Shanna schreef:Ik zou toch vooral blijven rijden. Beweging zorgt voor snellere afvoer van de afvalstoffen in het lijf, dus zeker niet stil zetten. Ik heb mijn friezen door de nattigheid nu snachts op stal, overdag buiten. Ik smeer ze in met mn zelfgemaakte mokzalf, en behandel ze zo nu en dan tegen mijt. De mok gaat nog steeds vooruit, ookal staan ze buiten nat!
Rijden blijf ik zeker doen. Volledig op stal zetten en er niet meer uit halen vind ik geen doen. Ik vraag me alleen af wat ik met de weidegang moet doen. Onze weides liggen op relatief hoge zandgrond en zijn dus best droog. Het gras is laag dus er komt geen nattigheid op de aangetaste plekken. Ook smeer ik de plekken in met een vette zalf voordat ik hem buiten zet. Toch zou het volgens de kliniek beter zijn hem binnen te houden in een schone, droge stal, al realiseren ze zich natuurlijk ook dat dat een behoorlijke aantasting van het welzijn van het paard is.
Mijt heeft hij sowieso niet. Er is een schraapsel genomen en dat was helemaal schoon. Het is bij hem chronische vasculitis en lymgangitis.