Nandos schreef:Ja dat vertelde mijn dierenarts me ook. Maar eigenlijk zijn alle suikers nu wel geschrapt uit het dieet. Ja, behalve dan hooi laten testen om te kijken of daar nog wat te behalen valt. Maar ik week het hooi sowieso al want ze heeft ook nog stofallergie.. Dat zou ook al wat suikers moeten verlagen. Daarom denk ik dat het misschien puur door de ppid komt dat ze deze gevoeligheid vertoont en daarom hoop ik ook echt dat de prascend haar verlichting zal gaan bieden zodra dat begint te werken.. Maar we zijn pas afgelopen vrijdag begonnen!
Het is ook maar een minimale gevoeligheid, ik zie het gewoon omdat ik haar al zo lang ken (bijna 12 jr). Het is vooral met draaien, dat gaat gewoon net niet soepel genoeg vind ik. Haar hoeven zijn niet opvallend warmer en ook allemaal even warm. Ze heeft wel pols, maar nou niet echt pulserend.. En ja op de kiezels dat gaat gewoon echt niet lekker, daar heeft ze wel duidelijk last. Maar op het gras bijv of op het zand is echt niets te zien..
Ik wil gewoon dat ze geen pijn heeft en weer lekker in haar vel zit. Ze heeft de laatste tijd allemaal kwaaltjes en geeft zelfs opeens melk..
haar maar vol met pijnstillers duwen is ook niet wat ik wil want ik heb het idee dat ik daardoor problemen wegduw ipv ze zichtbaar kan oplossen (zie verbeteren of verslechteren).
Ik kijk het maar even aan tot donderdag en dan bespreek ik het met de dierenarts.. Meer kan ik nu toch niet doen denk ik?
Dat melk geven is ook wel een hint. Dan gaat er wel iets mis op het hormonale vlak. Als de oijn minimaal is, kun he best testen. Gewoon doen. Beter voor jezelf ook. Enje moet maar zo denken; je hebt zelf ook wel eens pijn. Niet leuk, maar hebben we allemaal wel eens. Iksna dat je je zorgen maakt, maar het moet natuurlijk wel in perspectief blijven (makkelijk gezegd, want ik ben daar ook echt heel goed in...not). Zolang ze niet loopt te creperen, loopt t nog wel even los. Als ze echt onhoudbare pijn heeft, kan iedereen dat zien, niet alleen jij, omdat je haar al zo lang kent. Dus laat haar testen. Hoogstwaarschijnlijk is ze positief en dan begin je aan de medicijnen. Grote kans dat ze goed opknapt.