Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:28

stef schreef:
Er is een zeer sterk vermoeden, maar de uitslagen zijn nog niet binnen

Ja weet ik maar aan vermoedens hebben we niks laat het idd eerst maar bevestigd zijn voor dat we dat kunnen zeggen.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:29

NienSCHaap schreef:
stef schreef:
Er is een zeer sterk vermoeden, maar de uitslagen zijn nog niet binnen

Ja weet ik maar aan vermoedens hebben we niks laat het idd eerst maar bevestigd zijn voor dat we dat kunnen zeggen.

Maar vermoedens kunnen je wel wat extra uit laten kijken :)*

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:30

gohya schreef:
Als hij komt dan gaat hij naar meerdere adressen.Ik zal hem vragen of het wel kan nu.

Dat ga je toch niet aan de tandarts zelf vragen? Die verdient er zijn brood mee. Neem zelf verantwoording voor jouw en andermans paardjes en stel het gewoon even uit. Of als het echt niet anders kan, laat hem voordat hij aan jouw paarden komt zich omkleden en zijn handen goed wassen. Maar als je het zelf niet wil/kan bepalen, vraag het dan aan je dierenarts. NIet op Bokt en niet aan de tandarts zelf.

Ok, Stef, ik begrijp nu wat je bedoelt.... :')

o0loveFly0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:31

xVerax schreef:
kiki1976 schreef:

@kiki1976 raar dat die eigenaresse niet wilt vertellen waar ze voorheen heeft gestaan. Zoiets is niet iets wat je moet verzwijgen en zeker niet op dit moment. Als ze iets te verbergen heeft kan ze dat beter nu gewoon zeggen zodat ze jullie paarden niet in gevaar brengt
Idd zo denk ik er ook over.
Heb het haar gisteren op de man af gevraagt maar blijft er maar over door kletsen.
Ben er ondertussen wel achter dat ze dus blijkbaar overal en nergens heeft gestaan de laatste tijd (overal maar heel kort).

Lekker handig 8)7

Misschien even overleggen met de eigenaar van je stal? Zo lopen jullie paarden wel gevaar.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:32

Ja weet ik maar aan vermoedens hebben we niks laat het idd eerst maar bevestigd zijn voor dat we dat kunnen zeggen.[/quote]

Maar vermoedens kunnen je wel wat extra uit laten kijken :)*[/quote]
Niet alleen om die vermoedens nu gewoon helemaal op je hoeden zijn.p

xVerax

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:34

@NienSCHaap
Tuurlijk moet je op je hoede zijn, maar als je weet dat het dichtbij is ga je toch nog extra opletten.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:35

Kan iemand mij een lijsteje pben met alle vermoedelijke plaatsen?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:36

sorry hoor maar lijstjes pben heeft geen zin, het is gewoon overal,

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:40

Mijn club heeft de manege ook voor onbepaalde tijd gesloten vanwege rhino :).

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:40

*Vraagt zich af of er al een duidelijk antwoord is geweest op de vraag: Is er al ergens een vervoersverbod of zijn het alleen maar adviezen?*

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:41

al vele malen... er is alleen een advies

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:42

Oke ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:46

Idd waarom wilt ze het niet vertellen, waar verzwijgdt ze dingen?
Waarom doet ze vaag als we haar erop attent maken dat haar ene paardje steeds meer gaat hoesten.....
Waar haar andere paardjes staan is er een vermoeden van rhino...
Eén stal hebben we via via kunnen achterhalen waar ze heeft gestaan en hun vertelde dat al haar paarden drager zijn van rhino (ze heeft nl zelf een stal gehad en toen rhino op stal gehad)

adventure5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:49

cynthiar schreef:
Kan iemand mij een lijsteje pben met alle vermoedelijke plaatsen?

de mods hebben gevraagt om geen lijstjes door te pben. (heb dit al pagina's terug meerdere keren gelezen dat het niet mag)
ben het er wel mee eens dat het volgens mij beetje lastig te controleren is maar dan als nog denk wel dat we ook hun moeten respecteren en dit niet te doen als ze daarom vragen. ze doen veel voor ons nu om al die vermoedens na te kijken en te controleren en nederland is groot dus denk wel dat ze een schouderklopje mogen hebben.

en wat betreft die link van enkele pagina's terug ga de plaats niet noemen ik vindt het wel schandalig als dat inderdaad waar is en er al 7 veulens vanaf het begin van het jaar verworpen zijn en het al die tijd niet gemeld is.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:52

Ik hoor zojuist op TV rijnmond dat rhino ook in Zuid-Holland is toegeslagen en aangezien de knhs site geen informatie gaf, ben ik op bokt gaan zoeken en hier uitgekomen. Nu loop ik de kans om een vraag te stellen die al eerder is gesteld, maar hoe kan het dat rhino dat vorige week nog in omgeving nijmegen rondwaarde, nu ineens in Woubrugge is (transport van een paard, wedstrijd, etc.)? Of hebben de twee uitbraken geen relatie met elkaar?

Ik lees tussen de regels door dat de officiële lijst wellicht niet alle plaatsen/locaties bevat waar rhino is opgetreden/geconstateerd. In verband met eventuele maatregelen die ik op mijn stal moet treffen, zou ik graag (per pb) informatie ontvangen van deze locaties, ook al zijn ze nog niet bevestigd. Maar liever een maatregel te veel dan te weinig denk ik maar zo...

Ik hoop op jullie reacties en alvast bedankt!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:53

Even een vraagje: als ik zie dat in Heumen, Berg en Dal etc. (dus regio Nijmegen/Arnhem) e.e.a. al geconstateerd is op of rond 22 februari en je veiligheidshalve dan 14 dagen de boel moet afsluiten, kan ik er dan vanuit gaan dat in die regio het komende weekend weer veilig is (dat is dan al ruim 14 dagen later, maar dan moet je er ook nog vanuit gaan dat ze het toen bekend gemaakt hebben, maar e.e.a al eerder geconstateerd is)?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:56

xVerax schreef:
@NienSCHaap
Tuurlijk moet je op je hoede zijn, maar als je weet dat het dichtbij is ga je toch nog extra opletten.

Nou ja ik was het al :j daardoor niet extra ofzo op me hoeden zeg maar ;) Maar voor sommige idd wel, wel logisch :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:57

Volgens mij kan je pas zeggen dat je stal vrij is 2 weken nadat het laatste paard beter is zeg maar

o0loveFly0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:58

@netje ik zou daar niet vanuit gaan. Er is al een stal na uitbraak open gegaan en heeft vervolgens weer de deuren moeten sluiten vanwege nieuwe besmettingen

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:58

Netje schreef:
Even een vraagje: als ik zie dat in Heumen, Berg en Dal etc. (dus regio Nijmegen/Arnhem) e.e.a. al geconstateerd is op of rond 22 februari en je veiligheidshalve dan 14 dagen de boel moet afsluiten, kan ik er dan vanuit gaan dat in die regio het komende weekend weer veilig is (dat is dan al ruim 14 dagen later, maar dan moet je er ook nog vanuit gaan dat ze het toen bekend gemaakt hebben, maar e.e.a al eerder geconstateerd is)?

Ze moeten zeker 14 dagen koortsvrij zijn... niet na het moment van de uitbraak.

Gelukkig is 1 paard uit Berg en Dal zodanig aan het opknappen dat ze al 10 minutjes in de paddock heeft gelopen *\o/*

ylva538

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:59

Op welke plekken is het nou allemaal eingelijk?

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:00

kiki1976 schreef:
Volgens mij kan je pas zeggen dat je stal vrij is 2 weken nadat het laatste paard beter is zeg maar

ja + een week extra ben ik van mening

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:01

ylva538 schreef:

zie voorpagina bokt!!, op meer plaatsen niet

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:02

Netje . Eigenlijk wel. Maar helaas houden ze zich hier niet allemaal aan het advies om niet te vervoeren!!!!! Zolang daar geen verbod op komt gaat het gewoon door!!!!!!!!! Ik moet wel zeggen dat de mensen zich in onze regio goed aan "stal op slot "houden!!!!!!!! Ik zit in omgeving Doetinchem!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:02

nicky_rilana schreef:
ylva538 schreef:

zie voorpagina bokt!!, op meer plaatsen niet

correctie; wel op meer plaatsen maar nog niet officieel door bokt bevestigd