[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:41

Mijn tectronik is overigens binnen, ga het einde vd dag ophalen. Ben reuzebenieuwd of dit zoden aan de dijk gaat zetten..is mn laatste redmiddel en anders breng ik haar naar de kust deze zomer. Ze jeukt vooralsnog niet meer dan de niet eczemers, maar wordt er wel naar van en kriegelig, zo sneu..(ze heeft nl wel eczeemjeuk, manen dunnen al vreselijk uit, geen ribbels nog gezien gelukkig, nu is staart begonnen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:52

rostanfan schreef:
Ik heb een deken van equitherme en als die echt nat is, gooi ik hem gewoon in de droogtrommel. Gaat hartstikke goed, alleen moet je hierna wel de haren even uit de droger halen.

Dat durf ik niet aan :o ben bang dat die in formaat shetlander eruit komt

rostanfan

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:56

het ligt misschien aan het merk deken, maar de equitherm is echt niet gekrompen na gebruik van droogtrommel

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:08

Vraagje...

Wat is "DÉ" eczeemdeken? Liefst mét hals én masker....prijs maakt niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:14

Rambo Sweet Itch Hoody of Boett ;) Boett heb je verschillende soorten maskers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:16

Als prijs niet uitmaakt zou ik idd boett doe, rambo vind ik minder omdat er geen echte buikflap aanzit

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:16

Ik ben trouwens heel blij met een pb die ik kreeg van Tinkermuts hier op bokt.
zij verkoopt een rambo sweet icht hoody voor een vriendin en de deken is al nieuw.

toch een stuk goedkoper als een nieuwe. Hoop hem deze volgende week binnen te hebben. :D

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:56

ooow nog een keer ikke hier :D . Morgen naar Epplejeck, Rambo Sweet Itch kopen, maar weet nog steeds niet welke maat ik moet meenemen.

HELLPPPP :D

Van m'n Pagony Eczema heb ik een maat 195 !!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:10

Zo, gelukkig viel de schade reuze mee, volgens mij waren het meer de mugjes waar ze zo kriegel van werden gisteravond dan echt jeuk opzich. Wisse had nu wel wat striemen in zijn nek (van krabben met zijn achterbenen neem ik aan?) maar ging niet schuren ofzo op de poetsplaats. Vandaag voor de welsh een pagony hoofdkap gehaald maat S maar die vond ik hem wel echt ruim zitten, terwijl XL voor Wisse weer heel strak is :S

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:26

Bij Senna gaat alles super goed. De eigenaresse kwam vandaag weer eventjes kijken en vond dat Senna er ook zo goed uitzag en dat haar manen en staart nog steeds zo netjes zijn, normaal had ze die er al afgeschuurd. Gisteren heeft ze de hele dag op het land gestaan met haar Rambo Hoody, ik had hem om 5 uur afgedaan en te drogen gehangen. 'S avonds zou een stalgenootje hem weer omdoen, maar het deken was om 10 uur nog steeds zeiknat, toen heeft ze haar reserve deken omgekregen. Valt me wel een beetje tegen dat dat deken zolang nodig heeft om te drogen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:28

ja ligt ook aan de luchtvochtigheid denk ik hoor, was gewoon erg nat steeds en vanmorgen bij ons bijvoorbeeld ook erg heiig/mistig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:32

borderjay schreef:
Vraagje...

Wat is "DÉ" eczeemdeken? Liefst mét hals én masker....prijs maakt niet uit.

boett is erg goed, veel van de goedkopere dekens zijn een knock off van dat merk (atorka of paardendrogist)

bucas is ook goed,

rambo hoor ik hier veel goeds over

equismart hebben twee paarden hier op stal nu ook en ziet er veelbelovend uit kwa pasvorm en kwaliteit (equismart.eu)

ik ga zelf een snuggy hoods sweet itch rugset erbij krijgen voor paard (snuggyhoods.co.uk )

fly free van pegasus is ook een nette deken, maar was kwa pasvorm niet goed bij die van mij

ivanhoe had 1 van de paarden eerst hier op stal, maar die was nu toch echt aan zijn eindje en persoonlijk vond ik hem op de boeg wat strak zitten

wat daadwerkelijk DE deken is, ligt ene klein beetje aan pasvorm (vorm paard) en wat je eigen voorkeuren zijn wat betreft sluitingen etc
ik heb nu een boett, maar ik vind de deken te warm voor echt 's zomers weer , dan zweet mijn paard er een beetje onder
maar tot nog toe past en beschermt hij als de beste en kwalitatief gezien is het gwoon een superdeken

de snuggy heb ik gekozen ivm beschermlaagje voor manen en staart , de manier van sluiten (klitteband ipv klipjes) en het feit dat hij uit twee delen bestaat
een halsdeel (met vaste hoofkap) en een dekendeel waarvan ik hoop dat door die twee delen de dekens op de schoft en schouders fijner blijven liggen dan de dekens uit 1 stuk

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:41

Komende 2 weken kortingen bij de paardendrogist
Diverse hoofdmaskers, de 'Buzz Off Full Neck'deken en een jeuk-stop spray.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:43

Hier laatste dagen wel te doen.. Laatste 2 dagen savonds echt heerlijk in t bos geweest zonder etterende vliegen!

De Itch Balm werkt op staart en manen heel goed. Wissel soms af met Sweet itch. Hier schuurt ze niet tot zelden.
Alleen dr buik schuurt ze wel.. Tegenwoordig maar flink uierzalf erop (voor t rijden). Die dure smeersels is geen doen op de hele buik en uierzalf werkt wel goed.
Aleen combi uierzalf + zand + schuren geeft zwarte kogels achter :p.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:47

Hier gaat het ook nog steeds goed.....
Nog geen deken op gelukkig dat probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:58

hoi, ik heb dus pepermuntje gewassen en toen zijn wonden laten drogen. Nu smeer ik er sweet itch op en krijgt hij dat ene supplement waarvan ik de naam kwijt ben :D En ik kreeg gisteren ook te horen dat zijn rambo sweet itch al in Nl is :D dus hopelijk morgen bij mij op de stoep :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:20

ellepel schreef:
ap staat lekker even in zijn blootje,het blijft toch de hele dag regenen.
morgen gaat de deken er weer op.

even mezelf gequote ;)

die deken had ik dus niet af moeten doen -O-
ap had echt vreselijk jeuk en op zijn hals zat een behoorlijke hot-spot..( natte eczeemplek en voelt erg warm aan)
dus die maar in de hydrocortiderm gezet en de deken er weer op.
volgende keer als het dan een hele dag regent doe ik zijn regendeken wel op,dit was dus niks waard zo.

ohw dat het nu geregent heeft was te merken ook want alle paarden stonden bij ons echt vreselijk te zwiepen met de staarten tegen de vliegen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:22

regende het bij jullie wel goed door ellepel?
hier was het maar van die suffe miezer namelijk.. niet genoeg om die krengen aan de grond te houden..

gemend vandaag en maar ingesprayd met antivliegenzooi, nergens last van gehad :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:26

het heeft hier gister echt de hele dag zo'n beetje geregent,af en toe best wel flink ook.
maar ja gisteravond was het natuurlijk alweer droog dus heeft ap de hele tijd zo gestaan..
dom dom dom...ik dacht dat het wel even zonder deken kon

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:27

kun je beter een regendeken overheen doen ellepel als het zo lang regen, deken af is voor echte eczemers vaak geen optie..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:29

ik doe de deken niet af met regen :o

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:30

Hallo..

Ff een vraag he..

Mijn merrie staat sinds april onder de deken (Daarvoor ging het super zonder!)
Maar vorig jaar begon ze ook aan haar hoofd (Lees: Voorpluk, onder haar oog en de oren), toen heb ik zo'n kap gehaald, maar die heeft maar 2 weken mogen leven toen had ze hem door midden geschuurd..
Ze schuur op moment dus ook waar geen deken zit (Hoofd) Baal er goed van maar dat terzijde.. Bloed, dik rommel jullie kennen het vast wel.

Nu ga ik zo naar ruitersportzaak weer een kap halen (Ogen en oren bedekt), jullie suggesties voor een sterke?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:35

MSophie schreef:
kun je beter een regendeken overheen doen ellepel als het zo lang regen, deken af is voor echte eczemers vaak geen optie..

nee kom er ook achter ...doe er inderdaad dan een regendeken op,ik heb een waar een eczeemhals aan kan die kan ook
maar ja kom ik bij de wei en dan staat daar zo'n verzopen ponietje met zo'n natte jurk om zijn lijf me zoooo sneu aan te kijken.. :+
tja dan trek ik die deken er af.

maar nu dus niet meer,daar hebben we dan de regendeken voor,blijft ie lekker droog. :D

joto:
ik heb geen idee,ik gebruik geen hoofdkap

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:39

Joto schreef:
Hallo..

Ff een vraag he..

Mijn merrie staat sinds april onder de deken (Daarvoor ging het super zonder!)
Maar vorig jaar begon ze ook aan haar hoofd (Lees: Voorpluk, onder haar oog en de oren), toen heb ik zo'n kap gehaald, maar die heeft maar 2 weken mogen leven toen had ze hem door midden geschuurd..
Ze schuur op moment dus ook waar geen deken zit (Hoofd) Baal er goed van maar dat terzijde.. Bloed, dik rommel jullie kennen het vast wel.

Nu ga ik zo naar ruitersportzaak weer een kap halen (Ogen en oren bedekt), jullie suggesties voor een sterke?

boett heeft een goede is sterk en zit ruim om de ogen heen.. heb ook een dunnere van HH maar is echt prut sophie had de oren binnen een week al kapot.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:07

Ik heb het ook eens geprobeerd met een kap van Boett maar na 2 dagen lag mijn pony zijn hele hoofd open doordat de kap langs haar hoofd schuurde. De kap paste wel goed lag nergens dicht tegen haar hoofd ik begreep er toen niks van. En zonder hoofdkap met alleen de deken naar buiten is geen optie. Maar die krengen zijn alweer in grote getalen aanwezig. Zelfs de niet eczemers hebben erg last van de mugjes. Ben wel erg tevreden over de kwaliteit van en pasvorm van Boett. Maar mijn pony heeft een iets te gevoelige huid denk ik, de deken heb ik om de boeg ook fleece stukken in gezet anders wordt ze daar ook kaal.