Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
lientjeds schreef:Hoi allemaal, filmpje in bijlage zijn Flinte en ik:
http://www.youtube.com/watch?v=Jmg1HvJtris
Binnenbak lukt ons ong alles, mooi rustig nagefelijk rijden, buiten lukt NIETS. Op de weide & in de stal is het een héél normaal paardje, aanhankelijk, rustig, sociaal met andere paarden etc.
Ze loopt 24/24u buiten op redelijk schrale weide en krijgt enkel elke dag een portie hooi bijgevoederd, niets van korrel of zo.
Herkent iemand van jullie hier iets in, en zo ja, heeft zij/hij tips voor mij?
Amanda schreef:En de laatste test is binnen.
De huisstofmijten vallen erg mee. De voedermijten reageert hij heel heftig op. Dat zijn hele kleine beestjes die in voer zitten dat in een ton of silo zit. Dat zit er eigenlijk altijd in en kunnen ze gewoon opeten. Dat gebeurt normaal ook.
Alleen Jim is er dus allergisch voor.
Heel concreet: geen voer meer uit een silo of ton. Dat wordt waarschijnlijk gewoon een hooirantsoen met iets van Pavokoeken ofzo. En verder mag hij op stro blijven staan, maar niet heel de tijd binnen. Voor de nacht moet kunnen, maar overdag zoveel mogelijk buiten.
Dat is dus vrij simpel op te lossen
Amanda schreef:Die voedermijten vermijden is heel simpel hoor. Die zitten namelijk in een zak/ton/silo met brokken. Dus geen brokken of muesli meer geven wat in een ton moet, maar bijvoorbeeld de Pavokoeken. Of gewoon alleen hooi. Jim is een haflinger, dus moet het kunnen met een hooirantsoen. Alleen zijn vitaminen en mineralen moeten aangevuld worden.
Hij staat nu 24 uur per dag op de wei, maar is in de winter moeilijk vanwege het kapot lopen. Dat willen ze hier niet.
Maar als ik het vraag dan zal dat niet zo'n probleem zijn denk ik.
Amanda schreef:De veerarts zei dat het normaal niet heel veel kwaad kon als dat met het voer mee ging.
Mits ze dus geen allergie ontwikkelen.
Het zit niet alleen in het voer, maar ook in je manier van op slaan. Zelfs in de zakken zit het vaak al.
lientjeds schreef:
Citaat:Dr Eric vanden Eynde
27 Brusselsesteenweg
3080 Tervuren
02/7677656
12219 VETERINARIANS
Belgie
en
http://users.pandora.be/homeopathie_pra ... aktijk.htm
Dr. Walter Schollaert
Ronkenbugstraat 72
9340 Lede
lientjeds schreef:soms vraag ik me dus ook af of er niets mis is met haar, na de rhino in december (had ik niet door, DA dacht eerst aan droes, erna aan gewone zware verkoudheid) en het dode veulen begin maart, heeft ze nog ontsteking van de baarmoeder gehad.
T is echt 3 dagen afzien geweest, s nachts elke 2u gaan inspuiten enz, maar gelukkig is ze goed gerecupereerd erna.
K heb ze daarna nog 4 weken weiderust gegeven, en dan voorzichtig opgepakt. Zo ver staan we dus ook nog niet, rijtechnisch dan.
Citaat:Recent zijn er aanwijzingen dat de
vaccinaties voor rhinopneumonitis het herpesvirus (EHV-1,EHV-4) dat bij paarden slapend
aanwezig is in de trigeminale zenuw, het headshaking syndroom mede kunnen veroorzaken