Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:16

Tsarola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:17

Hallo,

Ik heb ook het grootste deel gelezen en vraag mij af of mensen mij ook een pb kunnen sturen over waar het virus nu allemaal heerst.
Wij zitten in overijssel (ensch*de) en zijn een nieuwe stal (net overgenomen) wij hebben uitvoorzorg al besloten om geen nieuwe klanten meer aan te nemen voor de komende twee weken en hebben onze pensionklanten gevraagd om geen buitenritten te maken en dus met de paarden op het "complex" te blijven.

voor mensen bij mij in de buurt ik weet dat er hier 2 plaatsen in de buurt zijn waar het al heerst.. en in 1 plaats (stal naam niet bekend) gaan ze zelfs met het besmette paard op concours (voor er een stop was).

graag ontvang ik een pb over plaatsen in de buurt daar ik een drachtige merrie op stal heb die bijna is uitgerekend!

Urielle

Pinacolada schreef:
Als je hier boven leest...is het al in Friesland bevestigd, ben alleen nog nergens in dit topic dan de plaats etc tegengekomen gekomen maar ook hier is het..en de meeste mensen zijn er huiverig voor dus worden deze maatregelen genomen.

Zoek voor de gein maar eens op rhino en dan alleen in de HK-topics zoeken, daar lees je heel wat meer plaatsen in Nederland waar de hele regio het schijnbaar al weet dat er op een stal rhino is, maar nog niks officieel naar buiten is gebracht (misschien ivm nog in afwachting van testen).

Amalarab

ik zag vandaag toevallig nog iemand met pony in de trailer onderweg!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:18

stef schreef:
Jij weet wat je doet, ik ook, maar genoeg mensen dénken te weten wat ze dien, of hebben lak aan alles

Tja, die uitzonderingen zul je altijd houden maar als jij zelf gewoon goed je stal op slot houdt dan kunnen die paar domme mensen jouw paarden toch nooit besmetten? Dat bedoel ik.
Een verbod houdt die paar onverantwoorde types toch niet tegen.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:18

Nu heb ik een misschien domme vraag:
Als een paard de abortusvariant heeft opgelopen, kan mijn paard dan ook de griepvariant krijgen? Of kan ze niet besmet raken door dit paard?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:19

Tsarola schreef:
Hallo,

Ik heb ook het grootste deel gelezen en vraag mij af of mensen mij ook een pb kunnen sturen over waar het virus nu allemaal heerst.
Wij zitten in overijssel (ensch*de) en zijn een nieuwe stal (net overgenomen) wij hebben uitvoorzorg al besloten om geen nieuwe klanten meer aan te nemen voor de komende twee weken en hebben onze pensionklanten gevraagd om geen buitenritten te maken en dus met de paarden op het "complex" te blijven.

voor mensen bij mij in de buurt ik weet dat er hier 2 plaatsen in de buurt zijn waar het al heerst.. en in 1 plaats (stal naam niet bekend) gaan ze zelfs met het besmette paard op concours (voor er een stop was).

graag ontvang ik een pb over plaatsen in de buurt daar ik een drachtige merrie op stal heb die bijna is uitgerekend!

er mogen geen lijstjes door gestuurd worden, en ook geen plaats namen genoemd worden.
toch niet alles door gelezen dat was je dit toch wel vaker tegen gekomen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:20

YoshaMonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:21

Vanmiddag toch maar even de tempratuur op genomen van mijn paardje. en het was 38.2 graden. Dit vindt ik toch wel een beetje aan de hoge kant. Vanmiddag was de snotneus wel al veel minder.... :j

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:21

montoya schreef:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=140339
nu kan toch niemand er onder uit zelfs de eigenaren van die stal niet

En dan blijkt het al vanaf het nieuwe jaar bekend te zijn en zijn er al 7 veulens verworpen ? %) %) %)
Schiet mij maar lek........... #)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:22

stef schreef:
montoya schreef:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=140339
nu kan toch niemand er onder uit zelfs de eigenaren van die stal niet

Dit is niks meer dan dat er al bekend was

Als je die reactie's daar leest & die waar zijn...

Edit: Ladygiroc was me voor.
Laatst bijgewerkt door xVerax op 04-03-12 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Als ik het goed begrijp ook geen Paardentandarts uit Duitsland laten komen bij mijn paarden?

Vala

Tegen PB's sturen kunnen mods niets doen, en terecht. Dus als iemand een lijstje vraagt en een ander s stuurt dat dan is daar niks mis mee lijkt mij.

Ladygiroc

@stef die stal had toch ontkend dat ze Rhino hadden, of heb ik de bevestiging gemist

[edit] zie toch niks op dat sticky staan met officiële meldingen..
Laatst bijgewerkt door Ladygiroc op 04-03-12 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

xVerax

gohya schreef:
Als ik het goed begrijp ook geen Paardentandarts uit Duitsland laten komen bij mijn paarden?

Ligt eraan of die tandarts bereid is zich om te kleden nadat ze bij jullie is geweest.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:23

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:23

komt steeds dichter in de buurt.. maar is het ook verstandiger om hoefsmid etc. af te zeggen?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:24

Ladygiroc schreef:
@stef die stal had toch ontkend dat ze Rhino hadden, of heb ik de bevestiging gemist

Eerst wel toen is het wel naar buiten gekomen en later werd er op boot gezegd inderdaad dat het weer ontkend werd maar het was al wel bekend.
Enkel het gaat dus om de abortus variant.

LadyMadonna

Er is een zeer sterk vermoeden, maar de uitslagen zijn nog niet binnen

gohya

xVerax schreef:
gohya schreef:

Ligt eraan of die tandarts bereid is zich om te kleden nadat ze bij jullie is geweest.

Als hij komt dan gaat hij naar meerdere adressen.Ik zal hem vragen of het wel kan nu.

montoya

Ladygiroc schreef:

[edit] zie toch niks op dat sticky staan met officiële meldingen..

ik heet wel geen stef maar dat is idd daad de stal die het geheim wouden houden

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:25

enniee schreef:
Nu heb ik een misschien domme vraag:
Als een paard de abortusvariant heeft opgelopen, kan mijn paard dan ook de griepvariant krijgen? Of kan ze niet besmet raken door dit paard?

De abortus en de verlamming zijn allebei verschijnselen van de EHV1 variant.

Bokt WIki: http://www.bokt.nl/wiki/Rhinopneumonie

EHV4 wordt vooral gezien bij jonge paarden en veroorzaakt dan ademhalingssymptomen door letsels aan de voorste luchtwegen. De paarden hebben niet altijd klinische symptomen, als er symptomen zijn is dat vaak koorts, neusuitvloeiing, ademhalingssymptomen en verminderde eetlust. Zeer zelden komen bij een infectie met EHV4 abortus en/of neurologische verschijnselen voor.

EHV1 is een gevaarlijkere variant. Deze kan ook ademhalingssymptomen veroorzaken, maar is tevens vaak oorzaak van een abortus laat in de dracht en kan verlammingsverschijnselen en ataxie of incoördinatie geven.

Beetje zelf informatie zoeken over deze belangrijke vragen mag hoor!! :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:27

o0loveFly0o schreef:
@kiki1976 raar dat die eigenaresse niet wilt vertellen waar ze voorheen heeft gestaan. Zoiets is niet iets wat je moet verzwijgen en zeker niet op dit moment. Als ze iets te verbergen heeft kan ze dat beter nu gewoon zeggen zodat ze jullie paarden niet in gevaar brengt.

Idd zo denk ik er ook over.
Heb het haar gisteren op de man af gevraagt maar blijft er maar overheen kletsen.
Ben er ondertussen wel achter dat ze dus blijkbaar overal en nergens heeft gestaan de laatste tijd (overal maar heel kort).
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 04-03-12 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:27

@Waves; Deze informatie had ik al maar had hier niet uitgehaald dat EHV1 en EHV4 verschillende typen virussen zijn.. Bedankt!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:28

kiki1976 schreef:
o0loveFly0o schreef:
@kiki1976 raar dat die eigenaresse niet wilt vertellen waar ze voorheen heeft gestaan. Zoiets is niet iets wat je moet verzwijgen en zeker niet op dit moment. Als ze iets te verbergen heeft kan ze dat beter nu gewoon zeggen zodat ze jullie paarden niet in gevaar brengt.

Idd zo denk ik er ook over.
Heb het haar gisteren op de man af gevraagt maar blijft er maar over door kletsen.
Ben er ondertussen wel achter dat ze dus blijkbaar overal en nergens heeft gestaan de laatste tijd (overal maar heel kort).

Lekker handig 8)7