[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:09

Bah SR! Het is een verschrikkelijke beslissing om te nemen, veel sterkte!

Mosh

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:24

Per 100kg gewicht van het paard 2kg Masters Seniores per dag.

600kg = 12kg per dag.

Het leek mij ook bizar veel. Maar het staat toch echt op de zak.. Duur grapje dan ook trouwens!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:14

SR, wat naar allemaal... Heel veel sterkte en wat je ook beslist, jij kent hem het beste en je zult altijd de juiste beslissing voor hem maken :(:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:04

cynthiar schreef:
Sterkte SR met het nemen van je beslissing!
Ik denk dat je het wel al weet. Het is het beste voor Fiek.

Dit was precies wat ik ook wilde schrijven..
zoals ik het van jou hoor is het ook genoeg geweest, hij is moe gestreden jouw trouwe fiek..het leven is zo niet leuk voor hem.
Sterkte meis..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:29

jee SR@....wat rot toch |(
Ik weet het niet hoor....zo ziek en pas 12 jaar oud.Wat voor toekomst geeft dat?
Heel moeilijk... |(

Ik kreeg vandaag een rolling....twee dozen prascend,258 euro. :wow:
Voor 120 dagen dus.
Na de paarden worden het echt cavia's kan ik jullie verzekeren... :j

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 00:47

Mosh schreef:
Per 100kg gewicht van het paard 2kg Masters Seniores per dag.

600kg = 12kg per dag.

Het leek mij ook bizar veel. Maar het staat toch echt op de zak.. Duur grapje dan ook trouwens!

Ik heb even op de site gekeken; het is plm 1 kg per 100 kg, dus voor een 600 kg paard zou dat 6 kg moeten zijn. Porties moeten in 4 gedeeld over de dag verdeeld worden. Vind dat volkomen belachelijk veel. Zelfs topsport paarden krijgen niet zo veel..

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 07:59

Ik zag dat dit Masters is in plaats van Subli. Maargoed ik vind 6kg ook nog veel als je bedenkt dat hij dan 9 kilo per dag krijgt := . Ik begin gewoon met 2kg, eerst maar eens kijken wat het doet.

De Speedibeet vind 'ie vies..

Dat is een serieuze rekening geerke!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:32

WOW, echt Geerke! Wat een geld zeg!
Cavia? Ik zou gaan kantklossen of dammen of zo :D

Nog geen factuur gezien van de DA......... :=

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:34

Superroos
Soms is 'houden van' 'laten gaan' als het niet meer gaat.
Hele dikke knuffel

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:39

geerke schreef:
jee SR@....wat rot toch |(
Ik weet het niet hoor....zo ziek en pas 12 jaar oud.Wat voor toekomst geeft dat?
Heel moeilijk... |(

Ik kreeg vandaag een rolling....twee dozen prascend,258 euro. :wow:
Voor 120 dagen dus.
Na de paarden worden het echt cavia's kan ik jullie verzekeren... :j

Ik ken een cavia die ook al een dikke 1000 euro heeft gekost aan dierenarts kosten, dus ik zou zeggen ga maar breien of zo! ;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:45

Mosh schreef:
Ik zag dat dit Masters is in plaats van Subli. Maargoed ik vind 6kg ook nog veel als je bedenkt dat hij dan 9 kilo per dag krijgt := . Ik begin gewoon met 2kg, eerst maar eens kijken wat het doet.

De Speedibeet vind 'ie vies..

Dat is een serieuze rekening geerke!

Mijn 30 jarige krijgt 6 voerscheppen Senior Priores, verdeeld over drie voerbeurten. Een schep is nog lang geen kilo natuurlijk, maar ik voer er dus behoorlijk veel van. Daarnaast krijgt hij nog geweekte wiesencobs, fijn gehakselde luzerne en brokjes. Hooi eet hij voor spek en bonen.. Meer tijdsbesteding en hij krijgt er ook nog wel wat van weg, maar het is niet meer zijn hoofdmaal. Hij ziet er top uit, maar als dat niet het geval zou zijn zou ik zijn dieet gerust verhogen. 1kg per 100 kg lichaamsgewicht is voor een senior voer geen gekke richtlijn.

Maar kijk naar je paard en begin rustig aan. Voeren is altijd op maat.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:47

SR, veel sterkte met Fiek

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 17:54

Ooh SR, dit is erg zwaar voor je. Je voelde het goed aan. Het is nu bevestigd door je DA. Denk dat je maar een ding kan beslissen.
Heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:20

Jeetje SR, wat een verschrikkelijke beslissing die je moet gaan nemen, ontzettend veel sterkte de komende tijd.

Doordat ik nu het ultieme voor elkaar heb gekregen; Ik woon bij mijn paarden op het terrein! Is het wel op moment nog de ultieme vorm van kamperen, kan bijna douchen en dus ook een maand geen internet gehad. Zal ik de komende tijd ook maar af en toe online kunnen zijn, ben nog veel te druk met mijn zaakjes op orde te krijgen (vooral financieel), maar het heeft er nog nooit zo positief voor ons uitgezien eigenlijk.

Even een kleine update over MiniMe;
Ze heeft sinds kort eindelijk haar nrps paspoort en is gechiped (jaja, shame on me, het was nooit bij haar fokker gebeurd en ik heb haar al zo lang dat het toen nog niet verplicht was...) en haar officiƫle naam luid; MiniMe van de paasei Hoeve _/-\o_ (al zeg ik het zelf).
Ze is niet meer waus van de tabletjes, geef haar nog steeds 1/4 per dag en gaat op het niet ruien na erg goed! Krijgt veel regelmatiger beweging; heb een klein ruitertje die meegaat op buitenritjes en neem haar zelf af en toe op de fiets mee, terwijl een vriendin op mijn grote rijd of longeren of doen wat vrijspringen. Ze sleept sinds de nieuwe hoefsmid wel weer iets meer met achterbeentje, maar dat wijd ik aan de nieuwigheid en het aan elkaar wennen, want het is een beste kerel.

Ik heb geen tijd tot bijlezen nog en dus wil ik bij voorbaat iedereen veel sterkte wensen voor als het niet zo goed gaat met jullie geliefde paarden...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:33

Dankjewel voor jullie lieve berichten..

Fiek heeft donderdag dus een flinke spuit van de DA gehad en deze lijkt hem langer te helpen dan verwacht..
Hij heeft vandaag genoten van de zon, hij loopt weer aardig... Heeft dus even een enorme opleving en zo lang hij laat zien dat hij wat kan genieten van het leven is het prima..
Als dit weg is, zoals hij donderdag avond heel even liet zien, dan is de beslissing bij zo'n volgende situatie snel gemaakt..
Het is zo lastig.. Ik had echt verwacht hem gisteren te laten gaan, maar nu laat hij weer even zo duidelijk zien dat hij nog kan genieten van wat kleine dingen..
Ik weet zeker dat hij het me duidelijk maakt als het echt zijn tijd is.. (heb dit ook met da en derden overlegt zodat ik zeker weet dat het niet mijn tunnelvisie is die dit wilt zien...)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:45

Knap van je SR! Jij neemt de juiste beslissing als Fiek daarom vraagt.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:12

Goed zo SuperRoos. Neem de beslissing als het tijd is. Misschien knapt hij ook op van het betere weer. En kan je hem nog een fijne zomer geven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 22:55

SuperRoos schreef:
Dankjewel voor jullie lieve berichten..

Fiek heeft donderdag dus een flinke spuit van de DA gehad en deze lijkt hem langer te helpen dan verwacht..
Hij heeft vandaag genoten van de zon, hij loopt weer aardig... Heeft dus even een enorme opleving en zo lang hij laat zien dat hij wat kan genieten van het leven is het prima..
Als dit weg is, zoals hij donderdag avond heel even liet zien, dan is de beslissing bij zo'n volgende situatie snel gemaakt..
Het is zo lastig.. Ik had echt verwacht hem gisteren te laten gaan, maar nu laat hij weer even zo duidelijk zien dat hij nog kan genieten van wat kleine dingen..
Ik weet zeker dat hij het me duidelijk maakt als het echt zijn tijd is.. (heb dit ook met da en derden overlegt zodat ik zeker weet dat het niet mijn tunnelvisie is die dit wilt zien...)

Fijn!Kun je niet proberen of hij op ijzers minder pijn heeft in zijn voetjes?
Want had hij doorom een goede dag...omdat zijn hoeven hem geen pijn deden?Of begrijp ik het verkeerd?

ohjajoh6@Fijn dat het goed met je gaat!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 00:33

SR, ook ik ben er van overtuigd dat mijn paard die beslissing wel voor me maakt. Dat er een moment komt dat hij het opgeeft en zijn levenslust is verdwenen. Een moment waarop ik zal weten dat het nu genoeg is. En dan is het vroeg genoeg. Ik zal hem helpen sterven, maar tot die tijd zal ik hem helpen leven. Fijn dat hij een goede dag heeft gehad vandaag. Ik hoop zo dat er nog veel meer goede dagen voor jullie komen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:18

Wat omschrijf je dat mooi Jessix.
Helpen sterven maar tot die tijd helpen leven..
Dit soort berichten doet me weer terug gooien in de tijd van 3,5 jaar geleden dat ik mijn prinses af zou gaan geven.
De wonderen waren de wereld niet uit. Den Hoek hielp mij om Zinti te laten leven..

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:35

SR super dat het nu wat beter lijkt te gaan, maar ook dapper dat je je keuzes blijft maken in het belang van het paard.

Masters Seniores eet m'n schimpie goed, Pavo moet hij nog aan wennen denk ik. Vandaag heerlijk buitengereden met hem. Lekker gegaloppeerd. Hij voelde zich echt fit!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:40

Mosh, klinkt heerlijk!! :j

Ik ga morgen mijn merrie weer eens onder het zadel stappen. Kijken wat ze aangeeft waar ze zin in heeft. Heerlijk weer, dus paar rondjes in de buitenbaan zullen haar goed doen.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:35

Jessix schreef:
SR, ook ik ben er van overtuigd dat mijn paard die beslissing wel voor me maakt. Dat er een moment komt dat hij het opgeeft en zijn levenslust is verdwenen. Een moment waarop ik zal weten dat het nu genoeg is. En dan is het vroeg genoeg. Ik zal hem helpen sterven, maar tot die tijd zal ik hem helpen leven. Fijn dat hij een goede dag heeft gehad vandaag. Ik hoop zo dat er nog veel meer goede dagen voor jullie komen.

Heel mooi gezegd!

Veel sterkte nog de komende tijd SR :(:)

Wat een heerlijk weertje weer he! {:} Quince begint al als een malle te verharen sinds hij een week op een halve pil staat. Gelukkig geen bijwerkingen en vanaf vandaag over op een hele.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:24

Goed om te horen dat er nu nog geen bijwerkingen zijn. Mijn merrie krijgt ze nu ruim 3 weken en heb ik ook nog niks aan gezien/gemerkt.
Eet als een dolle nog steeds.

Verder vandaag even onder het zadel gestapt, oh wat een fijn paard heb ik toch. Ze gaf zelf aan een rondje te willen draven. Wel 3!! :D en toen was het kwartje op :')
Arm peerd, voorheen was ze niet te stoppen!

Maar ik kreeg ook van stalgenootje te horen dat ze wat kwieker oogde, dat is fijn!

Zouden jullie een paard zoals mijn merrie verhuizen naar een andere stal? Zou dat te veel stress geven?

Door alles kosten moet ik ws toch iets goedkopers zoeken.......... :o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:39

Fijn dat je paard iets beter gaat!
Geen idee of het teveel stress geeft?Hangt helemaal van het paard af.

Ben aan het shoppen in China.Minimale afnamen van pergolide is 1 gram.Er bestaan digitale weegschaaltjes die wegen vanaf 0,001 gram.1 mg dus.
Ieniminie hoeveelheden dus....
Ben benieuwd wat het kost.Met 1 gram kan ik dus ongeveer drie jaar mijn paard behandelen.
Eens kijken wat dat kost.Krijgt hij twee piepkleine korreltjes per dag.
Ben ook benieuwd wat voor winstmarge erop zit...vind het helemaal niet erg dat mensen geld verdienen maar dat graaien hoeft nu ook weer niet.