Skygirl schreef:Als ze terwijl de auto rijdt over de klep van de trailer poepen en de poep in de neus van een ander paard vliegt.

Kortom, het risico zit hem niet in het vervoer zelf maar wat jij ene je paard op de plaats van bestemming gaan doen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tomaskok schreef:tegen mij is verteld dat er wel een vaccin is voor het Rhino virus maar niet voor deze versie van het virus.
Waves schreef:Skygirl schreef:Als ze terwijl de auto rijdt over de klep van de trailer poepen en de poep in de neus van een ander paard vliegt.
![]()
Kortom, het risico zit hem niet in het vervoer zelf maar wat jij ene je paard op de plaats van bestemming gaan doen
Waves schreef:Je weet toch helemaal niet wat die gingen doen? Ik zag vandaag ook hier op Bokt mooie fotoshoots van paarden op het strand, dit weekend genomen.
Als je op een stal staat met een vaste, niet wisselende groep waar verder nooit iemand weg gaat, of je paarden staan gewoon aan huis. Wat is dan het risico om ze in je eigen trailer te vervoeren naar het strand en daar in je eentje of met je stalgenoot een ritje te maken? Mag je mij uitleggen hoe je op die manier het Rhino-virus kan verspreiden.
Ik wil het echt niet bagatelliseren maar als iedereen gewoon logisch na blijft denken hoeft er geen paniek te zijn.
Brainless schreef:Mensen weren wordt een beetje moeilijk.
Geen visite, geen kinderen te spelen...
lis1989 schreef:Heb het topic even in grote lijnen doorgelezen.
Vind het onzin dat er geen plaatsen genoemd mogen worden waar het
rhino virus (mogelijk) opgedoken is. Snap dat namen van stallen privacy gevoelig is
maar plaatsen kunnen toch geen kwaad? Lijkt me juist handig om elkaar op de hoogte te houden
en eventuele verdere verspreiding waar mogelijk tegen te kunnen gaan.
Ik vind het belangrijk om te weten waar het heerst, ook voor onze klanten.
Wij hebben al maatregelen genomen op stal.
Omdat de plaatsen op topics geblokkeerd worden en aangegeven met *****, doe ik het via deze weg...
Mocht er iemand plaatsen weten waar het rhinovirus (mogelijk) heerst, dan zou
ik van die bokkers graag een pb ontvangen. BVD
stef schreef:Waves schreef:Kortom, het risico zit hem niet in het vervoer zelf maar wat jij ene je paard op de plaats van bestemming gaan doen
Klopt, maar een algeheel advies is makkelijker. Zeker mócht er een verbod komen, gaan ze echt niet controleren wat jij gaat doen