[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:25

Hoe staat het met jullie paardjes, nog steeds schudvrij?

Ino, hoe is het met jouw paard?

Hier gaat het nog steeds allemaal goed. Het is echt een vooruitgang vergeleken met voorgaande jaren. Niek heeft tot nog toe geen last.
Op het moment is hij spierbevangen (sinds 2,5 wk.) Oorzaak een bacterie in de dunne darm en niet goed werkende nieren. Omdat ik zo twijfelende of hij mss hoefbevangen was, hij liep namelijk heel stijf met zijn voorbenen op het 'harde', heb ik zijn mest/ urine/ speeksel laten testen en er kwam duidelijk uit naar voren dat hij spierbevangen was.
Heb wat homeopatische korrels meegekregen, niercompositum en ik moest de Gluco-balans dosering verdubbelen voor 2 wk., helaas moest ik ook de Glucosamine weer bij gaan geven.
Ik moet zeggen dat hij nu toch al een stuk beter loopt :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:16

Met Ino gaat het nog steeds erg goed *\o/* . Heel af en toe heeft hij een heel klein knikje, en meer merk ik niet meer :D .
*rent weg naar ongeverfd hout om af te kloppen*

Wel balen van Niek dat hij spierbevangen is :(:) .

Raja

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:20

Ik heb nog even een update over Roy.

Hij schudde allen met rijden in stap met zijn hoofd.
Fysio erbij geweest en het ging toen een stuk beter.

Vervolgens begon hij ook te hoesten.

Hij bleek dus toch en stof allergie te hebben!

het hoofsschudden was intussen ook al weer toegenomen en nu ik hem op zaagsel heb staan is het hoesten helemaal gestopt en het hoofdschudden verwaarloosbaar. Bij spanning doet hij het nog wel eens, maar het is denk ik ook een stukje werkontwijkend gedrag geworden.

De fysio is nog weer eens terug geweest en kon verder geen schokkende zaken ontdekken waardoor het verder nog zou komen.

Maar al met al ben ik blij dat door een kleine verandering alles toch veel beter gaat!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:08

appie schud momenteel wel weer een beetje..is toch iets vroeger dan de andere jaren dat hij met zijn najaarsschudje begint.
maar is minimaal,we kunnen gewoon rijden dus hoop ik dat het niet erger gaat worden

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:30

Inoterry schreef:
Met Ino gaat het nog steeds erg goed *\o/* . Heel af en toe heeft hij een heel klein knikje, en meer merk ik niet meer :D .
*rent weg naar ongeverfd hout om af te kloppen*

Wel balen van Niek dat hij spierbevangen is :(:) .

Het valt reuze mee hoor ;) In de wei en in de paddock zie je er niets van. Het is alleen als hij van de paddock naar het bestraatte stuk stapt dat hij dan stijf loopt met z'n voorbenen. Maar dat is nu ook al een stuk beter. Ik was gelukkig snel bij. Mijn therapeute zei wel dat dit de voorloper is van hoefbevangenheid.

Hoe is het met Ino's oog?

Jammer Ellepel dat Ap weer is begonnen,ook al is het maar weinig.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:25

Gelukkig dat je er op tijd bij was Singasong :) .

Balen dat Ap weer schud :(:) .

Ino's oog is momenteel rustig *\o/* .
*rent naar zelfde stukje ongeverfd hout*
Al heb ik nu wel ogentroost klaarliggen voor het geval het weer gaat vervelen. Maar ik kan niet anders zeggen dat het nu heel goed gaat met mijn ventje. Al zijn kwaaltjes lijken momenteel onder controle, op zijn luchtwegen na. Hij heeft het af en toe wat benauwd :(:) .

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:20

Fijn dat het zo goed gaat met z'n oog!
Dat van z'n benauwdheid klinkt niet zo mooi. Zou het door de warmte komen?

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:40

hallo, ik heb net een topic geopend omdat:
mijn paard nu een aantal dagen jeuk aan zijn neus heeft en schud hij af en toe met zijn hoofd. hierbij doet hij zijn oren naar voren en slaat 1 keer recht omhoog. (net of die een vliegje weg wil slaan, zeg maar)
verder is er niks met hem aan de hand.
Hij doet het op stal, in de wei en met rijden, maar wel heel af en toe niet constant ofzo.

nu werd ik doorgestuurd naar dit topic ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:42

en ik stuur je door naar een veearts,kan een overgevoeligheid zijn voor het een en ander,maar kan ook iets zijn met de oren,tanden.
doet je dier het alleen onder het rijden of ook los in de weide?

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:17

hij doet het ook los in de wei en los op stal. wel heel af en toe. onder het rijden laatst niet, gisteren wel een paar keer

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:18

het kan best veel zijn he,last van vliegjes die irriteren bij het hoofd bijvoorbeeld.
kijk es wat dingen na, past zadel en hoofrdstel wel goed, is je paard aan het wisselen,of heeft het last van de kiezen misschien

ik heb hier trouwens de laatste Bit liggen?
staat een artiukeltje in over pollenallergie.
staat ook in dat een pollennetje helemaal niet bedoeld is om de pollen tegen te houden, dat zou dan niet kunnen want de gaten in het netje zijn daar veel te groot voor.
maar het netje zou door de constante druk tegen de neus ervoor zorgen dat die dus minder gevoelig word...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:34

hallo

ik heb pas een nieuw paard, na ong 3 weken begon hij raar te doen en omdat we niet wisten wat het was zijn zijn tanden nu al 3 x gedaan
ben ik afgelopen do naar Visdonk geweest voor foto`s en een scopie
daaruit is niks naar voren gekomen
nu staat hij 6 weken op prednison en zijn we sinds gisteravond ook met pijnstillers begonnen
mijn paard loopt in de ochtend voor je weg, als je hem 1x vast gehad hebt kan je hem daarna wel makkelijk pakken
hij schuurt met neus op been en tegen de muur, geeft zomaar gilletjes
ook als je naar z`n hoofd wijst.

nu kwam ik net dit topic tegen en lees veel dingen die hij ook doet.

mijn vraag, is dit een reden om mijn paard terug te brengen naar de vorige eigenaar?
kan hierdoor de koop teruggedraaid worden?

bij hem liep hij veel in de binnenbak en af en toe in het bos

.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:45

Die van mij deed het ook. Hij blijkt allergisch te zijn.
Een bloedtest kan je meer vertellen ;)
Of je hem terug kan brengen naar de vorige eigenaar weet ik niet. Ik geloof het wel, mits het binnen een x aantal weken naar boven komt.
Daarover staat op TAO meer denk ik.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:57

het is met 3 weken begonnen, toen is de DA de eerste x langs geweest en zijn we zoeken.
zijn tanden zijn gedaan ,3 weken daarna nog een x door een ander omdat ik dacht dat het daaraan lag
hij is afgelopen do op de foto geweest en heeft een scopie gehad

ik heb hem vanaf 23 mei en op 18 juni zijn we begonnen,hij ging raar doen met eten en af en toe raar op z`n voortanden bijten.
en nu zijn we al zover dat je niet meer normaal kan rijden.
de oude eigenaar komt as zaterdag bij hem kijken.

catoo76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:15

Mir, ik heb je een pb gestuurd, dit valt onder de verborgen gebreken, het paard is nog maar zo kort in jouw bezit en is gelijk met klachten begonnen!!! Succes.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:35

marstad schreef:
Mir, ik heb je een pb gestuurd, dit valt onder de verborgen gebreken, het paard is nog maar zo kort in jouw bezit en is gelijk met klachten begonnen!!! Succes.

heb je een pm terug gestuurd.

en even voor de sensatie zoekers onder ons, ik heb een goede verstandhouding met de vorige eigenaar!

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:35

oei mirgino, da's helemaal niet leuk, als je een paard koopt dat dan vrij snel zulke ernstige gedragsproblemen heeft.
Hopelijk raakt alles vrij snel opgelost.

Ik heb thuis dus enkele "testjes" met Flinte gedaan, aan de longe op halster met neusnetje en met kap, met kopstuk met neusnetje en dan met kap.

De kap geeft weinig verschil, het neusnetje is een ganse verbetering, maar echt weg weg is het niet.

Ik heb contact opgenomen met faculteit Diergeneeskunde Unief Gent, er is een prof die hem in deze materie ah verdiepen is, maar hij is in verlof tot 31/8. Dus tot dan is het even tandenbijten, en k hoop zo dat hij een klein mirakel kan realiseren!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:12

lientjeds schreef:
oei mirgino, da's helemaal niet leuk, als je een paard koopt dat dan vrij snel zulke ernstige gedragsproblemen heeft.
Hopelijk raakt alles vrij snel opgelost.

Ik heb thuis dus enkele "testjes" met Flinte gedaan, aan de longe op halster met neusnetje en met kap, met kopstuk met neusnetje en dan met kap.

De kap geeft weinig verschil, het neusnetje is een ganse verbetering, maar echt weg weg is het niet.

Ik heb contact opgenomen met faculteit Diergeneeskunde Unief Gent, er is een prof die hem in deze materie ah verdiepen is, maar hij is in verlof tot 31/8. Dus tot dan is het even tandenbijten, en k hoop zo dat hij een klein mirakel kan realiseren!

thanks, ik hou dit in mijn achterhoofd
ik ben nu met medicatie bezig en we lopen bij Visdonk,over 4 weken verslag uitbrengen en dan zien we verder.
en met neuskap maakt nu nog geen verschil,met longeren
loopt hij met neus over de grond gaat zwaar ademen /snuiven en geeft dan een gilletje en slaat een voorbeen uit en springt naar voren
hij staat 24 uur met vliegenkap met oren en neusflap en om 8 uur s`ochtends als ik hem pak staat hij met 1 hangend oor hoofd iets scheef als ik hem vastpak en aanklip
en met meelopen gaat hij met neus over de grond en geeft dan een gilletje en gooit z`n hoofd omhoog
met poetsen doet hij dat ook,zijn neus irriteert hem maar zijn slijmvlies is normaal heeft geen uitvloeing,alles ziet er van binnen perfect uit.
het is nu te warm om weer te longeren,maar wil dit weer proberen met de pollenkap

helaas hebben beide DA geen goede verwachting,maar ik blijf nog even doorzoeken.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:18

mijne doet het enkel maar in het werk dus.

Zaterdag naar een prijskamp geweest, en ze eindigde voor het superpaard van vriendlief, zulke activiteiten storen haar niet, ze gaat zo graag mee en is echt knuffel en handigheid zelve.

Lijkt me wel héél vreemd dat jouw paard ook in de omgang zo extreem gedrag ontwikkelt?

maar de rest weet hier véél meer van, ik ben hier nog maar pas en wou ook even verslag uitbrengen van mijn "bevindingen".

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:25

alles is welkom, ik heb het hele topic doorgeworsteld maar nergens iets gelezen wat op het gedrag van mijn paard slaat.
ik hoop gewoon dat er straks iemand ineens roept....dit kan het zijn

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:38

o ja, k had dit weekend de zaak ook even voorgelegd aan vriendin/DA, met inbegrip van de rhino ed.

Zij zei ook onmiddellijk dat rhino op het zenuwstelsel zit, maar dat dit dan wel zou vanzelf weggaan, echter pas na 1 tot 1,5 jaar.

Dus toch bedankt vr het meedenken in mijn geval alvast en de tips! wie weet...

Ik hou julllie alvast op de hoogte.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:28

ik vind filmpjes altijd wel interresant om te zien..
als het even kan...maak een filmpje!
kan soms heleboel duidelijk maken

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:26

Ino is naar de schudvrije paardenhemel |( .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:49

he???

wat is er gebeurd dan?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:53

Hij heeft zijn been gebroken op de wei.