Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
petitparis schreef:luchtzuigen wordt/is een soort tic en deze zal meestal nooit verdwijnen.
ik had persoonlijk geen omeprazole geprobeerd, op een paar dagen tijd zie je niet noodzakelijk effect gezien het geen acute verlichtign geeft voor je paard en je weer met een afbouwfase zit als je niet een serieuze opstto van maagzuur wil.
ik zou half uur voor het longeren maagzout of gaviscon geven en dan kijken hoe je paard reageert
rapido schreef:Superpony, persoonlijk zou ik jou ruin minstens een halve emmer Carli Wafer per dag geven. Daarbij de gastro + en onbeperkt hooi.
De speedibeet kun je dan weg laten.
Ze worden niet fris of anders als je de hoeveelheid Wafer verhoogt. Dat is het mooie van deze Wafer namelijk dat er geen granen, melasse of andere toevoegingen in zitten buiten wat Spelt om.
Dit is ook de reden waarom ik zelf voor dit voer gekozen heb.
Fendt936 schreef:Hier vanmiddag wéér een slokdarmverstopping..
Ik haalde haar uit het land (met moeite, wou niet uit de kudde). Ik had een hooinet gevuld, ik denk dan kan ze vast even wat eten voor ik ga rijden. Ze stond heel relaxed, meste wel een keer maar doet ze vaker. Ik was rustig haar beentjes aan het poetsen en ze kreeg het ineens weer een slokdarmverstopping. Toen heb ik de veearts maar even gebeld, het was inmiddels zo goed als over en ze kreeg een spuit buscopan, mocht daarna wel rijden. Was juist goed zei ze, maar toen knarste ze weer hevig. Heb de kliniek opgebeld, daar kan ik eind deze week heen.
spanneeeend!