerd raken van vliegen.
Ik zou er ook sneller geirriteerd van worden als ik er jeuk van krijg.
Daarnaast pakken wij ze ook dusdanig in dat ze nooit lastig gevallen worden, dan maken we ze er op die manier misschien ook wel extra gevoelig voor op het moment dat ze niet ingepakt zijn.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:06

Ja dat denk ik ook @Jotoma.

Is de witte Derfen "Derfen Clear"? Ik heb waarschijnlijk de verkeerde dan, ik gebruik de originele. Zou de clear net zo goed moeten werken? Ik vraag me af welk ingredient eruit is gehaald als het geen vlekken geeft.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:29

Ik vind de clear minder goed werken. Ik heb hiervoor de soft gebruikt en die vond ik toch het fijnst van alle drie. De clear stinkt minder erg en werkte voor mij ook minder lang.

Mijn merrie is momenteel ook weer wat aan het schuren maar ben bang dat dat ook door het verharen komt. Met deze temperaturen zie ik nog geen vlieg rondvliegen en grasjes hebben ze hier ook nog zeker niet.

Sweetiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:08

Bij mij komt vandaag m'n eczeemdeken binnen en hoop heel erg dat dit voor haar helpt tegen de jeuk.
Er zijn hier nog geen vliegjes gezien of iets, maar van de vacht/rui kan het denk ik niet komen aangezien ik haar vorige week heb geschoren.

maarja hopen dat de deken werkt :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:47

De clear( witte ) is wel idealer voor licht gekeurde paarden . Anders zo,n vieze rommel ...
Ik wilde de soft gaan proberen

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:27

tiwi1969 schreef:
Mooie pony en wat lijkt ze op onze Blacky...

Dank je, ik vind haar ook mooi, zeker als ze schoon is :+ , lijkt inderdaad veel op jullie Blacky, heb je topic gezien ;( .
Blacky was kleiner denk ik? die van mij is boven 1.55, een, best grote Merens, is een heel lief paardje _/-\o_ .

Jeuk heb ik gelukkig redelijk goed onder controle, was veel erger toen ik haar pas had.
Ze is ook wel snel geïrriteerd door insecten, is toch een gevoelig beestje in alles.

Leuke hond ook!, we hebben ook een border _/-\o_

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:34

Voor de mensen met ervaring met deze dekens. De vliegendeken van Horsegear is dunner qua stof dan de Shires deken? Ik zoek nog een iets dunnere deken erbij voor de warme dagen, maar dan zou deze dus iets kunnen zijn? Ik heb namelijk ook nog een bruine pyjama hier liggen, maar die deken zit na een rolsessie zo belabberd bij haar. Dan koop ik liever een deken dat een beetje een shires pasvorm heeft :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:59

Gini schreef:
Is er iemand in dit topic waarbij de allergie bij het paard nog relatief mild is, waardoor het nog met smeersels, supplementen of aangepaste weidegang op te lossen is? Ik heb een paard dat nu twee zomers lichte jeuk heeft, erg genoeg om het niet zomaar op zijn beloop te laten, maar niet zo erg (afkloppen!) om meteen voor een deken te gaan. Dus ik weet niet zo goed hoe ik het nu moet aanpakken.

Mijn merrie heeft het in mindere mate.. Vorig haar schuurde gemiddeld 1x per week haar staart.. En manen ook sporadisch, deze zijn wel grotendeels afgebroken, maar niks echt kapot geschuurd..

Ik gebruik klambu gel om de huid rust te geven, in het echte vliegenseizoen dagelijks, daarbuiten om de 3 dagen. Ze zou het hiermee denk ik prima redden. Ik heb haar echter wel onder een deken staan, om zo hopelijk te voorkomen dat het we erger wordt.

Wouterwesley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:25

Afbeelding
Van de haflinger zin ze manen na 3.5 jaar sparen en bij de het van na de zomer alles er geknipt te hebben omdat er niets meer over was na de zomer gaan nu omvallen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:38

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:16

renee16 schreef:
Gini schreef:
Is er iemand in dit topic waarbij de allergie bij het paard nog relatief mild is, waardoor het nog met smeersels, supplementen of aangepaste weidegang op te lossen is? Ik heb een paard dat nu twee zomers lichte jeuk heeft, erg genoeg om het niet zomaar op zijn beloop te laten, maar niet zo erg (afkloppen!) om meteen voor een deken te gaan. Dus ik weet niet zo goed hoe ik het nu moet aanpakken.

Mijn merrie heeft het in mindere mate.. Vorig haar schuurde gemiddeld 1x per week haar staart.. En manen ook sporadisch, deze zijn wel grotendeels afgebroken, maar niks echt kapot geschuurd..

Ik gebruik klambu gel om de huid rust te geven, in het echte vliegenseizoen dagelijks, daarbuiten om de 3 dagen. Ze zou het hiermee denk ik prima redden. Ik heb haar echter wel onder een deken staan, om zo hopelijk te voorkomen dat het we erger wordt.

Klambu gel, daar heb ik nog niet van gehoord, dat ga ik zeker even googlen. :)
Maar toch dus ook onder deken.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:29

Ik heb een losse hals van het merk ivenhoe van iemand overgenomen.
Had zo n deken nog nooit gezien ,maar dat is dikke stof denk als je daar een hele deken van zou hebben het wel heel warm is.
Hij is alleen tegroot eff kijken of ik hem kleiner kan maken.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:30

Ik heb een losse hals van het merk ivenhoe van iemand overgenomen.
Had zo n deken nog nooit gezien ,maar dat is dikke stof denk als je daar een hele deken van zou hebben het wel heel warm is.
Hij is alleen tegroot eff kijken of ik hem kleiner kan maken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:35

Het is nog niet eens zomer en appie begint al met huidproblemen -O-

Hij had wat jeuk in zijn liezen en die open gebeten plekjes heb ik in de zinkzalf gezet.
Prima,
Zag ik vorige week at hij naast de staartaanzet korstjes had, zinkzalf er op, trekt weer weg.
Toen wat korstjes tussen zijn achterbillen.
Gister leek dat wat t gaan smetten dus betadine zalf er op

Met dit als resultaat van vandaag

Afbeelding

De haren nat van wondvocht,, de huid dik warm en open.
Precies zoiets had hij vorig jaar tussen zijn voorbenen en nu dit.

Telefonisch contact gehad met de veearts, heb het schoongemaakt met hibiscrub.
Goed droog gemaakt en toen weer zinkzalf erop.

Morgenvroeg kijken hoe het is, en even temperaturen.
betert het dan is het prima, nog erger dan toch even de veearts er bij.