Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kiomiamigo schreef:Zouden jullie eens met mij mee willen denken over onze pony?
Even wat gegevens;
Pony is 19 jaar en inmiddels 4 jaar in ons bezit. Heeft al vanaf het begin een hoestje bij de eerste keer aandraven. Dit hebben wij steeds (misschien heel fout) geaccepteerd. Vorig jaar heeft hij in de winter een periode erger gehoest, veearts erbij, cortisonen gespoten 2 keer en een kuur ventipulmin. Hierna knapte hij op en bleef het bij zijn "vertrouwde"hoestje.
Nu sinds december is het weer raak, wederom cortisonen en ventipulmin, stro vervangen door vlas, hooi nat en veearts laten komen. Luchtwegen is niets op te horen, het dichtknijpen van zijn strottenhoofd om een hoest uit te dagen leverde niets op, gelukkig maar.
Hij staat overdag zoveel mogelijk buiten, krijgt nat hooi, vitamines, een kwart schep basisbrok en zemelen nat uiteraard.
Hij kreeg ook wortels in de winter, maar daar zijn we nu ook mee gestopt om te kijken of daar een oorzaak zit.
We merken wel dat rust roest, dat maakt het hoesten erger, dus mijn dochters proberen hem zo veel mogelijk welliswaar licht in het werk te houden.
Wat zie ik over het hoofd? Wat zouden we nog kunnen proberen? Veearts wist het nu ook niet zo goed en wilde nu niets, mede omdat de kuur ventipulmin net klaar was.
Vleddertje1 schreef:Je zou kunnen kijken of een 'simpele hoestdrank' zoals bv balsamic air control effect heeft ..voordat je een endoscopie uit laat voeren..zeker als de dierenarts niks hoort op de longen verwacht je dat het in de hogere luchtwegen zit.. misschien verzacht dit genoeg..
Vleddertje1 schreef:Je zou kunnen kijken of een 'simpele hoestdrank' zoals bv balsamic air control effect heeft ..voordat je een endoscopie uit laat voeren..zeker als de dierenarts niks hoort op de longen verwacht je dat het in de hogere luchtwegen zit.. misschien verzacht dit genoeg..