Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
spretje schreef:Meestal wel tijdelijk, maar gij langzaam opbouwen denk ik aan beginnen met een achtste pilletje, een halve vind ik al erg veel om de starten eerlijk gezegd...en even goed blijven testen want veel,paarden hebben minder nodig dan voorgeschreven. Dus de voorgeschreven dosis wordt dan al snel een overdosis met bijwerkingen.
spretje schreef:Meestal wel tijdelijk, maar gij langzaam opbouwen denk ik aan beginnen met een achtste pilletje, een halve vind ik al erg veel om de starten eerlijk gezegd...en even goed blijven testen want veel,paarden hebben minder nodig dan voorgeschreven. Dus de voorgeschreven dosis wordt dan al snel een overdosis met bijwerkingen.
cynthiar schreef:Testen na 6 weken al heeft geen zin. Ik zou zeggen bouw met een kwart op en test pas na een half jaar. Of volgend jaar in dezelfde periode.
Kijk gewoon goed naar hoe je paard het doet. Dat zegt meer dan waardes. Bij gewoon bloedonderzoek zie je trouwens niks wat met ppid te maken heeft.
Babyyentje schreef:[ [url=m/DaI5Kk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hehe eindelijk de eerste 120 pillen zijn binnen gelijk gehaald
De andere 120 pillen einde vd week
En kon via facebook nog eens 36 tabletten prascend overnemen
Voorlopig voor een half jaar medicatie
Ethelate schreef:cynthiar schreef:Testen na 6 weken al heeft geen zin. Ik zou zeggen bouw met een kwart op en test pas na een half jaar. Of volgend jaar in dezelfde periode.
Kijk gewoon goed naar hoe je paard het doet. Dat zegt meer dan waardes. Bij gewoon bloedonderzoek zie je trouwens niks wat met ppid te maken heeft.
Maar mijn paard toont weinig van de PPID, op de maagzweren & onverklaarbare ontstekingen na.
Iedereen verklaarde mij al voor gek dat ik weer bloed liet controleren, "ze ziet er zo gezond uit" maar door de verhoogde LDH & CPK kwam de DA op het idee om op cushing te testen. Dus ik kan wel minimaal opbouwen & wachten tot ze weer stopt met eten of 40 graden koorts staat, maar ik ben het nu ik dit weet graag voor.
Het is een grote stoere Friese merrie die niks laat blijken, zichzelf liever doodloopt dan pasje terug doet.
Na 10 jaar denk ik haar te kennen, maar nog steeds verbaast ze mij regelmatig hoe bikkelhard ze voor zichzelf is.
Ethelate schreef:Foto van vorige week, haar bespiering valt hier op, rug&kont, vooral ineens een bolle buik terwijl ze altijd meer opgetrokken buik/flank heeft gehad.
https://ibb.co/goYaPQ
cynthiar schreef:Ethelate schreef:Foto van vorige week, haar bespiering valt hier op, rug&kont, vooral ineens een bolle buik terwijl ze altijd meer opgetrokken buik/flank heeft gehad.
https://ibb.co/goYaPQ
Zo op het oog zie je er inderdaad geen ppid in. Geen vetopslag, een glimmende gewone vacht. Ze is wat aan de magere kant of lijkt dat zo?
Opgetrokken buik/flank is niet goed. Dus een bollere buik nu is wel beter.
Krijgt ze wel genoeg ruwvoer?