Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Mandyke schreef:Ik zit weer in de knoop met de voeding van mijn IR paard. Hebben jullie tips voor mij?
Ik moet zeggen dat de IR zeer goed onder controle is! Als meer dan een jaar eigenlijk. Je zou bijna zeggen dat ze niet IR (meer) is maar ik weet dat ik niet al teveel fouten mag maken in de voeding om dit zo te houden.
Mandy staat nu 24/7 op een weide met schuilstal, gras is speciaal fructaanarm mengsel en bemesting ed wordt allemaal aangepast. Indien nodig hebben we een paddock waar ze op kan of graaskorf om te gebruiken. Maar momenteel gaat het 24/7 op de weide dus goed. Verder krijgt ze stro en oud hooi te eten omdat er niet veel gras meer is.
Qua overige voeding weet ik het nu even niet meer.. Ze kreeg pavo care 4 life, max halve kg per dag maar hierdoor begon ze nogal schrikkerig en hevig te reageren. Niet leuk dus, dus de c4l geschrapt. Nu geef ik ze dagelijks een pavo summerfit koek zodat ze toch haar dagelijkse vit/min binnen heeft, maar ik weet niet of dit de beste optie is voor een IR paard, ik wil niet opnieuw fouten maken zoals vroeger! Maar ik moet wel zeggen, ze krijgt de koeken nu een maand ipv c4l, dat ze terug een stuk rustiger is geworden.
Wat denken jullie?
geerke schreef:gras en insuline resistentie....ik wist niet dat dat samen ging.Die van mij raakt al van teveel hooi bevangen.