[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:25

Helemaal met je eens.........Ik vind dit echt van de zotte.

Weet niet of ik dit had kunnen betalen zonder de verzekering...... :o

Jannepauli

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:57

Ik snap dat je geld wilt sparen, maar zelf aan de slag gaan met grondstoffen.. ( waarvan je de herkomst niet kent, de zuiverheid niet kunt beoordelen want je hebt geen lab in je achtertuin) vind ik foute boel.
Nog afgezien van het feit of jij dit als particulier het land in krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:35

Mee eens JP, maar dat geld idem dito voor de fabrikanten van medicatie ansich...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:45

geerke schreef:
Ben aan het shoppen in China.Minimale afnamen van pergolide is 1 gram.Er bestaan digitale weegschaaltjes die wegen vanaf 0,001 gram.1 mg dus.
Ieniminie hoeveelheden dus....
Ben benieuwd wat het kost.Met 1 gram kan ik dus ongeveer drie jaar mijn paard behandelen.
Eens kijken wat dat kost.Krijgt hij twee piepkleine korreltjes per dag.
Ben ook benieuwd wat voor winstmarge erop zit...vind het helemaal niet erg dat mensen geld verdienen maar dat graaien hoeft nu ook weer niet.

Kan ik ook een grammetje meebestellen ? :D :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:46

Merrie hier begint een beetje op te leven. Kijkt weer actief om haar heen zonder als een dooie achter me aan te lopen en schoot me vandaag zomaar voorbij omdat ze ergens van schrok.
Dat was lang geleden :P

Heb het idee dat de stal ook minder nat is. :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:13

Fijn Dimple!Er zit nu duidelijk een stijgende lijn in!

Net mail gekregen uit China....Pergolide kost 600 dollar per gram.Minder duur dan het pilletje,maar te duur om het risico te lopen dat het Europa niet binnenkomt.
Dus dat word hem ook niet....

Je haalt dus 1000 pillen/mg uit 1 gram pergolide.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:18

Dat is het inderdaad ook niet. Jammer! Maar toch goed geprobeerd ;)
Fabrikanten werken wel in de hand dat er ergens een keer een illegale markt hiervoor gaat ontstaan.

Het is gewoon veel te duur. Zit nog steeds te wachten op de factuur van DA. (en de 'uitslag' van de verzekering van ons paard dat eind januari is overleden ^) )

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:12

Afgezien van de bezwaren die ik al eerder noemde, zullen er bij import ook invoerrechten betaald moeten worden.En die kunnen fors zijn. Dat zal in Frankrijk ook zo zijn.
Illegale handel lijkt me helemaal een slecht idee - denk maar 's even aan de verschillende, zeer gevaarlijke partydrugs die - meestal door ciriminelen - in de handel gebracht worden.

Het is voor ons allemaal inderdaad erg zuur dat B.I. de prijs zo opgedreven heeft maar ik vrees dat er nis anders op zit dan het te accepteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:33

Ja en met dat accepteren daar kan ik nu net niets mee... Wij hollanders zijn net makke melkkoeien, er zou toch iets aan te doen moeten zijn als we allemaal samen spannen ofzo...

Aevi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:50

Ik hoor veel goede berichten over Gluco balance van Phytonics daar is ook onderzoek naar gedaan op de universiteit bij paarden met ir. Bij NML health kan je daar alle info over opvragen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:57

Er is een bijscholing van hoefsmeden hier in Noord Holland. Ze gaan daar samen met iemand van BI over cushing hebben en HB.

Voor meer info zie:
https://www.facebook.com/vchn.paardenkliniekslootdorp

Eens met ohjajoh.........we worden echt compleet uitgemolken. We kunnen het accepteren en denken dat illegale handel zo fout is, maar ze werken het op deze manier wel in de hand.

Zoals ik eerder zei, verzekering betaald een gedeelte van de medicatie (80%) maar met mijn ww uitkering had ik die prascend niet kunnen betalen op het moment. Solliciteer me wel rot, maar daar heeft mijn merrie niks aan.

Gluco Balance had ik wel over gehoord, zal het eens opzoeken.

Ik ben trouwens wel gestart met monnikspeper in kleine dosis, wat ruikt dat lekker zeg! (merrie moest er uiteraard eerst even de neus voor ophalen :P )

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:59

ohjajoh6 schreef:
Ja en met dat accepteren daar kan ik nu net niets mee... Wij hollanders zijn net makke melkkoeien, er zou toch iets aan te doen moeten zijn als we allemaal samen spannen ofzo...

Als je de eerdere topics gevolgd zou hebben, dan zou je weten dat er al van alles geprobeerd is. En niet alleen in Nederland, het is een wereldwijd probleem.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:09

Ik ga volgende week naar die bijscholing, ben benieuwd. Hun avonden zijn altijd erg leuk, zowel die voor hoefsmeden als die voor paardeneigenaren. Heb er nog nooit eentje over geslagen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:07

Maar deze is specifiek alleen voor hoefsmeden toch?
Of mag je als paardeneigenaar daar ook heen??

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:41

Klopt, deze is voor smeden. Maar t is altijd nuttig en interessant :j.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:45

Jannepauli schreef:
ohjajoh6 schreef:

Als je de eerdere topics gevolgd zou hebben, dan zou je weten dat er al van alles geprobeerd is. En niet alleen in Nederland, het is een wereldwijd probleem.

er is nog 1 optie...je huisarts zo gek krijgen om een recept uit te schrijven op je eigen naam.Daarmee kun je dan bij Efarma pergolide kopen.Uiteraard niet over de verzekering laten gaan.
Ik ga toch eens naar mijn huisarts.En anders heb ik in nederland nog wel een kennis die huisarts is. ;)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:36

Nou vandaag een homopaat bij Moonlight gehad. Na heel wat rare dingetjes rond mijn pony gedaan te hebben, wel proberen te begrijpen maar helaas niet helemaal gelukt. Heeft mijn poeder 3 potjes met druppeltjes gekregen waarvan 2 dagelijks en 1 1x per 3 weken. Daarnaast ook Provadium Breeding gekregen. Nou moest er binnen 2 dagen tot 2 weken reactie komen. Dus dat wordt afwachten. Overigens staat ze al een week zonder haar pil en ze doet het heel goed.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:49

Moonlight, bij mijn pony duurde het 3-4 weken tot de provarium breeding reactie gaf, misschien goed om te weten.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:53

Fijn om te weten Nado ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:17

Maar PB bestaat toch puur alleen uit monnikspeper? (zover ik kan zien?)
Waarom dan niet zelf monnikspeper bestellen?

Ik heb het besteld bij Gekruid.com en dat scheelt me 14 euro of zoiets.

Daarbij is het bij gekruid.com 500 gram en de PB 400 gram.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:27

PB is inderdaad alleen monnikspeper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:56

Jannepauli schreef:
ohjajoh6 schreef:

Gaan we weer jp? Overdrijf toch niet altijd zo, ik weet van die ene armzalige poging uit het vorige topic, zolang wij maar blijven betalen, verandert er nooit iets; Moet het die Fransen toch nageven, die springen al op de barricade's als de BTW stijgt in de paardenhandel...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:05

Degenen die destijds uitgebreid de moeite hebben genomen om alle wegen te onderzoeken en manieren te vinden om voor het kostenprobleem een oplossing te vinden, zullen wel erg te spreken zijn over jouw typering van 'die ene armzalige poging'.. maar goed, aangezien jouw bijdragen aan de verschillende topics over het algemeen niet meer dan armzalige stennismakerij zijn - je bent er altijd als de kippen bij als er weer wat te katten valt - zullen we het maar weer naast ons neerleggen.
Maar meid, als jij de barricades op wilt tegen de farmaceutische industrie.. ga vooral je gang!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:29

Zo, gezellig hier .......

Morgen ben ik 4 weken bezig met de prascend en jeetje wat een verschil merk ik al zeg.
Ze is alert, kijkt om zich heen, is geen dooie doos meer.
Ben echt blij met het resultaat. Nu moet ik wel weer opletten dat ze ineens weer voorbij vliegt zoals ik ben gewend :')

Ook krijgt ze nu 3 dagen Monnikspeper, maar daar las ik hier van dat het wel 10 dagen duurt voordat je daar iets van merkt.

Overigens geen enkele bijwerking behalve die 2 dagen iets dikke benen na 1.5 a 2 weken gebruik van Prascend.

Ook gaan ze binnenkort het land weer op dus ben iedere ochtend aan het grazen met haar zodat ze langzaam er aan kan wennen. +:)+

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:50

Hoi, ik meld me hier ook.

We weten sinds dit najaar dat Tinkerbell (minimerrie, zie profiel) cushing heeft.

Inmiddels is ze op prascend gestart. Een week of 2 geleden heeft ze een soort toevalletje gehad, zweten, plat liggen, trillen, akelig met oogwit zichtbaar weggedraaide ogen. Geen koliek, dus wel vreemd.

Voorheen zagen wij wel eens dat zij haar hoofd op een zeer typerende manier wegdraaide, echt een 'auw' gevoel als je het zag. En dat zij haar hoofd vaak liet hangen. Maar aangezien ze ook een ontsteking in haar hoofd had weten wij niet goed of dat door hoofdpijn van ontsteking, of cushing komt...

Volgens de VA kan dit door de cushing komen maar de prascend zal hier wel aan helpen. Ze staat nu zon 2 weken op prescend en heeft gelukkig geen zichtbare bijwerkingen.

Herkent iemand iets in het verhaal van Tinkerbell?