[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:56

Inoterry schreef:
Het is inderdaad een hij. En hij is er erg dol op om iedereen zijn mening in de strot te duwen, ook al heeft hij 100 keer ongelijk.

Ik ben heel blij dat Ino nu bijna schudvrij is, dat paard heeft genoeg afgezien. En echt niet door mijn schuld, zoals hij doodleuk denkt.

Goh, ik dacht dat ik de enige was die zo over hem denkt :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:19

*schud handen*
:D :P
de opmerking in dat topic vind ik heel typisch een van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
ach ik heb al even gereageed in het topic.

mijn moeder zei altijd:
ach schouders ophalen en denken van ...ze weten niet beter.

daar houd ik me maar aan. ;)

ap stond gister wel flink te schudden zeg!
kon geen vliegjes ontdekken dus denk dat ie toch flink last had van de zon.

nou ja met rijden doet ie het helemaal niet meer,dus wat dat betreft ben ik blij :D :P ;)

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:57

Maar Ellepel, het schudden ligt toch aan de ruiter? Wel typisch dan hoor dat Ap niet schud tijdens het rijden, maar wel in wei :P sorry, kon het niet laten ;)

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:02

Nee je moet je paard gewoon niet op een plek houden waar hij ergens last van heeft, dus zou maar naar de noordpool verhuizen, dan is het vast over :j

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:24

Je moet je paard in elk geval niet houden waar het jouw uitkomt, want dan heeft je paard een mensenprobleem :D . Zou hij zelf geen omheining om zijn weides hebben?
Maar mijn vent met mensenprobleem, heeft nog steeds geen probleem als ik met masker en netje rijd. Hij heeft gisteren zelfs ons eerste galopchangement gesprongen *\o/* . *trots *D *. En dat voor een paard wat 5 jaar geleden levensgevaarlijk werd zodra je buiten de binnenbak kwam :D .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:25

Sjoyceje schreef:
Maar Ellepel, het schudden ligt toch aan de ruiter? Wel typisch dan hoor dat Ap niet schud tijdens het rijden, maar wel in wei :P sorry, kon het niet laten ;)

haha, _O-

ino een galopchangement?
wauw! ga ik ooit ook nog wel doen ,maar moet eerst flink veel lessen dan.

gaaf joh dat het zo goed gaat :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:32

Haha, ik had het gisteren ook niet verwacht, maar mijn instructrice riep ineens:"galopchangement, NU. Buitenbeen naar achter leggen". En Ino sprong keurig over :D .
Alleen nu moet ik van haar als de wiederweerga mijn startkaart aanvragen, en dispensatie om met een masker te mogen rijden ^) :D

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:35

Toe maar Ino, gaaf hoor! Geeft je een goed gevoel zeker? Knap dat je zover komt met je paard terwijl het eerder zo te lezen een draak was. Hoe heb je dit eigenlijk opgelost? Ik hoop dat ik met mijn paard ook ooit zover kom en ze na 3 jaar klungelen eens een keer kwaal vrij blijft.

Renza schreef:
Nee je moet je paard gewoon niet op een ple

:D :D _O- _O-

Of topic: Het gaat hier buiten best te keer! Het regent en onweert behoorlijk!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:46

Dat geeft inderdaad een goed gevoel :j .
Aan Ino's karakter heeft het nooit gelegen hoor, die wil altijd alleen maar meewerken :+: . Behalve als het om werken gaat, hij is liever lui dan moe :+ . Maar ik kwam 5 jaar geleden op een stal te staan zonder binnenbak, na al 5 jaar vanalles te hebben geprobeerd, en ik kon inneens niet meer rijden. Ik heb toen de kliniek van Erik Laarakker gebeld, en om advies gevraagd. Hij heeft me toen pollenkuur extra en theunisbloemolie speciaal opgestuurd, in de hoop dat het verlichting zou geven zodat hij in elk geval weer een beetje te rijden zou zijn. Hij verbeterde echter zo goed, dat hij bijna normaal te trainen was. Ino kreeg nog wel eens een schudbui, maar dan ging ik even stappen tot hij klaar was.
Anderhalf jaar geleden is hij helemaal nagekeken door Charlotte Willekens van de zelfde kliniek. We hebben hem toen een extra sterke reinigingskuur, en special voor Ino samnegestelde druppels om zijn weerstand weer op te peppen gegeven. Sindsdien kan ik bijna schudvrij rijden *\o/* .
Ik wil Ino binnenkort weer eens na laten kijken. Hij doet het nu goed, en dat wil ik graag zo houden.

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:54

Oh dan heb ik het verkeerd begrepen, sorry! Ik had er niet uit opgemaakt dat het door het schudden kwam :Y)
maar in ieder geval super dat het nu zo goed gaat!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:55

Wat goed zeg Ino :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:00

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:51

lijkt me wel een fijn middel...heb bij ap altijd wel wat het vermoeden gehad dat zijn pancreas niet helemaal denderned werkt,bloedonderzoek laat ok wel wat in die richting zien

ben benieuwd of je er wat van gaat merken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:54

zo 500 gram voor 60 euro????

wel duur zeg!
maar je doet er wel vrij lang mee zie ik, paard 1 maatschepje á 8 gram per dag
dus dat is nog wel te doen.
heb ff zitten kijken,maar er zit ook precies dat allemaal in waarvan ik denk dat zomereczemers,headshakers en IR paarden kunnen gebruiken.
ben echt heel benieuwd zeg!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:49

ellepel schreef:
zo 500 gram voor 60 euro????

wel duur zeg!
maar je doet er wel vrij lang mee zie ik, paard 1 maatschepje á 8 gram per dag
dus dat is nog wel te doen.
heb ff zitten kijken,maar er zit ook precies dat allemaal in waarvan ik denk dat zomereczemers,headshakers en IR paarden kunnen gebruiken.
ben echt heel benieuwd zeg!

Wees maar blij dat je paard niet aan de glucosamine speciaal hoeft dan ;)

Daar moet ik Niek trouwens dan wel vanaf halen omdat er in beide produkten MSM zit. Maar ik ben ook heel benieuwd of het hem goed doet. Verwacht er eigenlijk best veel van :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:38

het is niet dat ik het er niet voor over zou hebben hoor,maar soms vind ik het zo duur
dan vraag ik me echt af of het nodig is om er zo'n hoge prijs op te plakken..

zeggen ze dat kinderen duur zijn,nou paarden komen absoluut op de 2e plaats! :P

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:14

ellepel schreef:
het is niet dat ik het er niet voor over zou hebben hoor,maar soms vind ik het zo duur
dan vraag ik me echt af of het nodig is om er zo'n hoge prijs op te plakken..

zeggen ze dat kinderen duur zijn,nou paarden komen absoluut op de 2e plaats! :P

Idd, als er een paard op staat is het 3x zo duur :+ vind het ook belachelijk maar ja tis niet anders.
Voor mij scheelt het ook wel dat ik mijn paarden aan huis heb. Heb dus per maand veel minder stallingskosten dan als
dat mijn paard in pension zou staan.
Wordt trouwens ook wel anders als ons huis verkocht wordt en Niek weer in pension moet.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:17

nou,zomers valt dat dan nog wel mee,maar in de winter kom je toch wel op een flink bedrag.
maar ach,je moet wat over hebben voor je kind he :D

KwpnLovea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:18

mijn pony heeft het het hele jaar door door de zon hij kan niet tegen zonlicht nou draagt hij een hele kap van over de oren tot over zijn neus over het hoofdstel en dat gaat heel goed. allen als het echt heel zonnig en warm is heeft hij er dan nog last van:(.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:24

ellepel schreef:
nou,zomers valt dat dan nog wel mee,maar in de winter kom je toch wel op een flink bedrag.
maar ach,je moet wat over hebben voor je kind he :D

Zo denk ik er ook over. Niek is mijn 3e kind ;)

Daihyo

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:05

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:05

Amanda schreef:
Jim heeft 'helaas' geen pollenallergie :\
[MD] Allergie voor huisstofmijt en voedermijt

Niet zo mooi nieuws Amanda. Maar wel fijn dat je weet waar hij nu allergisch voor is. Dan kun je daar iig rekening mee houden.
Een allergie blijft een symptoom. Ik lees in je topic dat de DA eventueel z'n levenlang prednison wil voorschrijven?!

Mss zou je eens bij een hol. DA kunnen informeren. Zij kunnen wss achter de oorzaak komen want met bestrijden van het symptoom los je de oorzaak niet op.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:12

Nee, ik hou ook niet van symptoombestrijding. Ik wacht eerst even de laatste uitslag af. Die is er over 2 weken. Dan weet ik specifieker waar het voor is en kan ik gericht zijn omgeving aanpassen en naar oplossingen zoeken.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:38

My Way heeft nergens geen last meer van,sinsdien ik van stal ben verhuisd,echt schudvrij,rijdt uit voorzorg altijd nog wel met pollennetje verders niks meer!!heb maar 2 jaar de pollendruppels gegeven,nou dus niks meer nodig...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 06:17

zo dat is niet niks zeg, ene paard met allergie voor huisstofmijt!
maar dat komt bij mensen ook vaak voor en die hoeven dan toch ook niet meteen hun hele leven aan de prednison?

zoek es contact met josefien hierover.
www.natuurlijkinbalans.nl

misschien kan zij je helpen