Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:35

o0loveFly0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:37

nicky_rilana schreef:
o0loveFly0o: ik weet niet waar je in brabant zit maar bij ons word er geen les meer gegeven van buitenaf, en komen er ook geen vreemde paarden op stal.

Ik zit vrij ver tegen de belgische grens aan in het zuiden van brabant dus.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:37

[/quote]

Geneeskrachtige neuskapjes voor paarden: ik zie een gat in de markt :j[/quote]

:j hihi[/quote]

haha je hebt toch die neuskapjes voor pollenallergie?? doe die dan nu op! haha~!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:38

Bedankt Marga! Ik blijf het even in de gaten houden.

Tomaskok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:40

Inoterry schreef:
Zoals eerder in dit topic al word aangegeven, rhino verspreid zich niet door de lucht, maar door contact met andere paarden. Buitenrijden kan dus gewoon zonder risico op besmetting, tenzij je een besmet paad tegenkomt wat in het gezicht van de jouwe proest. Pas als er verdachte gevallen op de eigen stal zijn mag je het erf niet af. Ik zou dan weer wel opletten dat er geen mensen zomaar aan de paarden zitten, als die op een besmette stal zijn geweest kunnen ze het wel overbrengen.

het zit juist wel in de lucht je mag geen paarden meer vervoeren omdat als je paard het heeft het dan overal versprijt word.

tegen mij is verteld dat er wel een vaccin is voor het Rhino virus maar niet voor deze versie van het virus. ;(

LadyMadonna

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:42

Juist, waarom eigenlijk dit topic? Hoe het verspreidt is al tig keer uitgelegd en dan komt er 1 met " ja hoor, wel via de lucht"
Zucht

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:43

Elin_ schreef:
Pff ik durf paardlief niet eens te scheren door het virus

Moet je nu ook niet meer doen, ze zijn de zomervacht aan het aanmaken..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:44

Tomaskok schreef:
Inoterry schreef:
Zoals eerder in dit topic al word aangegeven, rhino verspreid zich niet door de lucht, maar door contact met andere paarden. Buitenrijden kan dus gewoon zonder risico op besmetting, tenzij je een besmet paad tegenkomt wat in het gezicht van de jouwe proest. Pas als er verdachte gevallen op de eigen stal zijn mag je het erf niet af. Ik zou dan weer wel opletten dat er geen mensen zomaar aan de paarden zitten, als die op een besmette stal zijn geweest kunnen ze het wel overbrengen.

het zit juist wel in de lucht je mag geen paarden meer vervoeren omdat als je paard het heeft het dan overal versprijt word.

tegen mij is verteld dat er wel een vaccin is voor het Rhino virus maar niet voor deze versie van het virus. ;(

Het zit niet in de lucht.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:44

Wat moeten we in Groningen doen ? Gewoon paarden niet vervoeren etc , maar ook al zorgen maken of niet ?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:45

Likemaaike schreef:
Wat moeten we in Groningen doen ? Gewoon paarden niet vervoeren etc , maar ook al zorgen maken of niet ?

ik zou zeker maatregelen nemen, zodat het er niet komt

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:46

nicky_rilana schreef:
Likemaaike schreef:

ik zou zeker maatregelen nemen, zodat het er niet komt

Ik ga zeker niet met paarden weg , maar wat moet ik nog meer doen ?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:47

Likemaaike schreef:
Ik ga zeker niet met paarden weg , maar wat moet ik nog meer doen ?

Dit is echt al veelvuldig in dit topic besproken en kun je ook in de sticky bij het nieuws vinden.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:48

Likemaaike schreef:

Wij hebben voor de zekerheid de stal 'op slot'. Hoefsmid, lessen etc. gaan wel gewoon door.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:48

Er gaan hier ook veel geruchten om, ook dat het al in *** is etc. Weet zo ondertussen niet meer wat ik moet geloven en wat niet. Hier worden wel al maatregelen genomen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-03-12 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:49

Zinzi_jewel schreef:
Waren vanmiddag even weg met de kids , kwam diverse geladen trailers tegen ..
Zelfs mn partner die echt Anti paard is vroeg zich af waarom t zo moeilijk was om even.thuis te blijven met je paard ....

Je weet toch helemaal niet wat die gingen doen? Ik zag vandaag ook hier op Bokt mooie fotoshoots van paarden op het strand, dit weekend genomen.

Als je op een stal staat met een vaste, niet wisselende groep waar verder nooit iemand weg gaat, of je paarden staan gewoon aan huis. Wat is dan het risico om ze in je eigen trailer te vervoeren naar het strand en daar in je eentje of met je stalgenoot een ritje te maken? Mag je mij uitleggen hoe je op die manier het Rhino-virus kan verspreiden.

Ik wil het echt niet bagatelliseren maar als iedereen gewoon logisch na blijft denken hoeft er geen paniek te zijn.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:50

IloveNikitaa schreef:
Er gaan hier ook veel geruchten om, ook dat het al in *** is etc. Weet zo ondertussen niet meer wat ik moet geloven en wat niet. Hier worden wel al maatregelen genomen.

Geen plaatsnamen noemen.. ?
Laatst bijgewerkt door Origineel op 04-03-12 21:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:51

Dieuwkee schreef:

Geen berichten met plaatsnamen qouten...? is extra werk.
Waves schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Waren vanmiddag even weg met de kids , kwam diverse geladen trailers tegen ..
Zelfs mn partner die echt Anti paard is vroeg zich af waarom t zo moeilijk was om even.thuis te blijven met je paard ....

Je weet toch helemaal niet wat die gingen doen? Ik zag vandaag ook hier op Bokt mooie fotoshoots van paarden op het strand, dit weekend genomen.

Als je op een stal staat met een vaste, niet wisselende groep waar verder nooit iemand weg gaat, of je paarden staan gewoon aan huis. Wat is dan het risico om ze in je eigen trailer te vervoeren naar het strand en daar in je eentje of met je stalgenoot een ritje te maken? Mag je mij uitleggen hoe je op die manier het Rhino-virus kan verspreiden.

Ik wil het echt niet bagatelliseren maar als iedereen gewoon logisch na blijft denken hoeft er geen paniek te zijn.

Als ze terwijl de auto rijdt over de klep van de trailer poepen en de poep in de neus van een ander paard vliegt. :+

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:51

Er zijn genoeg reden die mogenlijke zijn waarom er paarden gewoon nog vervoerd worden zeg maar.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:52

Likemaaike: handen wassen, als je paard heb aan geraakt. omkleden als je een vreemd paard hebt aan geraakt wat niet bij jou op stal staat. en helemaal geen vreemde mensen er op. alleen als het echt noodzakkelijk is, maar zoals de hoefsmid moet zich dan ook maar helemaal omkleden

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:53

Dieuwkee schreef:
IloveNikitaa schreef:
Er gaan hier ook veel geruchten om, ook dat het al in ****** is etc. Weet zo ondertussen niet meer wat ik moet geloven en wat niet. Hier worden wel al maatregelen genomen.

Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat het inmiddels in Friesland is, dit zou dan gaan om abortus..
Laatst bijgewerkt door Sica op 04-03-12 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: plaatsnaam verwijderd

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:53

ik ga normaal altijd met mijn paard naar de manege toe 2 keer in de week. laat m nu ook maar thuis, ook al zijn er hier nog geen aanwijzingen dat rhino hier is.
kunt beter zekere voor onzekere nemen.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:54

maatregelen treffen zoals paarden niet van erf af en geen vreemde mensen op stalling is dat ook nu al beter voor friesland?

Stal_Fiore

Pffff iedereen maakt elkaar gek.
Zoveel geruchten... maar niks is officiëel.
Niet elk snotje of hoestje duidt op Rhino...

NienSCHaap

Pinacolada schreef:
Dieuwkee schreef:

Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat het inmiddels in Friesland is, dit zou dan gaan om abortus..

Die komt op veel meer plaatsen momenteel voor.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:55

Dribbelkont schreef:
maatregelen treffen zoals paarden niet van erf af en geen vreemde mensen op stalling is dat ook nu al beter voor friesland?

Ik kreeg van de opfok waar mijn twenter staat wel een mail dat zij "op slot" zijn... die zitten ergens boven Leeuwarden.
Dus Friesland neemt ook al voorzorgsmaatregelen.