Persoonlijk vind ik de ondertoon in jouw berichten vervelend overkomen, als je je vraagtekens hebt bij iemands kunde dan zou je kunnen informeren naar hun achtergrond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xxelviraxx schreef:Hier ook een vraagje. Ik wil de drainage kuur gaan geven van groene os. Alleen ik lees bij het product dat het druppels zijn en over het voer moeten. Mijn halfinger krijgt alleen hooi en kuil. Hoe zouden jullie dit dan gaan geven? Als ik het goed gelezen heb geef je dit 6 weken. Geven jullie na die 6 weken dit weer? Hoe weet je of het gewerkt heeft?
Silver_Fox schreef:ellepel schreef:Welke kuur geef je?
Ik ben wel begonnen om nu meer gekookt lijnzaad te geven
Kijken wat dat gaat doen voor de vacht
Groene leem met een paar essentiële oliën. Lijnzaad is heel goedik geef iedere dag ontsloten lijnzaad, hoef je verder niet te bewerken door te koken of te vermalen.
@Jets je kunt inderdaad ook lijnzaadolie over het voer doen.
Knoflook is trouwens niet verkeerd, zolang je periodes in last dat je het niet geeft.
minikatje schreef:Nevel heeft net haar 3 wekelijkse knoflookprut weggewerkt.
Bij haar was het onderdeel van een nieuw detoxmengsel wat ik had uitgedacht.
Je mag mij best dingen in het topic vragen hoor, het is een forum waar je ervaringen deelt.
Als mensen andere ervaringen hebben de kruiden die ik gebruik is het alleen maar een completere informatieuitwisseling
Nevel had in november een ochtendkuchje. Zij kreeg toen een mengsel van brandnetel met kamille en thijmtakjes en anijs/foenegriekzaad. Maar dat groeit allemaal bij mij in de tuin of staat in het kastje.
Kuchmengsel vond ze heerlijk maar de detoxprut was maar zozo, daar moet ik nog wat aan de smaak gaan doen.
Het is wel slim om te bekijken waarom je paard wat aan de luchtwegen heeft, als je alleen het symptoom bestrijdt en niet de oorzaak dan helpt het niet of dan komt het elke keer terug.
Dus alleen iets voor de luchtwegen is voor mij te weinig informatie![]()
- Hoe staat je paard?
- Wat krijgt hij/zij?
- Hoeveel beweegt hij/zij?
- Zijn er allergieën?
- Waarom denk je aan de luchtwegen?
minikatje schreef:Nou, voelt die hard of opgezet aan bedoel ik
Jeuk en schimmel en ook nog eens wat aan de luchtweg duidt voor mij op een verminderde weerstand en een teveel aan afvalstoffen.
Eerlijk gezegd zou ik eens een andere dierenarts laten kijken of bloed laten prikken
Vitaminekuur is weggegooid geld, driekwart plassen ze er zo weer uit.
papagroom schreef:Wisten jullie dat kurkuma sterk ontsteking remmend werkt.....maak een papje met olie,en smeer dit op wondjes, en je zult zien dat dit bijzonder effectief is......inwendig gebruik raad ik af....met uitzondering van een vergiftiging met zwaremetalen....dezen binden zich namelijk met deze ontsteking remmer voordat ze de hersenen kunnen beschadigen, dit heeft onderzoek aan de Rhodesuniversiteit in Zuid-Afrika inmiddels bewezen.
Knoflook kan leverschjade , en bloedarmoede veroorzaken!!! liever niet doen dus.....