Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lumi schreef:Hopelijk hebben jullie de gouden tip. Het gaat om een pony waarbij de jeuk zich vooral op haar oren toont, en die ze tot bloedens toe open schuurt. Nou krijgt ze altijd wel een kap op, maar juist de oren zijn bij de meeste kappen van zacht materiaal, wat soms met een dag al kapot is.
Hebben jullie ideeën voor een echte hufterproof kap?
darkadia schreef:Vraagje: heeft iemand hier ervaring met de Felix buhler eczeemdekens en foto’s op hun paard? Kwam met de zoekfunctie niet heel ver. (3 oudere reacties).
Op de product foto’s lijkt ie best lang te vallen en de buikflap ruim… overweeg die zebra if toch maar weer een Snuggy aanschaffen nu we niet meer in een kudde met sloperd staan.
De Rambo blijft nog als reserve, maar vind ik vrij zwaar/warm en m’n bucas dekens (buzz-off en sweetitch) gaan de deur uit ivm niet juiste pasvorm.
SayaJones schreef:Ik ben dit jaar begonnen met de Happy Skin sprays, de repellent en zomereczeem.
Tot nu toe heeft ze nog geen buikjeuk, totaal niet eigenlijk.
Iemand daar verder positieve ervaringen mee?
Joland1981 schreef:Graag even wat advies. Sinds een week heeft mijn paard een eczeemdeken op.
Vorig jaar kreeg ze jeuk rond juni. En kwamen we erachter dat ze zomereczeem heeft.
Nu dus op tijd begonnen met deken en helaas nu na 1 week begint ze overal te schuren. Manen, voorpluk, staart en zijkant buik. Krijg het idee dat ze juist jeuk krijgt door de deken.
Iemand hier ook ervaring mee. En dat het achteraf geen eczeem was. Wel had ze hoge leverwaardes en is ze behandeld met sedochol.
darkadia schreef:Vraagje: heeft iemand hier ervaring met de Felix buhler eczeemdekens en foto’s op hun paard? Kwam met de zoekfunctie niet heel ver. (3 oudere reacties).
Op de product foto’s lijkt ie best lang te vallen en de buikflap ruim… overweeg die zebra if toch maar weer een Snuggy aanschaffen nu we niet meer in een kudde met sloperd staan.
De Rambo blijft nog als reserve, maar vind ik vrij zwaar/warm en m’n bucas dekens (buzz-off en sweetitch) gaan de deur uit ivm niet juiste pasvorm.
Elisa2 schreef:Dat is zo, en het is zo moeilijk soms en wisselt per paard..zo is de tinker van mijn moeder echt extreem. Die lijkt nu helemaal getriggerd te zijn door de verharing ook...alles wat maar een beetje jeukt, los haar, zweet, water oid daar volgt enorm geschuur op. Paard schuurt zichzelf helemaal kapot...:-( echt extreem. Ik hoop dat er daar snel wat duidelijkheid uit de allergie testen komt.