Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Vandaag waren we een dagje weg en haalde ik de paarden dus pas om 8 uur binnen. Ze waren helemaal druk van de kriebel terwijl ze al een tijdje niet meer schuren met de TKC97... Nu dus wel. In de stal gelijk konten tegen de muur. Zelfs de pony zonder eczeem heeft jeuk. Ze kunnen dus echt NIET zo laat naar binnen. Mijn paard krijgt trouwens extreem schilfers van die TKC, met name in de manen. Iemand hier bekend mee?? Ze draagt een halsdeken van ivanhoe.(er schijnen paarden brandwonden van de TKC te hebben gekregen dus vandaar die deken erover) Heb de staarten nog maar even extra ingesmeerd met eczema balm want die tkc mag niet elke dag. Bah, het was net lekker onder controle...
 Vandaag waren we een dagje weg en haalde ik de paarden dus pas om 8 uur binnen. Ze waren helemaal druk van de kriebel terwijl ze al een tijdje niet meer schuren met de TKC97... Nu dus wel. In de stal gelijk konten tegen de muur. Zelfs de pony zonder eczeem heeft jeuk. Ze kunnen dus echt NIET zo laat naar binnen. Mijn paard krijgt trouwens extreem schilfers van die TKC, met name in de manen. Iemand hier bekend mee?? Ze draagt een halsdeken van ivanhoe.(er schijnen paarden brandwonden van de TKC te hebben gekregen dus vandaar die deken erover) Heb de staarten nog maar even extra ingesmeerd met eczema balm want die tkc mag niet elke dag. Bah, het was net lekker onder controle...  

Mijn merrie is vandaag begonnen met schuren...
  Mijn merrie is vandaag begonnen met schuren... ), dus dan zit er meer ongedierte. Er zaten vandaag ook meer dazen door het zonnige weer.
 ), dus dan zit er meer ongedierte. Er zaten vandaag ook meer dazen door het zonnige weer.
 Zelfs met slechter weer kan hij dus niet naar buiten.
  Zelfs met slechter weer kan hij dus niet naar buiten.  

Gewoon een rotkwaal. je moet zelf een beetje expirimenteren met verschillende middelen. Spit dit topic maar eens door. Staan veel handige tips in.
 Gewoon een rotkwaal. je moet zelf een beetje expirimenteren met verschillende middelen. Spit dit topic maar eens door. Staan veel handige tips in.                                                         

Freya_bokt schreef:Ik ben de eerste om toe te geven dat als je het elke dag gebruikt, er problemen van komen. Maar je kan die zalf (hydrocortisone 1%), zonder voorschrift krijgen. Dan kan eens per week gebruiken volgens mij zeker geen kwaad
En het wérkt, in tegenstelling tot tea tree en consoorten

dat laatste vond ik erg belangrijk, maar ik denk dat hij liever schuurvrij op stal zal staan.
 dat laatste vond ik erg belangrijk, maar ik denk dat hij liever schuurvrij op stal zal staan.                                                         
Freya_bokt schreef:Tja, ik vind het gewoom heel opvallend dat men zich op forums zoals dit massaal afkeert van de 'klassieke'geneeskunde.
Mensen zijn bereid om bakken geld neer te tellen voor spullen die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid NIET zullen werken, en soms ronduit gevaarlijk zijn. Denk maar aan Leen Taal, Traumeel, zeewier, kmoflook, kruidenmengsels allerhande, ....
Intussen bestaan er goedkope en goede middelen waarmee al tientallen jaren ervaring is, maar die afgeknald worden omdat ze nu eenmaal bijwerkingen hebben.
Ik schaam me niet om het toe te geven: ik gebruik cortisone en insecticide. En mijn paard schuurt niet. Ziezo.

pubelia schreef:en waar kan ik een boett deken kopen voor een shetlander...