[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 08:32

Caily schreef:
Dat spul is toch blauw? Zou dat helpen van de schoft tm de staart? Ivm witte manen :+

Toen ik ervaringen aan het opzoeken was zat ik mensen die het onder de manen smeerde bij witte paarden dus dan vallen de manen over de blauwe streep

Caily

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:05

De manen zijn tot d'r knieeen, dus altijd naar achterennweg gevlochten. Maar we gaan eens zien, eerst maar even wat anders proberen nog. Ze heeft geen jeuk, enkel hoog gevoeligheid op alles wat om haar heen vliegt.

Gefjun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 21:13

Heel voorzichtig blij..mijn paardje heeft soms wat last van pollenallergie, dus ik heb scutellaria tinctuur besteld om te proberen Zij heeft (weliswaar licht) zomereczeem maar had deze winter ook wat schilfers en paar kale plekken op rare plaatsen, welke jeukerig bleven en waar ze aan schuurde (sta hier ook wel aan bos). Sinds ik de tinctuur voor pollenallergie geef, gaat haar huid opeens helemaal genezen..ik gebruik het pas een week...Ze staat met winderig weer gewoon zonder deken en met windstil weer en knutten/vliegen overdag nog onder een deken. Maar ik hoop dat het zo blijft want dat zou mooi neveneffect (voor ons dan) zijn. Misschien de moeite waard om te proberen. Ik heb namelijk al heel veel geprobeerd zonder enig resultaat, behalve de deken dan.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 23:05

Ik heb net een zak besteld,mijn pony heeft nog niet geschuurd dus het is het proberen waard!

FenixJL schreef:
Heey iedereen!
Graag wilde ik mijn ervaring delen met zomereczeem!
Ik heb eindelijk iets gevonden wat helpt voor mijn paard met zomereczeem! We gebruiken het nu 2 jaar en tot nu toe heeft hij nog niet geschuurd.
Het gaat om het product cool 4 horses (brokjes).
Die geef je bij het voer.
Hij is nu 11 jaar en het begon vanaf zijn 3 jaar dus we zijn een aantal jaar verder en heel veel producten en behandelingen!
En dit is het enigste wat hielp voor hem..
Het eerste jaar kon hij zelfs zonder eczeem deken de wei op.
Terwijl dat hiervoor echt geen doen was. Hij heeft hem jaren op moeten hebben in de zomer.
Het is zo vermoeiend om iets te vinden tegen zomereczeem.
Heb zelf vaak genoeg met me handen in het haar gezeten als meneer zich weer tot bloedens toe had open geschuurd.
Hopelijk heeft iemand hier wat aan!
Oja en het is zeker niet gesponsord of wat dan ook.
Liefs

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 12:44

Gefjun schreef:
Heel voorzichtig blij..mijn paardje heeft soms wat last van pollenallergie, dus ik heb scutellaria tinctuur besteld om te proberen Zij heeft (weliswaar licht) zomereczeem maar had deze winter ook wat schilfers en paar kale plekken op rare plaatsen, welke jeukerig bleven en waar ze aan schuurde (sta hier ook wel aan bos). Sinds ik de tinctuur voor pollenallergie geef, gaat haar huid opeens helemaal genezen..ik gebruik het pas een week...Ze staat met winderig weer gewoon zonder deken en met windstil weer en knutten/vliegen overdag nog onder een deken. Maar ik hoop dat het zo blijft want dat zou mooi neveneffect (voor ons dan) zijn. Misschien de moeite waard om te proberen. Ik heb namelijk al heel veel geprobeerd zonder enig resultaat, behalve de deken dan.

Ja dat is ook een natuurlijk anti histamine middel, wat fijn zeg!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 16:13

-O-

Sadira ging net onwijs veel beter qua jeuk, was ze op de een of andere manier op het gras gekomen vannacht (onder de draad door denk ik :+ ) en meteen weer kneiterveel jeuk en een harde manenkam... Bewijs geleverd dat het bij Sadira dus ook deels door het gras komt dus.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 22:00

vivana schreef:
Ik heb net een zak besteld,mijn pony heeft nog niet geschuurd dus het is het proberen waard!

FenixJL schreef:
Heey iedereen!
Graag wilde ik mijn ervaring delen met zomereczeem!
Ik heb eindelijk iets gevonden wat helpt voor mijn paard met zomereczeem! We gebruiken het nu 2 jaar en tot nu toe heeft hij nog niet geschuurd.
Het gaat om het product cool 4 horses (brokjes).
Die geef je bij het voer.
Hij is nu 11 jaar en het begon vanaf zijn 3 jaar dus we zijn een aantal jaar verder en heel veel producten en behandelingen!
En dit is het enigste wat hielp voor hem..
Het eerste jaar kon hij zelfs zonder eczeem deken de wei op.
Terwijl dat hiervoor echt geen doen was. Hij heeft hem jaren op moeten hebben in de zomer.
Het is zo vermoeiend om iets te vinden tegen zomereczeem.
Heb zelf vaak genoeg met me handen in het haar gezeten als meneer zich weer tot bloedens toe had open geschuurd.
Hopelijk heeft iemand hier wat aan!
Oja en het is zeker niet gesponsord of wat dan ook.
Liefs

Ik ben heel benieuwd of dit werkt!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 16:34

Ik heb het bekeken maar er zit ook luzerne in. De kruiden die er in zitten zijn niet heel bijzonder.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 20:53

Belker schreef:
Ik heb het bekeken maar er zit ook luzerne in. De kruiden die er in zitten zijn niet heel bijzonder.

Dat is ook niet erg als het maar werkt,toch?
Ik kan helaas bij ons nergens zomaar aan kruiden komen enzo klopt de dosering altijd..
Ik hoop dat onze pony er baat bij heeft.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 20:59

Luzerne kan ook jeuk veroorzaken.
Via Pit&Pit zijn veel kruiden te bestellen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 16:54

Wat een geld die brokjes! 80 euro voor 10 kg, ik heb een haflinger, minimaal 250 gram per dag, dan heb je het over 2 euro per dag aan extra kosten. Vind ik meer dan stevig geld.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 18:00

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 18:09

Ik las dat er dit inzit
Citaat:
Appium sp selderij
Camelia sinensis theeplant
Cinnamom sp kaneel
Curcuma longa curcuma
Ocimum basillibum
Origanum so origano
Rosmarino sp roosmarijn
Thijnum thijm
trigonella foenum-graecum l fenegriek

Of er meer is toegevoegd kon ik niet ontcijferen. Uit jouw topic haalde ik dat de kruiden alleen voor de smaak zijn.

Cool4Horses schreef:
Beste allemaal bij bokt.nl,

C4H werkt als volgt: de pellets remmen 1 van de enzymen die betrokken zijn bij de opbouw van histamine. De "kruiden" zoals men weleens gekscherend schrijft zitten er slechts in voor de smaak.

Het werkzame bestanddeel komt uit de Camilla plant. Deze worden geselecteerd op het gehalte werkzame stoffen, hiertoe worden er vanuit de gehele wereld vele monsters getest voordat er wordt ingekocht en er een product van wordt gemaakt.

De olie bevat bestanddelen die je in geen enkele olie terug vindt. Deze zorgen ervoor dat de jeuk vrijwel direct verminderd en verdwijnt. Tevens zorgt het ervoor dat er geen andere infecties kunnen optreden op de aangedane huid van het paard. Indien er interesse voor is kan ik de ingredientenlijst hier publiceren.

C4H is gebaseerd op jarenlange veldtesten, een valide biochemisch mechanisme en is gepatenteerd.

Mochten er vragen zijn over werking, ingredienten, werkingsprincipes, of de methode van toepassing specifiek voor jouw eczemer, laat dat dan weten aub.

Groet van het team van Cool4Horses.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 18:34

ik vind het weer zo’n vaag supplement.
want dan staat er bij dat werkzame stof uit de camilla plant komt.

ga die eens googlen :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 18:54

ellepel schreef:
ik vind het weer zo’n vaag supplement.
want dan staat er bij dat werkzame stof uit de camilla plant komt.

ga die eens googlen :+

Dat dus.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 21:59

Hier ook een tevreden gebruiker van de Skincalmin lotion
Merkte met 2 dagen al resultaat.

Hoe doen jullie het met warm weer en veel regen?
Hier wordt het donderdag z’n 24 graden, maar ze voorspellen voor hier 9mm regen.
Een regendeken erbij is wel erg warm, en deken af is ook niet echt een optie gezien zodra t droger wordt de muggen er in vele getallen gelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:02

Skincalmin deed hier dus echt niks gewoon. Blijft apart hè, al die verschillen.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:49

Hier eczeem volledig onder controle, ze kan vanaf 11 tot 17 zonder deken buiten zonder dat ze jeuk ontwikkeld. En dat op volledig natuurlijke basis. Kleine dingen maken zoveel verschil. Als ze jeuk heeft schuurt ze licht in de manen, bv als ik te laat ben met deken op of, ja echt, af doen. Deken broeit enorm en daar krijgt ze logisch ook jeuk van. Dus op stal heel direct de deken af. Geen centje pijn. Wel logisch nadenken dus deken op bv op donderdag als het regent en warm is. Ik ben echt blij verrast dat het zo goed gaat. Vorig jaar rond deze tijd lag ze al van voor naar achter open

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:44

_Elaine_ schreef:
Hier ook een tevreden gebruiker van de Skincalmin lotion
Merkte met 2 dagen al resultaat.

Hoe doen jullie het met warm weer en veel regen?
Hier wordt het donderdag z’n 24 graden, maar ze voorspellen voor hier 9mm regen.
Een regendeken erbij is wel erg warm, en deken af is ook niet echt een optie gezien zodra t droger wordt de muggen er in vele getallen gelijk zijn.

Met deze temperaturen laat ik haar met deken en al nat regenen. En wissel ik in de avond als ze op stal gaat voor een droge deken als ze echt nog doorweekt is. Maar vaak is de deken snel weer opgedroogd en is dat niet nodig.

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:04

Ik heb gisteren mijn twee Eczeemdekens Epplejeck Itch Free ontvangen en super blij mee! Zakt veel minder snel af dan de vorige, en is ook koeler. M'n eczemers kunnen er makkelijk in bewegen, en ze hebben nog maar nauwelijks jeuk. Overdag gaan de dekens af, het is hier bloedheet, en er zijn dan blijkbaar geen muggen. Werkt super goed!
Afbeelding
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:08

Hier kunnen de dekens echt niet af, met die warmte is er weer mee r jeuk en de hoofden worden aardig kapot geschuurd. :-(

Kamille zou inderdaad anti histamine eigenschappen hebben, maar dat heeft bijv. citroenmelisse ook en dat kun je vaak zelf zo plukken. Zoiets over het voer doen lijkt me dan ook een goede, hier hielp de quercetine dus ook heel goed bij de extreemste ecxemer alleen met die warmte lijkt niks te helpen.

Lyona, grappig die hebben wij ook..een oudere van katoen en een nieuwere met een wat flexibere stof, die laatste is alleen net wat minder ademend. Verder wel hele fijne dekens idd.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:57

Hier kan de deken ook écht niet af. Ook niet op stal. Die fout maakte ik van de week :+ Daar gingen de manen alweer :wave:

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:45

MarliesV
bedankt!
Ik durf de deken niet zo goed meer af te halen voor de regen dus laat hem indd maar op dan.
Ik weet niet zeker of hij exceem heeft.
Maar toen het warmer werdt is hij gaan schuren (hij schuurt vooral in de nacht in de schuilstal), en sinds ik hem al excemer behandel schuurt hij haast niet meer.
Afgelopen nacht wel, maar denk dat dat komt omdat hij het erg warm had met zijn Rambo op.
Hij heeft vanochtend 2u zonder deken gestaan, en is niet 1x gaan schuren
Dus of de jeuk komt door de rui, exceem of iets anders
Ik weet het niet zo goed.
Maar ben “bang” om hem weer hele dagen zonder deken te zetten

LyonaHorse
Wat fijn dat jouw excemers overdag zonder deken kunnen!
En mijn stadgenoot heeft ook die dekens die jij nu hebt.
Mooi lichte dekens indd.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 13:59

Wat vinden jullie nou de fijnste zalf/crème/lotion om te smeren? Waar zien jullie de beste resultaat?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 14:50

Hier blijft de deken bij regen ook gewoon op. Is het echt koud (als in onder de 10 graden), dan gaat er een regendeken overheen. Maar mijn ervaring is dat ze snel genoeg drogen tussendoor.

Hier sinds kort de eczeemdeken van Kramer, vooralsnog wel blij mee :)
En ook hier met die warmte overdag lekker even af als ik er ben, staart en hoofd insmeren (daar nu meeste last).

Afbeelding