Caily schreef:Dat spul is toch blauw? Zou dat helpen van de schoft tm de staart? Ivm witte manen
Toen ik ervaringen aan het opzoeken was zat ik mensen die het onder de manen smeerde bij witte paarden dus dan vallen de manen over de blauwe streep
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FenixJL schreef:Heey iedereen!
Graag wilde ik mijn ervaring delen met zomereczeem!
Ik heb eindelijk iets gevonden wat helpt voor mijn paard met zomereczeem! We gebruiken het nu 2 jaar en tot nu toe heeft hij nog niet geschuurd.
Het gaat om het product cool 4 horses (brokjes).
Die geef je bij het voer.
Hij is nu 11 jaar en het begon vanaf zijn 3 jaar dus we zijn een aantal jaar verder en heel veel producten en behandelingen!
En dit is het enigste wat hielp voor hem..
Het eerste jaar kon hij zelfs zonder eczeem deken de wei op.
Terwijl dat hiervoor echt geen doen was. Hij heeft hem jaren op moeten hebben in de zomer.
Het is zo vermoeiend om iets te vinden tegen zomereczeem.
Heb zelf vaak genoeg met me handen in het haar gezeten als meneer zich weer tot bloedens toe had open geschuurd.
Hopelijk heeft iemand hier wat aan!
Oja en het is zeker niet gesponsord of wat dan ook.
Liefs
Gefjun schreef:Heel voorzichtig blij..mijn paardje heeft soms wat last van pollenallergie, dus ik heb scutellaria tinctuur besteld om te proberen Zij heeft (weliswaar licht) zomereczeem maar had deze winter ook wat schilfers en paar kale plekken op rare plaatsen, welke jeukerig bleven en waar ze aan schuurde (sta hier ook wel aan bos). Sinds ik de tinctuur voor pollenallergie geef, gaat haar huid opeens helemaal genezen..ik gebruik het pas een week...Ze staat met winderig weer gewoon zonder deken en met windstil weer en knutten/vliegen overdag nog onder een deken. Maar ik hoop dat het zo blijft want dat zou mooi neveneffect (voor ons dan) zijn. Misschien de moeite waard om te proberen. Ik heb namelijk al heel veel geprobeerd zonder enig resultaat, behalve de deken dan.
vivana schreef:Ik heb net een zak besteld,mijn pony heeft nog niet geschuurd dus het is het proberen waard!FenixJL schreef:Heey iedereen!
Graag wilde ik mijn ervaring delen met zomereczeem!
Ik heb eindelijk iets gevonden wat helpt voor mijn paard met zomereczeem! We gebruiken het nu 2 jaar en tot nu toe heeft hij nog niet geschuurd.
Het gaat om het product cool 4 horses (brokjes).
Die geef je bij het voer.
Hij is nu 11 jaar en het begon vanaf zijn 3 jaar dus we zijn een aantal jaar verder en heel veel producten en behandelingen!
En dit is het enigste wat hielp voor hem..
Het eerste jaar kon hij zelfs zonder eczeem deken de wei op.
Terwijl dat hiervoor echt geen doen was. Hij heeft hem jaren op moeten hebben in de zomer.
Het is zo vermoeiend om iets te vinden tegen zomereczeem.
Heb zelf vaak genoeg met me handen in het haar gezeten als meneer zich weer tot bloedens toe had open geschuurd.
Hopelijk heeft iemand hier wat aan!
Oja en het is zeker niet gesponsord of wat dan ook.
Liefs
Citaat:Appium sp selderij
Camelia sinensis theeplant
Cinnamom sp kaneel
Curcuma longa curcuma
Ocimum basillibum
Origanum so origano
Rosmarino sp roosmarijn
Thijnum thijm
trigonella foenum-graecum l fenegriek
Cool4Horses schreef:Beste allemaal bij bokt.nl,
C4H werkt als volgt: de pellets remmen 1 van de enzymen die betrokken zijn bij de opbouw van histamine. De "kruiden" zoals men weleens gekscherend schrijft zitten er slechts in voor de smaak.
Het werkzame bestanddeel komt uit de Camilla plant. Deze worden geselecteerd op het gehalte werkzame stoffen, hiertoe worden er vanuit de gehele wereld vele monsters getest voordat er wordt ingekocht en er een product van wordt gemaakt.
De olie bevat bestanddelen die je in geen enkele olie terug vindt. Deze zorgen ervoor dat de jeuk vrijwel direct verminderd en verdwijnt. Tevens zorgt het ervoor dat er geen andere infecties kunnen optreden op de aangedane huid van het paard. Indien er interesse voor is kan ik de ingredientenlijst hier publiceren.
C4H is gebaseerd op jarenlange veldtesten, een valide biochemisch mechanisme en is gepatenteerd.
Mochten er vragen zijn over werking, ingredienten, werkingsprincipes, of de methode van toepassing specifiek voor jouw eczemer, laat dat dan weten aub.
Groet van het team van Cool4Horses.
_Elaine_ schreef:Hier ook een tevreden gebruiker van de Skincalmin lotion
Merkte met 2 dagen al resultaat.
Hoe doen jullie het met warm weer en veel regen?
Hier wordt het donderdag z’n 24 graden, maar ze voorspellen voor hier 9mm regen.
Een regendeken erbij is wel erg warm, en deken af is ook niet echt een optie gezien zodra t droger wordt de muggen er in vele getallen gelijk zijn.