[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aprilsgatje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:11

De mijne staat nou zonder eczeemdeken.. Omdat d'r deken gemaakt moet worden. maar het is regenachtig, kan ik d'r een dagje zonder laten staan? ze heeft nou een zomerdekentje op..
Ohja, ze zeggen (gebruik ik zelf ook,) dat babytalkpoeder er goed voor werkt! het helpt ook heel goed..! Groetjes Eline.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 06:02

XxSultanxX schreef:
ellepel schreef:
sultan klitwortel heb ik geprobeerd maar prikt heel erg vind ik als de huid wat rauw is.
eczema balsem vind ik heel goed, of sweet itch.

okej dus klitwortel is dus niks ? eczema balsem werkt dat goed ? en waar kan je dat krijgen ?
sweet itch heb ik al geprobeert werkt niet bij hem

je moet het gewoon proberen,het werkte wel, een week ofzo,maar daarna kreeg ap altijd irritatie ervan.
maar wie weet is t bij jou wel t goede middel Haha!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 09:55

XxSultanxX schreef:
gebruikt er hier ook iemand klitwortelhaarlotion ?
in dit topic viewtopic.php?f=75&t=797628&hilit= zeggen ze namelijk dat dat wel eens kan helpen .? iemand ervaring mee ?

Bij lichte schuurders wilt het wel helpen Ja maar niet bij de echte eczeem gevallen, nou ja, ik gebruik het erbij omdat het goed werkt tegen schilfers... maar alleen dat is niet voldoende.

mari28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:06

Mijn tinkie schuurt zijn manen en staart. Nu heb ik van de vorige eigenaar klitwortel van het Kruidvat gekregen. Na het rijden even inmasseren..klaar. Echt waar: als ik het twee dagen niet doe schuurt hij alles kapot, als ik het wel erin doe niks aan de hand Ja Misschien werkt het ook wel bij een van jullie paardjes.

Martsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 13:37

mari28 schreef:
Mijn tinkie schuurt zijn manen en staart. Nu heb ik van de vorige eigenaar klitwortel van het Kruidvat gekregen. Na het rijden even inmasseren..klaar. Echt waar: als ik het twee dagen niet doe schuurt hij alles kapot, als ik het wel erin doe niks aan de hand Ja Misschien werkt het ook wel bij een van jullie paardjes.

Ook ik gebruik het, maar dan zo nu en dan. Ik gebruik het alleen wanneer Jelmer schilfers heeft. Daar werkt het uitstekend voor!! Maar als hij plekjes heeft, gebruik ik het niet, want er zit alcohol in, dus dan prikt het enorm...

Henny; gebruikte jij die uiercreme in het begin elke dag in de gehele manenkam, of....????
Ik gebruik het nu 5 dagen achterelkaar en z´n plekken blijven mooi `vet´. Tot nu toe dus
al een klein succesje...

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:49

gijsje59 schreef:
Tja niet opstallen is inderdaad een optie... Maar Gijs gaat graag naar binnen.. bovendien vind ik het prettig om iedere avond hem in zn blootje te zetten. Deken op laten op stal is niet handig, dan schuurt hij behalve zn manen ook nog eens zn deken kaduuk. Tja en als ik hem buiten laat met pyama aan kan hij niet schuren maar als dat arme dier nou wel jeuk heeft??? Kan hij niet schuren... Pfffffff zo lastig vind ik dat, gevoel met verstand rijmt gewoon niet. En ja wat vind ik nou erger, dat hij jeuk heeft en die kan stillen of dat hij geen manen meer heeft. Maar ja, schuren lokt nog meer jeuk uit natuurlijk he... Anyway, toen ik vanmorgen op stal kwam kon ik zien dat hij niet verder geschuurd heeft. Ik hou vol met het op blijven doen van die hoofdkap.

Jenyxx: Gijs kan ook minder zien met die kap op. Hij wordt er inderdaad onzeker door.

Er is nu een alternatief, namelijk de boett suncap. Deze zit alleen over de oren en maantop/nek. Dus niet geschikt voor paarden die ook eczeem rond hun ogen hebben, maar wel een uitkomst voor paarden die 'alleen' de voorpluk en manen schuren! Ik ga hem bestellen. Denk wel dat ik er een gewoon gazen vliegenmasker (heeft ie nu ook op) zonder oren overheen doe tegen de vliegen rond zijn ogen, dan blijft die suncap meteen ook goed zitten. Zie voor foto en meer info: http://www.ijslandershop.nl/ij-artikel. ... 32.110.164 Alleen...welke maat moet ik nu weer nemen voor mijn E-pony? Pony te klein en paard te groot? Cob is er niet...

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:03

Freya_bokt schreef:
Tja, ik vind het gewoom heel opvallend dat men zich op forums zoals dit massaal afkeert van de 'klassieke'geneeskunde.

Mensen zijn bereid om bakken geld neer te tellen voor spullen die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid NIET zullen werken, en soms ronduit gevaarlijk zijn. Denk maar aan Leen Taal, Traumeel, zeewier, kmoflook, kruidenmengsels allerhande, ....

Intussen bestaan er goedkope en goede middelen waarmee al tientallen jaren ervaring is, maar die afgeknald worden omdat ze nu eenmaal bijwerkingen hebben.

Ik schaam me niet om het toe te geven: ik gebruik cortisone en insecticide. En mijn paard schuurt niet. Ziezo. Duivel

dus jij spuit je paard in met Cortisone? Je bent op de hoogte van het feit dat je daarmee de nieren van je paard naar de bliksem helpt?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:18

Ik ga nu beginnen met groende opklopzeep, het schijnt een middeltje van vroeg te zijn... daarmee moet je het paard wassen...

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:21

even update over de rooibosthee, ik dacht het dat het hielp, ik smeerde haar manen elke dag ermee in en de rest van de 1,5 liter die ik maakte goot ik in de waterbak.

Maar helaas, ik heb gisteren moeten constateren dat de boett toch meer soelaas biedt, ze had behoorlijk geschuurd Huilen Of het nou even goed ging door het weer, of dat ze nu ineens haar afvalstoffen beter kwijt raakt door die rooibosthee, ik heb geen idee, ik weet alleen dat ze nu weer met haar boett staat.

Ik ben overigens op zoek naar een andere deken, want ik vind de boett niet meer zo lekker passen, ze krijgt ook kale plekken tussen haar voorbenen van die bevestiging en haar achterbenen krijgen kale plekken van die banden. Als ik naar een foto kijk van een paard in een boett lijkt de boett ook veel lager te hangen dan bij Vera. Dus ik ga maar eens kijken voor een grotere maat. Alhoewel ik ook wel zit te denken aan alleen zo'n halsstuk, want haar staart schuurt ze niet

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:24

Verafjord schreef:
even update over de rooibosthee, ik dacht het dat het hielp, ik smeerde haar manen elke dag ermee in en de rest van de 1,5 liter die ik maakte goot ik in de waterbak.

Maar helaas, ik heb gisteren moeten constateren dat de boett toch meer soelaas biedt, ze had behoorlijk geschuurd Huilen Of het nou even goed ging door het weer, of dat ze nu ineens haar afvalstoffen beter kwijt raakt door die rooibosthee, ik heb geen idee, ik weet alleen dat ze nu weer met haar boett staat.

Ik ben overigens op zoek naar een andere deken, want ik vind de boett niet meer zo lekker passen, ze krijgt ook kale plekken tussen haar voorbenen van die bevestiging en haar achterbenen krijgen kale plekken van die banden. Als ik naar een foto kijk van een paard in een boett lijkt de boett ook veel lager te hangen dan bij Vera. Dus ik ga maar eens kijken voor een grotere maat. Alhoewel ik ook wel zit te denken aan alleen zo'n halsstuk, want haar staart schuurt ze niet

de halsdeken van ivanhoe blijft heel mooi zitten! Die gebruik ik ook, hoewel ik haar nu in een pagony eczema heb omdat ze ook aan haar staart begint..

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:31

dat was mijn eventuele bezwaar, ik was bang dat ie niet goed bleef zitten

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:40

Verafjord schreef:

ook hier ff een update over de rooibosthee , ook in deed het elke dag in zijn manen en staart en heb nog geen verbetering gezien ... gister had hij ook behoorlijk geschuurt en heeft nu ook weer zijn eczeemdeken op ...

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:50

ik blijf overigens wel die thee in haar water gooien, ze vinden het nog lekker ook hihi Haha!

Aprilsgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:23

Ik heb een paar foto's voor; toen ze nog niet schuurde. na; dat ze wel schuurde.

hier zie je de foto's;

Hier schuurde ze nog niet!
Afbeelding

na; toen ze schuurde! let niet op de voorgrond bolbuikjesalarm. (zijn al afgevallen.)
(die pony in de andere wei bedoel ik!

Afbeelding

Nu schuurt ze ook niet meer door eczeemdeken. & babytalkpoeder.. Vork

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:23

Verafjord schreef:
dat was mijn eventuele bezwaar, ik was bang dat ie niet goed bleef zitten
Je kunt de ivanhoe in combinatie met een halster gebruiken zodat de nek ook bedekt is. Mijn paard heeft hem alleen op die manier wel gesloopt Bloos net zolang rollen tot het halster af was en de deken gescheurd bij de lussen waar het halster door ging... Ik vind het een nadeel van de pagony eczema dat mijn paard een groot stuk nek bloot heeft met grazen. Iemand tips? Ik wil eigelijk geen hoofdkap zolang het niet nodig is

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:49

kun je dat gedeelte niet insmeren met een of ander middeltje tegen de vliegen?

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:04

gijsje zijn deken is na twee weken al kapot,vind niet dat dat zou mogen,maar ja
nu behandel ik hem maar met babyolie gemengt met tea trea olie.en zink zalf.als het mooi weer wordt kan ik hem dan wassen met isobetadine en daarna met berkenteer shampoo.zou allemaal kunnen helpen zeggen ze. nu geef ik hem ook selium geloof ik grotendeels zink tabletten maar zit nog iets bij,is me aangeraden.maar weet iemand of die selium of zo iets toch geen kwaad kan.zink is zoiezo goed..pff

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 07:48

je hebt toch garantie op zo;n deken?
2 weken is wel erg kort,ik was er mee terug gegaan

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 08:46

Aprilsgatje schreef:
De mijne staat nou zonder eczeemdeken.. Omdat d'r deken gemaakt moet worden. maar het is regenachtig, kan ik d'r een dagje zonder laten staan? ze heeft nou een zomerdekentje op..
Ohja, ze zeggen (gebruik ik zelf ook,) dat babytalkpoeder er goed voor werkt! het helpt ook heel goed..! Groetjes Eline.

Nicky haar deken is ook een aantal keer gerepareerd, heb de deken toen gewoon mee naar huis genomen.
Je zag wel dat ze haar staart iets had geschuurd,maar niet veel.
Ik zou haar gewoon de deken een dagje aflaten. Eventueel even apart zetten zodat ze zich niet kan aanbieden bij andere om ze kriebelen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:13

nou,ap loopt met een eczeem deken op Haha!
andere maat gehaald en die is wel goed,al vind ik hem bij zijn boeg nog wel strak zitten.
maar wie weet kan ik daar zelf nog es een stukje tussen zetten zodat dat ruimer word.

en die buikflap!!!
whaha wat zit dat ding raar zeg haha het is echt geen gezicht. Tong uitsteken
vond trouwens wel dat die erg ver naar achter tegen zijn piemel zat, hopelijk verdwijnt die er niet nog es in.( word moeilijk plassen zo hahaha)
de andere paarden keken wel eerst es wat vreemd naar hem, en de jaarlingen gingen hem helemaal besnuffelen.
maar hij is wel goedgekeurd met zijn nieuwe "haarkleur" Knipoog

fototoestel vergeten,dus volgende keer zet ik er foto's van zijn nieuwe kleren op.

en nu maar hopen dat ie heel blijft Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:24

Zo jammer met manen knabbelen. MIjne loopt met een dazenpak rond, het manenknabbelen hebben ze snel gehad met hem. Best sneu, hij staat nu overal achteraf.
Idd hopen dat hij heel blijft.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:58

Vandaag de dames in een dodezeezoutensopje gezet Haha! Alle schilfers weer weggepoetst. Het ziet er allemaal redelijk rustig uit. Die buikflap is idd geen kijk, en hij verschuift bij het rollen(pagony) Tong uitsteken Ik heb nu twee van die elastische singels gehaald en ga morgen uitvogelen of ik die kan gebruiken ipv de buikflap.(zit ik wel even met dat extra flapje met ''klikkertjes'' tussen de voorbenen)De TKC voldoet heel goed voor de staart maar in de manen minder(brandt in op de hals)de in de manen dus gewoon eczema balsem. We dokteren lekker verder Knipoog Ik heb alledrie de dames ook even van een vliegenfrontriempje voorzien. Het houdt je van de straat....

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:20

ellepel schreef:
je hebt toch garantie op zo;n deken?
2 weken is wel erg kort,ik was er mee terug gegaan

ja heb hem terug gestuurd,
was overal op de naad gescheurd,zelfs de nekhals die was op de naad afgescheurd.
hadden ze nog niet eender gezien,was minder goed gestikt dan of zo maar krijg toch geen niewe.
kon me wel tegemoed komen maar die deken heeft me al veel geld gekost en ook nog eens terug moeten sturen dat koste ook nog eens 15 euro.
nu is hij ondertussen al kaal geknipt omdat hij zoveel jeuk heeft en ik hem dan beter kan behandelen Ach gut zijn nek staat weer helemaal dik opgezwollen,dus weet ook niet of zo deken nu nog helpt.
is wel een dure deken geworden ondertussen Boos!

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 16:48

Martsje schreef:
Henny; gebruikte jij die uiercreme in het begin elke dag in de gehele manenkam, of....????
Ik gebruik het nu 5 dagen achterelkaar en z´n plekken blijven mooi `vet´. Tot nu toe dus
al een klein succesje...

Hoi Martsje,

Ik gebruikte het dagelijks op de gedeeltes van de manenkam waar het wat verdikt of warm aanvoelde en waar event. plooien zaten. De hele manenkam deed ik meestal 1 a 2x per week.
De staartwortel deed ik naar gelang de huid droog aanvoelde of dat het paard geschuurd had.

Groetjes, Henny

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:20

even deken showen:
Afbeelding

Haha!