Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
MSophie schreef:niet op het gras is niets zieligs aan , zolang ze maar buiten komenvolgens mij staan de meeste eczemers gewoon op het gras hoor hier is niks mis mee vind het ronduit gemeen als je ze van het gras haalt want dan zullen die paarden in de winter ook nauwelijks buitenkomen zeer gemeen vind ik dat.. en deken op en smeren komt je een heel eind.
ik heb zelfs wel zware eczemer en die staat gewoon dag en nacht het hele jaar door zomer en winter lente en herfst buiten.. regen of geen regen, sneeuw of geen sneeuw, zon of geen zonzo duidelijk he hihi
kim1207 schreef:had vandaag de premiere deken op maar die as in de normale maat toch echt te klein, waar kan ik de boett kopen???
heb m gevonden bij de paardendrogist, maar waar nog meer??
Sonja_vR schreef:MSophie schreef:niet op het gras is niets zieligs aan , zolang ze maar buiten komenvolgens mij staan de meeste eczemers gewoon op het gras hoor hier is niks mis mee vind het ronduit gemeen als je ze van het gras haalt want dan zullen die paarden in de winter ook nauwelijks buitenkomen zeer gemeen vind ik dat.. en deken op en smeren komt je een heel eind.
ik heb zelfs wel zware eczemer en die staat gewoon dag en nacht het hele jaar door zomer en winter lente en herfst buiten.. regen of geen regen, sneeuw of geen sneeuw, zon of geen zonzo duidelijk he hihi
gras is voeding idd, maar het is niet zaligmakend
we hebben hier de ene shet al weer hoefbevangen, halelujah graa
en dat is niet omdat het slecht opgebouwd is, of omdat het stressgras isgoede weide en netjes opgebouwd
maar helaas , het mag niet baten
vorg jaar waa die kleine ook al de pineut
ik denk dat ik ed ook maar eens van het gras ga halen , dagelijks hooguit 2 uurtjes lang gras en verder paddock met hooi en stro
als er verbetering optreed misschien helemaal geen gras meer
het geeft niet, zolang ze maar voldoende gezelschap hebben , voldoende ruimte en voldoende goed! ruwvoer
kan ook altijd nog het seizoen gaan omdraaien .... winter weidegang en zomer paddock gang
en niet kunnen rennen in een paddock, ligt eraan hoe groot je paddock is , we hebben er hier 1 van 20 bij 45 en 1 van 80 bij 40, daar kunnen drie ijsjes meer dan prima in rennen
niet dat ze dat doen, wnt daar word je moe van
kwam vanaaf op stal , allemaal wondjes aan haar hoofd, zal blij zijn als die nieuwe deken er is
zodra dat gras is gaan doorschieten is dat arme paard van de leg
ellepel schreef:als er een deken op zit dan hoef je toch geen spray meer te gebruiken?
msophie:
1,5 hectare land is mooi,maar helaas bij ons zijn onze stukjes wei een 30x60..
of helaas...dat valt wel weer mee,ze zijn gelukkig groot genoeg om een flinke rengalop in te maken
I_S_L schreef:Wat een nare verhalen hier allemaal van alle excemers zeg ! Gelukkig heeft die van mij er nog niet zo'n last van maar ik moet nu toch echt even een deken gaan bestellen. het word zoiezo niet de pagony, boett (vind ik te duur) of Ivanhoe (die was hier op stal en zat niet lekker). Wat een gedoe zeg ...