Zou dit een vervanger zijn voor de pergolide ?
Werkt het zelfde als pergolide
Ga morgen eens bij de apotheek informeren
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nandos schreef:Nee ik heb nog geen foto's laten maken, maar dit is wel de volgende stap denk ik. Het is allemaal begonnen met gevoeligheid na bekappen, dus toen dachten wij en de dierenarts nog niet aan hoefbevangen.
ElCamino schreef:Ik heb Chico van de week preventief laten testen.....
profiel paard : Hij is 29 geworden in mei, dit jaar voor het eerst wat lastig door het haar gekomen, periode wat rossig stekelig haar gehad en mbv vitamine korrel was dat opgelost ( dacht ik toen).
Paard is al ruim 15 jaar chronisch hoefbevangen met lichte kanteling LV. Maar met juiste arts/smid en goed opbouwen/opletten staat hij alweer 7 jaar ruim gewoon lekker op de wei van 09.00 tot 17.00 uur
Nu dus preventief laten testen, ook omdat de test nu gratis was maar ook omdat er dan tóch iets knaagt......en hier zitten lezen , met name de openingspost. Wel moeilijke materie vind ik
Zojuist uitslag van de arts : het moet tussen de 0 en de 11 pmol/L zitten, hij heeft 38, dus wel iets hoog.Ze heeft hem natuurlijk bekeken, weet dat hij dagelijks loopt en hij ziet er verder perfect uit, verder ook geen symptomen, we rijden lekker buiten en hij heeft nog geen deken.
Afspraak is dat we vooralsnog niks gaan ondernemen zolang hij het gewoon goed blijft doen.
Wel even kijken of hij veel meer haar kweekt dan anders.... dan gaan we scheren en deken op, anders blijft hij nog even bloot lopen.
ik krijg de uitslag ook nog over de mail, dan kan ik exact zien hoe of wat....
ik snap alleen dat omrekenen niet zo goed....
als de uitslag nou 38 pmol/L is dan is de waarde in pg/ml 38 x 4.541 = 172.5 ??? klop dat ?
Ethelate schreef:Helaas meld ik mij hier ook. Gister de diagnose te horen gekregen.
Mijn merrie is 18, zit glanzend glad in haar vacht, niks geen vetophopingen ofzo, maar in een maand tijd veel spieren kwijt was eigenlijk de trigger om weer eens bloed te prikken en de DA stelde voor om ook op cushing te testen..
Nu ik er veel over gelezen heb, hoop ik dat een aantal andere onverklaarbare vage klachten ook gaan verdwijnen nu ze Prascend krijgt.
Ben met halve dosering begonnen om rustig op te bouwen.
Ze is mega kieskeurig dus nog zoekende naar wat handig voeren is.
Qua voeding stond ze al helemaal graan & suiker vrij op Metazoa i.v.m. steeds terugkerende maagzweren ondanks goed voerbeleid, wat mogelijk ook door de ppid komt..
ElCamino schreef:ja dacht ik ook maar de dierenarts bekijkt het hele plaatje en ziet nog geen problemen. En ik heb hm al 22 jaar.... het zal me wel opvallen wanneer er zaken veranderen denk ik , wanneer ie geen zin meer heeft, sneller moe is, zijn haartjes.... nou ja, laat van de winter dan wel opnieuw testen mocht er iets veranderen....thnx Dennis