Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
xxelviraxx schreef:Hebben jullie ook een halsstuk op als jullie rijden ? En hoe doen jullie dat dan met de staart ? Ik merk echt als ik in de bak aan het rijden ben dat mijn paard jeuk heeft.
MXLISSA schreef:ZusJacobs schreef:Zo, eczeem muesli gehaald, vanavond beginnen. Hier ligt de RSIH ook nog op, en die gaat er voorlopig niet af. Soms staat ze een middagje zonder maar dan staat ze al snel te schuren/rollen als een malloot dus dat werkt nog niet.
Waar heb je eczeem muesli gehaald?
yvonnedv schreef:aisie schreef:Maar het desensibiliseren is om het paard immuum te maken voor de prikken van het mugje niet voor bomen.
Desensibiliseren is het ongevoelig maken voor bepaalde stoffen. In het geval van een allergie is dat het ongevoelig maken voor de stof waar de patiënt gevoelig voor is, bij hooikoorts zijn dat bijvoorbeeld boom- en/of graspollen.
Desensibilisatie (ook wel hyposensibilisatie, immunotherapie, (allergie)vaccinatiekuur, druppelkuur of injectiekuur) is een effectieve behandeling voor bepaalde allergieën (boom- en graspollen (hooikoorts), huisstofmijt, insectensteek (wesp, bij, hommel) en voor soms kat en hond), het bestrijdt de oorzaak van de allergie, en niet alleen de symptomen zoals het geval is bij gebruik van medicijnen zoals een antihistaminicum.