ohjajoh6 schreef:Och, ik word daar zo moedeloos van, want wat kan je je paard dan nog eigenlijk wel met goed fatsoen geven? Als gras, hooi en zelfs het stro al niet goed is? En vasten of te lang zonder eten zetten ook al levensgevaarlijk is met kans op bloedvervetting, om over maagzweren nog maar te zwijgen...
Een paard dat wel goed kan bewegen is het meest gebaat bij duurbeweging uiteindelijk lijkt me?
Daar heb ik de meeste 'vervelende gevallen' toch erg van zien opknappen, je kunt dan ook weer iets normaler voeren.
Maar goed, wanneer je je paard niet veel beweging kunt geven (kreupel...of andere redenen) dan kan het wel erg ingewikkeld worden.
Heel cru.... godzijdank heeft een paard de mogelijkheid om 'uit te stappen' als het niet gaat.
De rest van je leven inactief op op zandpaddockje slijten met een 3x niks dieet is eigenlijk geen leven..... ik zou dan misschien toch afscheid nemen 
ps: er zit bij mij altijd stro en wat graszaadhooi in een net.... een hoop gepiel om eruit te krijgen, maar ze moeten wel wat te doen hebben. 6x per dag heen en weer rijden om geweekt hooi te serveren is helaas geen haalbare kaart.