[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:58

ach jeetje...wat vreselijk zeg!!!

he getsie bah zeg...wat ontzettend naar... ;(

sterkte...weet even niks anders te zeggen..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:02

Oef Ino ........... |( Heel veel sterkte !

Daihyo

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:08

Nee zeg :\
Wat erg..... ;(
Heel veel sterkte :(:)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:39

Inoterry schreef:
Hij heeft zijn been gebroken op de wei.

;( weet niet zo goed wat ik moet zeggen...
Heel veel sterkte. Ik brand een kaarsje voor hem :(:)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:49

Bedankt voor jullie lieve berichtjes.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:51

@Inoterry

:(:) och wat erg zeg!,heel heel veel sterkte met het verlies van je kanjer :(:)

washiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:01

halo allemaal

ik heb een pony van 4.5 jaar oud, ik heb ze van septembre vorig jaar, dus bijna een jaar ...
Sinds april-mei begon ze met haar hoofd te schudden (by vorige eigenaar deed ze dat niet) in het begin besteedde ik er weinig aandacht aan, er was toen net cross en het was dus druk op de manege, ik dacht dat het dus door de stress was

Maar ze is het blyven doen, volgens de veearts is het door het zonlicht, dus heeft ze nu zo'n soort vliegenkapje zodat de zon minder in haar ogen schijnt, ook staat ze nu in een binnenstal en niet langer in een buitenstal.
Alleen heb ik de indruk dat of ik nu rijd in het donker of niet het niet echt helpt, ze doet het ook als ze op stal ofzo staat, dus niet alleen tijdens het rijden...

Ik ben echt ten einde raad, ik heb een groot deel van jullie reacties gelezen, iedereen probeert andere productjes enzo ..
Ik ben 15 jaar en mijn ouders betalen het stalgeld, maar veearts hoefsmid en materiaal moet ik zelf betalen, ik kan dus onmogelijk haar helemaal laten onderzoeken enz ...

heeft iemand een idee wat ik kan doen ofzo ?

vrijdag en zondag (gisteren) hield ze haar hoofd dan wel tamelijk stil, ik wacht nu even af of het zo blyft, maar kunnen jullie mij intussen al wat dingen helpen zeggen die betaalbaar zijn en toch werken ?

zo las ik kalk geven, dat het door kalk tekort kan zijn
of een kettingetje aan neusriem hangen ofzo ??

HELP !!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:07

Je moet eerst weten wat er aan de hand is , voordat je gericht er wat aan kan proberen te doen.
April/ mei dan begint , dacht ik , het pollenseizoen voor grassen. Vorig jaar september was ze toen ook aan het hoofdschudden ?
Heeft ze ook neusuitvloeiing ? Probeert ze haar neus overal aan te wrijven ?
Op stal dus ook last ?

Zijn haar tanden wel helemaal in orde ?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:07

Heeft de DA ook de tanden gecontroleerd? Heeft hij de rug/hals gecontroleerd? Ligt het zadel goed? Zoals je het beschrijft klinkt het me eerder als pijnklachten dan als zonne-allergie.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:18

Hoe gaat het met je Inoterry ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:48

washiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:23

Maris schreef:
Je moet eerst weten wat er aan de hand is , voordat je gericht er wat aan kan proberen te doen.
April/ mei dan begint , dacht ik , het pollenseizoen voor grassen. Vorig jaar september was ze toen ook aan het hoofdschudden ?
Heeft ze ook neusuitvloeiing ? Probeert ze haar neus overal aan te wrijven ?
Op stal dus ook last ?

Zijn haar tanden wel helemaal in orde ?

De tandarts is een maand of 3 geleden gekomen (toen was het hoofdschudden al bezig) en daaraan ligt het dus zeker niet ...
vorig jaar in september schudde ze niet, het is pas nu in april / mei begonnen ... Neusvloeingen heeft ze niet, in haar stal/ op wei schud ze ook, wel veel minder, tydens het poetsen is het al iets meer en tijdens het rijden verschrikkelijk
neus wrijven niet echt, wel doet ze soms een spaanse pas ofzo iets, net alsof ze haar hoofd wil schoppen (vooral aan de longe, in het rijden minder) dat is nu wel vermindert, nu schudt ze gewoon nog

washiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:25

Inoterry schreef:
Heeft de DA ook de tanden gecontroleerd? Heeft hij de rug/hals gecontroleerd? Ligt het zadel goed? Zoals je het beschrijft klinkt het me eerder als pijnklachten dan als zonne-allergie.

tanden zijn gechect en oke
rug/hals niet gecontroleert,
ze doet het ook zonder zadel, dus
daaraan ligt het denk ik niet

washiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 00:29

ellepel schreef:
washiya:
als jouw veearst weet dat het van het zonlicht kotm zou je misschien ook die oogdruppels kunnen proberen waar ze de laatste tijd wel goede resultata mee boeken met headshakers.
[VN] Onderzoekers doen ontdekking op gebied van Headshaking

vraag er es naar bij je veearts?

dankje !
zal ik zeker doen, nu de laatste 2x dat ik reed ging het stukken beter,
ze hield haar hoofd behoorlijk stil, dus nu wacht ik eigenlijk af of het zo blyft
en anders zou ik de veearts nog eens laten komen kyken en dat vragen :D

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:59

Inoterry: wat een door slecht nieuws zeg!
Véél sterkte alvast.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:07

ik wil ook even een up-date doen.

mijn paard zit nu 2 weken aan de pretnisolon en het is een stuk minder geworden
ik kan hem weer pakken ,hij komt me weer tegemoet lopen
hij piept[ gilletjes ] nog wel en gooit onder het rijden af en toe nog met zijn hoofd ,maar veel minder dan eerst
hij heeft waarschijnlijk toch een allergie voor iets wat hier in de omgeving staat.
na de 6 weken op medicatie wil ik een allergie test,en dan specifiek testen op wat hier groeit.

ben weer happy met mijn pas nieuwe paard. :j

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:23

oei prednisolon ?!! Maar daarmee pak je de oorzaak toch niet aan ? Of heb ik een heel verhaal van wat hieraan vooraf ging gemist ?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:08

Maris schreef:
oei prednisolon ?!! Maar daarmee pak je de oorzaak toch niet aan ? Of heb ik een heel verhaal van wat hieraan vooraf ging gemist ?

we weten niet wat de oorzaak is.

hij krijgt dit, en wat ik begrepen heb is dat als deze medicijnen aanslaan het idd een allergie is
het legt het immuun systeem bijna stil waardoor de allergie verdwijnt
ik moet over 2 weken verslag doen bij de kliniek en dan hoor ik het wel hoe verder

hij is nu rustiger,dus de allergie is onderdrukt

ik vergelijk het met mijn zoontje die is voor heel veel allergisch en met Xyzal pillen kan hij bijna alles.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:46

Waarom niet meteen een allergietest doen?
Dat heb ik met Jim ook gedaan en na 4 weken was hij weer van de prednisolon af.
Is alleen maar troep wat je er in stopt.
Natuurlijk, nodig is nodig. Maar het is symptoombestrijding. Dan kun je toch beter meteen doorzoeken naar de oorzaak?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:58

Amanda schreef:
Waarom niet meteen een allergietest doen?
Dat heb ik met Jim ook gedaan en na 4 weken was hij weer van de prednisolon af.
Is alleen maar troep wat je er in stopt.
Natuurlijk, nodig is nodig. Maar het is symptoombestrijding. Dan kun je toch beter meteen doorzoeken naar de oorzaak?

ik ga naar een kliniek om uit te vinden wat er mis is met mijn paard en dit schrijven ze voor.
ik mag aannemen dat ze weten wat ze doen,toch?

en over de allergie test ,dat wil ik doen daar hebben ze het in de kliniek niet over gehad.

maar ik zal volgende week bellen en het voorstellen.
hij heeft nu 2 weken deze poeders.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:58

iemand uit dit topic heeft mij een keer een nummer gegeven van een vrouw die hetzelfde doet als laarakkers..wie was dit ook alweeeeeer?

mijn pony schud en jukt nog steeds. heeft laaatste tijd ook erg last van druipoogjes..

hij doet het swinters, zomers, met/zonder regen,met/zonder halster hoofdstel, met wandelen en rijden.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:53

Ukster schreef:
iemand uit dit topic heeft mij een keer een nummer gegeven van een vrouw die hetzelfde doet als laarakkers..wie was dit ook alweeeeeer?

mijn pony schud en jukt nog steeds. heeft laaatste tijd ook erg last van druipoogjes..

hij doet het swinters, zomers, met/zonder regen,met/zonder halster hoofdstel, met wandelen en rijden.

Weet niet of ik dat was maar mijn therapeute werkt op dezelfde manier.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:29

Gisterenavond heb ik met Flinte gereden om half 10, in het kunstlicht, en ze schudde quasi niets meer... Eest half uurtje binnen gewerkt, daarna half uurtje buiten, en ze was super!

Ik wacht nog steeds op de terugkeer van de prof in Merelbeke voor de testjes... volgende week maandag kan ik starten met stalken :+

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:49

singasong schreef:
Ukster schreef:

Weet niet of ik dat was maar mijn therapeute werkt op dezelfde manier.

waar kwam jouw therapeut ook alweer vandaan? want ik heb volgens mij van jouw wel een berichtje in mn box staan, (staan er zooooveel) ffies uitspitten, want ik denk dat k toen de verkeerde heb verwijderd,. ik woon zelf in barendrecht, rotterdam. ik heb nu zoveel gelezen en geprobeerd, dat ik nu tocheen holistische dierenarts wil benaderen.

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:54

Inoterry wat verschrikkelijk! Ik had al een tijdje niet meer in dit topic gekeken omdat het met Kyra en haar schudden wel goed ging.
Zit echt even met een brok in mijn keel. Hoe is het nu met je?

Ik sta voor een raadsel. Kyra schud normaal van eind februari begin maart tot ongeveer juli. De rest van het jaar heeft ze er nog nooit last van gehad. Nu zitten we in september en madam schud weer als een gek, zelfs in de binnenbak, waar het normaal juist redelijk goed gaat in het voorjaar. Het lijkt binnen wel erger dan buiten. Weten jullie of er nog iets in bloei is?
En weten jullie of een da testen kan uitvoeren om te bekijken waar een paard allergisch voor is? Afgelopen zomer heeft ze ook onzettend gehoest en ging het pas over na 3 antibiotica kuren, en een potje luchtweg compositum. En nog hoor ik af en toe een kuchje. Dit heeft ze ook nog nooit eerder gehad. Ik heb trouwens een tijdje terug die oogdruppels van de da gekregen die in dat onderzoek worden genoemd. Ik had ze nog niet gebruikt omdat Kyra toch niet meer schudde, maar ik denk dat ik ze nu toch maar eens probeer.
Hebben jullien nog tips?