Sadira schreef:Uitpuzzelen wat ineens die jeuk veroorzaakt lijkt me stap 1? Weet je waar het door komt? Want zoals je zegt, spontaan zomereczeem ontwikkelen lijkt bijzonder (overigens niet onmogelijk), dus wellicht is er een andere oorzaak en kun je die wegnemen.
Uitpuzzelen ben ik nu dus mee bezig. Vandaar dat ik hier even kom kijken of iemand dit herkent.
BillyJ schreef:Rond 22h ... knutten zijn dan zowat het meest actief nu .. mss dat er rond stal veel zitten? Of dat stal de enige plek is waar hij kan schuren.
Allergie kan wel plotst ontstaan maar gebeurd niet zo vaak.
De repellent spray van happy skin houd knutten weg.
Veranderd van plek?
Veranderd van voer?
Nieuwe omheining of van water omgeschakeld of ...?
Nieuwe producten gebruikt?
Helemaal niks veranderd … staan hier nu 3 jaar, alles is hetzelfde. Wel midden op de Veluwe en hebben sowieso wel last van vliegjes. Stal is inderdaad wel de enige plek waar hij kan schuren.
Vaak is overmatig krachtvoer ook een reden om te gaan schuren, maar hier heb ik hem dus 2 maanden terug al op geminderd.. en dan krijgt hij nog het meest arme basisbrok.
Ik zal eens gaan kijken naar die spray en het een en ander proberen.. er is alleen zo’n mega collectie in vliegensprays dat je door de bomen het bos niet meer ziet
Ik dacht hier ga ik jeuk kenners vinden, dus voordat ik 100 middelen probeer, eerst maar eens info inwinnen.