[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 08:47

Ik denk dat het hier vorig jaar toch puur het hele korte gras is geweest waar hij alles uit moest halen. Het voermanagement was op die plek niet echt om over naar huis te schrijven namelijk, dus ik denk dat hij daar best gevoelig voor is geweest.

Hij heeft echt 0 jeuk en vorig jaar begon het ook pas toen het gras 'op' was in juli!

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 11:22

Weet iemand of er eczeem hals bestaat die niet over hoofd hoef te doen

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 11:25

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 16:53

Beste allemaal,
Is er hier iemand die ervaring heeft bij gebruik van het volgende middel bij SME?
Afbeelding

De nood is erg hoog! Alvast super bedankt voor jullie reacties.

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 19:31

Heey iedereen!
Graag wilde ik mijn ervaring delen met zomereczeem!
Ik heb eindelijk iets gevonden wat helpt voor mijn paard met zomereczeem! We gebruiken het nu 2 jaar en tot nu toe heeft hij nog niet geschuurd.
Het gaat om het product cool 4 horses (brokjes).
Die geef je bij het voer.
Hij is nu 11 jaar en het begon vanaf zijn 3 jaar dus we zijn een aantal jaar verder en heel veel producten en behandelingen!
En dit is het enigste wat hielp voor hem..
Het eerste jaar kon hij zelfs zonder eczeem deken de wei op.
Terwijl dat hiervoor echt geen doen was. Hij heeft hem jaren op moeten hebben in de zomer.
Het is zo vermoeiend om iets te vinden tegen zomereczeem.
Heb zelf vaak genoeg met me handen in het haar gezeten als meneer zich weer tot bloedens toe had open geschuurd.
Hopelijk heeft iemand hier wat aan!
Oja en het is zeker niet gesponsord of wat dan ook.
Liefs

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 22:35

Zucchero schreef:
Beste allemaal,
Is er hier iemand die ervaring heeft bij gebruik van het volgende middel bij SME?
[ [url=m/rO6bsv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja!
Na de Flymax Derm van Audevard is dit mijn favoriet, tot nu toe alleen bij deze twee het idee gehad dat de jeuk ook meteen ietsje minder werd.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:09

Heeft iemand tips voor de kriebels van de muggenbultjes 's avonds?
Mijn nieuwe pony heeft 's avonds in de schemer wat last van jeuk en bultjes rond de borst, liezen en ogen.
Precies de delen waar het wat warmer is etc.
's ochtends is alles weer weg op wat schuurplekjes na. Haar manen en staart of overige lichaamsdelen lijken niet te worden geschuurd.

Ze kent nog geen vliegendeken of vliegenmasker, dat wil ik wel gaan oefenen uiteraard.
Overdag lijkt ze ook nergens last van te hebben.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 16:29

Zucchero schreef:
Beste allemaal,

Ja ik heb dit ook een tijdje gebruikt, fijn spul!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 23:13

Zucchero schreef:
Beste allemaal,

Ik vind deze heel prettig, gebruik hem graag in combinatie met de shampoo die ze hebben van dezelfde lijn. De spray is zonde van je geld, maar de lotion en de shampoo zijn echt top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 23:16

Ik heb sinds 5 weken een PRE en ik merk dat hij zijn staart schuurt in stal. Nu wil ik uiteraard de oorzaak achterhalen en behandelen maar waar te beginnen? Vind het ook zonde om 250 euro aan allerlei supplementen uit te geven die wellicht niet werke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 00:43

hamsterfan schreef:
Zucchero schreef:
Beste allemaal,

Ik vind deze heel prettig, gebruik hem graag in combinatie met de shampoo die ze hebben van dezelfde lijn. De spray is zonde van je geld, maar de lotion en de shampoo zijn echt top!

Bij mij doet deze echt niks helaas.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 08:50

Even onder m’n steen vandaan..
Wat doen jullie met lange manen en lange voorpluk als je toch een ( in mijn geval minimale) jeukerd hebt?
Vlechten, losse vlechtjes hengstenvlecht of los?
Mijne is soms licht kriebelig bij z’n oren , soms iets onder z’n manen bij de manenkam en de staartwortel. Er is niet echt iets kapot, t kan ook door het verharen komen.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 09:36

Muze schreef:
Even onder m’n steen vandaan..
Wat doen jullie met lange manen en lange voorpluk als je toch een ( in mijn geval minimale) jeukerd hebt?
Vlechten, losse vlechtjes hengstenvlecht of los?
Mijne is soms licht kriebelig bij z’n oren , soms iets onder z’n manen bij de manenkam en de staartwortel. Er is niet echt iets kapot, t kan ook door het verharen komen.

Ik doe hengstenvlecht en dan deken erover. Als ze zonder deken loopt losse manen. Bij haar kan dat nog qua lengte.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 12:21

Zonnebloem92 schreef:
Ik heb sinds 5 weken een PRE en ik merk dat hij zijn staart schuurt in stal. Nu wil ik uiteraard de oorzaak achterhalen en behandelen maar waar te beginnen? Vind het ook zonde om 250 euro aan allerlei supplementen uit te geven die wellicht niet werke.

Ik zou eerst eens alle suikers weghalen, daar reageren PRE's vaak op. Dus voer aanpassen en dan kijken of er nog jeuk blijft.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 12:23

FenixJL schreef:
Heey iedereen!
Graag wilde ik mijn ervaring delen met zomereczeem!
Ik heb eindelijk iets gevonden wat helpt voor mijn paard met zomereczeem! We gebruiken het nu 2 jaar en tot nu toe heeft hij nog niet geschuurd.
Het gaat om het product cool 4 horses (brokjes).
Die geef je bij het voer.
Hij is nu 11 jaar en het begon vanaf zijn 3 jaar dus we zijn een aantal jaar verder en heel veel producten en behandelingen!
En dit is het enigste wat hielp voor hem..
Het eerste jaar kon hij zelfs zonder eczeem deken de wei op.
Terwijl dat hiervoor echt geen doen was. Hij heeft hem jaren op moeten hebben in de zomer.
Het is zo vermoeiend om iets te vinden tegen zomereczeem.
Heb zelf vaak genoeg met me handen in het haar gezeten als meneer zich weer tot bloedens toe had open geschuurd.
Hopelijk heeft iemand hier wat aan!
Oja en het is zeker niet gesponsord of wat dan ook.
Liefs

Interessant :) anti allergie voeding dus met kruiden. Ik sla het even op, hier lijkt de extreme ZE'er ook beter te gaan nu ze Quercetine krijgt.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 14:48

BillyJ schreef:
Enige aanraders voor een LICHT exceemdeken voor een dikbillige, breedborstige quarter heer.

Onder een rambo sweet itch staat hij echt te zweten van jewelste in de zomer, dus iemand ervaring met een lichter deken?

Ga straks ook even het topic doorspitten, maar ik vraag het alvast even :+

Ik ben toevallig ook op zoek naar een lichtere deken… Hij staat meestal met de Rambo om, maar die is zo stug en vind ik voor hem ook niet fijn met 25+ temperaturen… Ook vrij stevig gebouwd, en staat in een kudde van 25 ruinen, dus dunne dingen gaan snel kapot

Ik vind die vliegendekens met regenstuk op de rug er ook luchtiger eruit zien dan die dikke eczeemdekens, maar dan nog lijkt dat me te klam op de hele warme dagen…

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 16:33

Hebben jullie ze met 25+ graden niet gewoon zonder lopen? In hoge zon uren zouden er weinig muggen moeten zijn

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 16:37

Hier gewoon altijd deken om, ook met hogere temperaturen.
Weinig muggen in hoge zonuren? Hier nog nooit wat van gemerkt.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 21:57

Hier gaat de deken overdag weleens even af om te luchten als ik er ben, en spray dan extra om beestjes op afstand te houden. Maar verder altijd om, warm of niet. Beestjes zijn gewoon actief helaas. Wel actiever richting schemer.

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 09:10

Heeft iemand ervaring met de Epplejeck Itch Free eczeem deken? Ik wil hem kopen voor mijn twee eczemers en wil graag weten of ie goed is.

Hier gaat overdag de deken ook af, dan zijn er nooit mugjes, en s'avonds gaat ie weer op. Werkt prima. Mugjes houden niet van de extreem droge hitte, dan zijn er alleen maar vliegen. Althans, bij mij in het verre zuiden dan, weet niet hoe het bij jullie is...

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 19:28

Hoi allemaal,

Ik heb tectonik besteld maar ik vroeg mij af of jullie dit op de deken doen (van manen tot staart aanzet) of echt op het paard zelf? En na de eerste keer gebruiken.. wanneer gebruiken jullie het de tweede keer? Na 4 weken of eerder om te "boosteren"?

Ik ben erg benieuwd of het zo goed helpt als alle ervaringen die ik heb gelezen!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 21:13

Op het paard zelf en ik deed meestal om de 6 weken. Tegen gewone vliegen werkt het bij mij wel fijn maar probeer het zo min mogelijk te gebruiken omdat het toch niet zo'n fijn spul is

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 23:05

Om de 6 weken,maantop,langs de manenkam naar staartaanzet,pijpbenen ( erg leuk gezicht met witte sokken) en dan onder de buik en langs uier

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 23:38

Dat spul is toch blauw? Zou dat helpen van de schoft tm de staart? Ivm witte manen :+

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 08:03

Ik deed het net onder de manen, met een kwast. Dan bleven dr manen gewoon wit. En anders, jammer dan van dat ene blauwe vlekje hahaha!
Ik deed het idd ook zoals happytime aanbrengen