Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
XxSultanxX schreef:ellepel schreef:sultan klitwortel heb ik geprobeerd maar prikt heel erg vind ik als de huid wat rauw is.
eczema balsem vind ik heel goed, of sweet itch.
okej dus klitwortel is dus niks ? eczema balsem werkt dat goed ? en waar kan je dat krijgen ?
sweet itch heb ik al geprobeert werkt niet bij hem
XxSultanxX schreef:gebruikt er hier ook iemand klitwortelhaarlotion ?
in dit topic viewtopic.php?f=75&t=797628&hilit= zeggen ze namelijk dat dat wel eens kan helpen .? iemand ervaring mee ?
mari28 schreef:Mijn tinkie schuurt zijn manen en staart. Nu heb ik van de vorige eigenaar klitwortel van het Kruidvat gekregen. Na het rijden even inmasseren..klaar. Echt waar: als ik het twee dagen niet doe schuurt hij alles kapot, als ik het wel erin doe niks aan de handMisschien werkt het ook wel bij een van jullie paardjes.
gijsje59 schreef:Tja niet opstallen is inderdaad een optie... Maar Gijs gaat graag naar binnen.. bovendien vind ik het prettig om iedere avond hem in zn blootje te zetten. Deken op laten op stal is niet handig, dan schuurt hij behalve zn manen ook nog eens zn deken kaduuk. Tja en als ik hem buiten laat met pyama aan kan hij niet schuren maar als dat arme dier nou wel jeuk heeft??? Kan hij niet schuren... Pfffffff zo lastig vind ik dat, gevoel met verstand rijmt gewoon niet. En ja wat vind ik nou erger, dat hij jeuk heeft en die kan stillen of dat hij geen manen meer heeft. Maar ja, schuren lokt nog meer jeuk uit natuurlijk he... Anyway, toen ik vanmorgen op stal kwam kon ik zien dat hij niet verder geschuurd heeft. Ik hou vol met het op blijven doen van die hoofdkap.
Jenyxx: Gijs kan ook minder zien met die kap op. Hij wordt er inderdaad onzeker door.
Freya_bokt schreef:Tja, ik vind het gewoom heel opvallend dat men zich op forums zoals dit massaal afkeert van de 'klassieke'geneeskunde.
Mensen zijn bereid om bakken geld neer te tellen voor spullen die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid NIET zullen werken, en soms ronduit gevaarlijk zijn. Denk maar aan Leen Taal, Traumeel, zeewier, kmoflook, kruidenmengsels allerhande, ....
Intussen bestaan er goedkope en goede middelen waarmee al tientallen jaren ervaring is, maar die afgeknald worden omdat ze nu eenmaal bijwerkingen hebben.
Ik schaam me niet om het toe te geven: ik gebruik cortisone en insecticide. En mijn paard schuurt niet. Ziezo.
Verafjord schreef:even update over de rooibosthee, ik dacht het dat het hielp, ik smeerde haar manen elke dag ermee in en de rest van de 1,5 liter die ik maakte goot ik in de waterbak.
Maar helaas, ik heb gisteren moeten constateren dat de boett toch meer soelaas biedt, ze had behoorlijk geschuurdOf het nou even goed ging door het weer, of dat ze nu ineens haar afvalstoffen beter kwijt raakt door die rooibosthee, ik heb geen idee, ik weet alleen dat ze nu weer met haar boett staat.
Ik ben overigens op zoek naar een andere deken, want ik vind de boett niet meer zo lekker passen, ze krijgt ook kale plekken tussen haar voorbenen van die bevestiging en haar achterbenen krijgen kale plekken van die banden. Als ik naar een foto kijk van een paard in een boett lijkt de boett ook veel lager te hangen dan bij Vera. Dus ik ga maar eens kijken voor een grotere maat. Alhoewel ik ook wel zit te denken aan alleen zo'n halsstuk, want haar staart schuurt ze niet
Verafjord schreef:even update over de rooibosthee, ik dacht het dat het hielp, ik smeerde haar manen elke dag ermee in en de rest van de 1,5 liter die ik maakte goot ik in de waterbak.
Maar helaas, ik heb gisteren moeten constateren dat de boett toch meer soelaas biedt, ze had behoorlijk geschuurdOf het nou even goed ging door het weer, of dat ze nu ineens haar afvalstoffen beter kwijt raakt door die rooibosthee, ik heb geen idee, ik weet alleen dat ze nu weer met haar boett staat.
Ik ben overigens op zoek naar een andere deken, want ik vind de boett niet meer zo lekker passen, ze krijgt ook kale plekken tussen haar voorbenen van die bevestiging en haar achterbenen krijgen kale plekken van die banden. Als ik naar een foto kijk van een paard in een boett lijkt de boett ook veel lager te hangen dan bij Vera. Dus ik ga maar eens kijken voor een grotere maat. Alhoewel ik ook wel zit te denken aan alleen zo'n halsstuk, want haar staart schuurt ze niet
Verafjord schreef:Je kunt de ivanhoe in combinatie met een halster gebruiken zodat de nek ook bedekt is. Mijn paard heeft hem alleen op die manier wel geslooptdat was mijn eventuele bezwaar, ik was bang dat ie niet goed bleef zitten
Aprilsgatje schreef:De mijne staat nou zonder eczeemdeken.. Omdat d'r deken gemaakt moet worden. maar het is regenachtig, kan ik d'r een dagje zonder laten staan? ze heeft nou een zomerdekentje op..
Ohja, ze zeggen (gebruik ik zelf ook,) dat babytalkpoeder er goed voor werkt! het helpt ook heel goed..! Groetjes Eline.
ellepel schreef:je hebt toch garantie op zo;n deken?
2 weken is wel erg kort,ik was er mee terug gegaan
Martsje schreef:Henny; gebruikte jij die uiercreme in het begin elke dag in de gehele manenkam, of....????
Ik gebruik het nu 5 dagen achterelkaar en z´n plekken blijven mooi `vet´. Tot nu toe dus
al een klein succesje...