Die houdt mooie manen de hele zomer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gijsje59 schreef:Voordat er een misverstand ontstaat, de deken is er elke dag af geweest...@ Dendie: heeft je pony de deken 1,5 week opgehouden? Goh...
Kinke schreef:ellepel, wat zit die buikflap raar???
Citaat:inderdaad, dat bedoel ik. Volgens mij moet je die achterste band wat strakker doen. Lijkt me juist dat de boel verschuift als je het zo los laat hangen? (lijkt me ook griezelig als ze gaan rollen oid). Bij mijn paard ziet het er zo uit (boett)
ellepel schreef:even deken showen:
gijsje59 schreef:@Kinke: tis net of je mijn Gijs op de foto hebt gezet.
Gisteravond net voor die enorme bui Gijsje naar binnen gehaald. Hij was denk ik blij dat ik hem van zn dekentje en hoofdkap heb verlost. Ik doe dat niet meer hoor, 3 dagen achter elkaar op laten. Okay ik heb echt wel iedere dag gekeken of alles nog goed lag maar er kwamen me toch een haren uit. Zelfs aan de deken zelf zaten losse haren helemaal vas alsof er een vachtje aan de binnenkant zat. Jekkes.. . ik vond het smerig...Gelijk alles onthaard en die deken de wasmachine in.
Gijs had enorme jeuk aan zn hoofd. Ik heb hem helemaal gewassen en zag toen tot mn grote schrik dat zijn koker helemaal gezwollen was. Het voelde ook warm aan en Gijs raakte geirriteerd toen ik eraan kwam. Heb hem een tijd lang met koud water afgespoeld, daarna mocht ik er wel aan zitten. Zo vreemd eigenlijk. Ik kan me niet voorstellen dat het van de buikflap kan komen en denk eerder dat hij daar gestoken moet zijn door een daas of zo... Gelukkig leek hij er verder geen last van te hebben.
Vanochtend was het nog steeds dik en gezwollen en even maakte ik mij zorgen of hij "de rest" wel kon laten zakken. Maar bij het opdoen van de deken (dan laat hij altijd zn "handeltje" zakken) zag ik dat daar geen problemen mee waren. Wel merkte ik dat het stonk en dat de koker van binnen behoorlijk vies was geworden. Vanavond dus maar even met babyshampoo helemaal was en drogen (advies van de DA). Ik heb het elastiek van de buikflap heel los gezet, just in case.
Afijn, ik wilde zn deken omdoen gaat hij ineens met zn kont tegen het hekwerk schuren. Hij had dus duidelijk jeuk aan zn staart. En ik zag aan zn manenkam dat hij die ook geschuurd had. Nou voor mij is het definitief toch duidelijk. Toch maar iedere avond die deken er af, opstallen en om de dag met teershampoo wassen. Dat heeft bij hem het beste resultaat... Zucht... wel veel meer werk, maar als mijn paardje dan minder last heeft doe ik het graag.
shera schreef:Het is idd heel vervelend en veel werkIk had mijn paarden ook altijd dag en nacht buiten in de zomer. Maar nu met de eczeemklantjes doe ik het net als jij. Tegen 18.00 naar binnen, deken af en evt jeuk bestrijden met eczema balsem & TKC. En regelmatig wassen. 's Morgens deken weer op en naar buiten. Vind het ook wel een lekker idee dat die deken een tijdje af is. Maar het is bewerkelijk. Wij gaan over twee weken een week met vakantie en dan moet de buurvrouw het dus doen. Ik vind het wel bezwaarlijk...dat wordt een grote bos bloemen
ellepel schreef:Citaat:inderdaad, dat bedoel ik. Volgens mij moet je die achterste band wat strakker doen. Lijkt me juist dat de boel verschuift als je het zo los laat hangen? (lijkt me ook griezelig als ze gaan rollen oid). Bij mijn paard ziet het er zo uit (boett)
ik ga hem niet strakker doen, ik moet juist een stuk elastiek tussen de laatste band zetten omdat hij dus juist erg strak zit![]()
maar die boett buikflap zit inderdaad een stuk mooier![]()
XxSultanxX schreef:ik had een vraagje , als je zo deken op hebt en het begint te regenen kan die die gewoon opblijfven ?
hij word bij mij namelijk kledder nat ... krijgt me paard het dan niet koud ?