Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tiwi1969 schreef:Mooie pony en wat lijkt ze op onze Blacky...
Gini schreef:Is er iemand in dit topic waarbij de allergie bij het paard nog relatief mild is, waardoor het nog met smeersels, supplementen of aangepaste weidegang op te lossen is? Ik heb een paard dat nu twee zomers lichte jeuk heeft, erg genoeg om het niet zomaar op zijn beloop te laten, maar niet zo erg (afkloppen!) om meteen voor een deken te gaan. Dus ik weet niet zo goed hoe ik het nu moet aanpakken.
renee16 schreef:Gini schreef:Is er iemand in dit topic waarbij de allergie bij het paard nog relatief mild is, waardoor het nog met smeersels, supplementen of aangepaste weidegang op te lossen is? Ik heb een paard dat nu twee zomers lichte jeuk heeft, erg genoeg om het niet zomaar op zijn beloop te laten, maar niet zo erg (afkloppen!) om meteen voor een deken te gaan. Dus ik weet niet zo goed hoe ik het nu moet aanpakken.
Mijn merrie heeft het in mindere mate.. Vorig haar schuurde gemiddeld 1x per week haar staart.. En manen ook sporadisch, deze zijn wel grotendeels afgebroken, maar niks echt kapot geschuurd..
Ik gebruik klambu gel om de huid rust te geven, in het echte vliegenseizoen dagelijks, daarbuiten om de 3 dagen. Ze zou het hiermee denk ik prima redden. Ik heb haar echter wel onder een deken staan, om zo hopelijk te voorkomen dat het we erger wordt.