Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mist schreef:Elias7 schreef:Mijn DA vertelde mij dat de abler onbetrouwbaar is volgens de Amerikaanse voedsel en waren autoriteit
Maar dat er op korte termijn waarschijnlijk een alternatief komt voor de omeprazol.
De DA verdient niets aan Abler, dat zal het probleem wel zijn want ik (en vele mensen in dit topic) zweren erbij. Ik was zo'n beetje de eerste op bokt die Abler gebruikte, na vele kuren gastroguard, en ik merk geen verschil, behalve de prijs.
Op Chronohorse forum zit een chemicus die de abler korrels heeft onderzocht + de coating en het is precies hetzelfde als GG. Zelf heb ik ook de coating onderzocht destijds met citroenzuur en HCL, en die weerstaat prima.
Een alternatief voor omeprazol....tja, het bestaat al 40jaar. het is een protonpumpinhibitor, dwz dat het de zuurproductie stopt. Er zijn andere middelen, die weer anders werken. De FDA vindt het niets dat Merial business verliest omdat ze dan minder GG verkopen. De lobby om Abler te verbieden komt van Merial.
Ik haat dit soort bedrijven dat een bewezen product neemt, er een paardenverpakking omheen doet en vervolgens goud geld verdienen over de rug van paardeneigenaren, net zoals pergolide/prascend voor Cushings/PPID, criminelen zijn het !
odenxia schreef:Gewoon puur uit interesse, mag ik weten wat jullie paarden gevoerd krijgen per dag?
Ik ben die van mij langzaam aan op speedibeet aan het zetten en merk dat ze het er goed op doet. Aanvullend met pavo summerfit en nu nog brok, maar de brok wil ik tzt weg gaan laten. Uiteraard krijgt ze genoeg ruwvoer en ook dagelijks luzerne.
Owja mijn merrie is 20 jaar en volledig met pensioen
Elisa2 schreef:De dierenarts zei tegen mij, 4 dagen Ulcergold dan zou ik echt verbetering moeten zien en is het zinvol om door te behandelen..als ik geen verbetering zag dan niet. Ik ga dus niet door behandelen, daarvoor vind ik het prijskaartje te hoog om dat maar op de gok te doen.
Himawari schreef:annebe schreef:Mijn haf en minipaardje gaan weer fijn vooruit met de omeprazol! Stoffel krijgt 4 humane tabletjes van 40mg en jip krijgt er 2.
Alle paardjes staan nu op gastro + en ik heb nog nooit zulke mooie stevige donkere mestballen gezien.
Humane omeprazol zou een zeer lage biologische beschikbaarheid hebben bij paarden (dus het zou weinig uithalen). Heb je het idee dat het werkt?
Wiske2 schreef:Gaan jullie voor oud en nieuw, stress nog maatregelen nemen? En zo ja wat?
Femke_Tweety schreef:odenxia schreef:Gewoon puur uit interesse, mag ik weten wat jullie paarden gevoerd krijgen per dag?
Ik ben die van mij langzaam aan op speedibeet aan het zetten en merk dat ze het er goed op doet. Aanvullend met pavo summerfit en nu nog brok, maar de brok wil ik tzt weg gaan laten. Uiteraard krijgt ze genoeg ruwvoer en ook dagelijks luzerne.
Owja mijn merrie is 20 jaar en volledig met pensioen