Horseware schreef:Shanna schreef:Goedendag dames, weten jullie waarmee ik de zwavelbloempoeder het beste kan mengen? Ik vind met babyolie toch wat te dun om goed te kunnen smeren. Nu twijfel ik tussen zinkzalf, vaseline en uierzalf/ uiercreme. Het liefste had ik zink-olie gehad maar dat kan ik nergens in grotere hoeveelheden vinden..
Ik zou voor zinkzalf gaan (sudocreme)
Ik heb er een mengeling van gemaakt omdat ik enkel sudocreme en zwavelbloempoeder toch wat dik en droog vond, en ik er wel 3 friezen en een shet mee moet behandelen. Omdat de paarden van nature veel beenhaar hebben en ik geen tondeuse heb heb ik het liever iets smeuïger.
Ik heb nu als mengsel gemaakt:
1 pot sudocreme
1 pot uiercreme
Beetje baby-olie
Beetje teatree olie
c.a. 8 grote eetlepels zwavelbloempoeder.
Het mengsel is bijna 1 kilo, en ziet er lichtgeel uit. Ook is het goed smeuïg om te voelen (zacht en luchtig, makkelijk om te smeren). Ik ga ze er vanavond voor de eerste keer mee behandelen. Ik moet zeggen dat ik het wel lastig vind om de juiste hoeveelheid zwavelbloempoeder in te schatten. Ook omdat de sudocreme een vrij klein potje is in vergelijking met de uiercreme. Mocht dit geen verbetering opleveren kan ik altijd meer zwavelbloempoeder of sudo-creme toevoegen natuurlijk.