En wat jammer van de mooie lange manen van Flint!
Hier helaas nog steeds de deken op

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sammyoo schreef:Aisie, wij zijn in februari begonnen met desensibiliseren. Het is dus nog afwachten of het gaat helpen. Het wordt door de verzekering vergoed. Heb jij het een half jaar gedaan, of twee 'jeuk'seizoenen.
Wat ik raar vind is dat de jeuk lijkt te verspringen. Het begon dit seizoen bij zijn liezen / buik, vervolgens werd dat minder en had hij heel erg veel jeuk aan hoofd en oren. Nu komt het haar weer terug op zijn hoofd en heeft hij heel erg veel jeuk aan zijn manen en een beetje aan zijn staart.
Is dat bij jullie paarden ook?
Sammyoo schreef:10tje2, mijn eczemer is niet allergisch voor de mugjes (die hier wel heel erg veel zitten), maar voor een aantal bomen. Overigens weet mijn dierenarts er ook niet zoveel over, het gaat allemaal via een Duits laboratorium. Maar als het helemaal flauwekul was, zou mijn verzekering het toch niet vergoeden?
intel_1x schreef:Elvira, ik denk dat hij missch wel beetje al lichte ZE had, maar dat door verhuis stress het ineens tot uiting komt. Missch kun je beste nu nog even maandje Derfen smeren, zodat je deze maand nog even uit kan zingen.
Sammyoo schreef:10tje2, mijn eczemer is niet allergisch voor de mugjes (die hier wel heel erg veel zitten), maar voor een aantal bomen. Overigens weet mijn dierenarts er ook niet zoveel over, het gaat allemaal via een Duits laboratorium. Maar als het helemaal flauwekul was, zou mijn verzekering het toch niet vergoeden?
[Ik heb de kuur alleen in de zomer gedaan. Achteraf had het beter ook in de winter gekund en nog een jaartje langer. Wellicht had dat nog meer resultaat gegeven.
aisie schreef:Maar het desensibiliseren is om het paard immuum te maken voor de prikken van het mugje niet voor bomen.
xxelviraxx schreef:intel_1x schreef:Elvira, ik denk dat hij missch wel beetje al lichte ZE had, maar dat door verhuis stress het ineens tot uiting komt. Missch kun je beste nu nog even maandje Derfen smeren, zodat je deze maand nog even uit kan zingen.
Bedankt voor je reactie, bedoel je dit spul ?
http://www.paardendrogist.nl/product/de ... on/101848/