Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ikenindi schreef:opisop_shop schreef:moet ie dan op stal ook met deken op staan denk je?
Ik heb nog nooit een eczemer op stal gehad, heb ze altijd 24/7 buiten gehad
ja zeker! ook daar zijn vliegjes...
Biies schreef:ja ik weet dus nog niet wat ik ga doen, want die van mij staat de hele winter buiten in de paddock met een schuilstal waar hij niet in gaat en waar geen 3 paarden in passen. dus hij staat gewoon buiten. scheren wil ik dan zowizo niet doen, maar ik ben bang dat als ik hem niet scheer en ook geen deken dat hij dan een teddybeer word en dat hij dan erg gaat zweten met rijden. kan dit een probleem worden ? wij rijden alleen maar buiten een beetje stappen en soms draven/ galopje. en stappen minimaal al 20 minuten in en uit ( want het bos is zover lopen ) iemand tips

ikenindi schreef:Ik heb indi net uit de wei geplukt. Het regende pijpenstelen, en dat doet het al de hele dag. Ik heb de deken afgedaan om te poetsen, en ZE WAS GEWOON DROOG onder de deken. En ik heb GEEN REGENDEKEN. Gewoon een eczeemdeken (blauwe van agradi). Dus dat gedoe met regendekens... Waarom? Zijn jullie dekens zo doorweekt? En is je paard echt nat op de huid zelf? Of alleen de vacht? (want dat kan geen kwaad)
De bovendeken was waterdeken en een maatje groter en iets nauwere hals, de onderdeken niet waterdicht en iets ruimer bij de hals zodat hij verder onder de bovendeken verstopt zat. Dan wordt die deken dus nooit nat (ja oke rond de benen ofzo door het liggen, maar niet op het lijf).