Viet schreef:http://www.flutrackers.com/forum/showth ... p?p=445172
Zag deze link net op het internet staan. Ik weet niet of dit al bekend was?
Hmm, dan komt het al behoorlijk dichtbij nu..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Viet schreef:http://www.flutrackers.com/forum/showth ... p?p=445172
Zag deze link net op het internet staan. Ik weet niet of dit al bekend was?
Inoterry schreef:Zoals eerder in dit topic al word aangegeven, rhino verspreid zich niet door de lucht, maar door contact met andere paarden. Buitenrijden kan dus gewoon zonder risico op besmetting, tenzij je een besmet paad tegenkomt wat in het gezicht van de jouwe proest. Pas als er verdachte gevallen op de eigen stal zijn mag je het erf niet af. Ik zou dan weer wel opletten dat er geen mensen zomaar aan de paarden zitten, als die op een besmette stal zijn geweest kunnen ze het wel overbrengen.
Tomaskok schreef:Inoterry schreef:Zoals eerder in dit topic al word aangegeven, rhino verspreid zich niet door de lucht, maar door contact met andere paarden. Buitenrijden kan dus gewoon zonder risico op besmetting, tenzij je een besmet paad tegenkomt wat in het gezicht van de jouwe proest. Pas als er verdachte gevallen op de eigen stal zijn mag je het erf niet af. Ik zou dan weer wel opletten dat er geen mensen zomaar aan de paarden zitten, als die op een besmette stal zijn geweest kunnen ze het wel overbrengen.
het zit juist wel in de lucht je mag geen paarden meer vervoeren omdat als je paard het heeft het dan overal versprijt word.
tegen mij is verteld dat er wel een vaccin is voor het Rhino virus maar niet voor deze versie van het virus.
Zinzi_jewel schreef:Waren vanmiddag even weg met de kids , kwam diverse geladen trailers tegen ..
Zelfs mn partner die echt Anti paard is vroeg zich af waarom t zo moeilijk was om even.thuis te blijven met je paard ....
Dieuwkee schreef:Geen plaatsnamen noemen.. ?
Waves schreef:Zinzi_jewel schreef:Waren vanmiddag even weg met de kids , kwam diverse geladen trailers tegen ..
Zelfs mn partner die echt Anti paard is vroeg zich af waarom t zo moeilijk was om even.thuis te blijven met je paard ....
Je weet toch helemaal niet wat die gingen doen? Ik zag vandaag ook hier op Bokt mooie fotoshoots van paarden op het strand, dit weekend genomen.
Als je op een stal staat met een vaste, niet wisselende groep waar verder nooit iemand weg gaat, of je paarden staan gewoon aan huis. Wat is dan het risico om ze in je eigen trailer te vervoeren naar het strand en daar in je eentje of met je stalgenoot een ritje te maken? Mag je mij uitleggen hoe je op die manier het Rhino-virus kan verspreiden.
Ik wil het echt niet bagatelliseren maar als iedereen gewoon logisch na blijft denken hoeft er geen paniek te zijn.
Dieuwkee schreef:IloveNikitaa schreef:Er gaan hier ook veel geruchten om, ook dat het al in ****** is etc. Weet zo ondertussen niet meer wat ik moet geloven en wat niet. Hier worden wel al maatregelen genomen.
Geen plaatsnamen noemen.. ?
Dribbelkont schreef:maatregelen treffen zoals paarden niet van erf af en geen vreemde mensen op stalling is dat ook nu al beter voor friesland?