Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Flosje446 schreef:@Meliza: Jij hebt het dus besteld voor je eczemer? Ik ben benieuwd of het werkt. Ik zal het zelf niet zo snel bestellen als ik deze info lees, maar wie weet.
Magic_Ice schreef:Bedankt voor de antwoorden.
De paarden hebben ook een tijdje dag en nacht buiten gestaan en hebben dan dus niets om aan te schuren.
Ze krijgen 2 handjes Marstall eczem per dag, hebben een likblok en het gras is licht bemest, het hooi is mooi van kwaliteit.
Babyolie gebruikte ik als tip van iemand, juist tegen die droge manen en staartharen.
Ze hebben door de Okozon geen jeuk, ik zie ze nooit schuren en knabbelen doen ze zo regelmatig als niet-eczeempaarden.
Als ze wel jeuk zouden hebben zou ik ook zeker de deken wel op doen, zoals vorig jaar, toen heeft de eczemer met deken op gestaan.
Zou olie door het voer niet helpen? of zoiets?
Sanet schreef:@Inge_1986 : Ik had met de Meulenkamp deken dat de hals juist veeeel te groot was. Dus misschien is dat dan iets voor jouw Fjord?
Denk erom dat de Ivanhoe hals erg nauw is, mijn Friese merrie heeft een maat L, en die zit al erg "strak". Strakker zou hij zeker niet moeten. Dus dan kom je ook al op een hele grote maat uit denk ik..
Magic_Ice schreef:Ik kom hier even binnenvallen.
Beide paarden hebben een erg droge huid en daar gaat mijn vraag over.
Ondanks de babyolie blijft de droge huid terugkomen, ze hebben geen schilvers hoor, maar de manen en staart voelen erg droog aan en ik denk dat dit ook jeuk geeft.
Ik kan van alles erin smeren qua vettigheid (niet dat ik dat doe, maar wel eens geprobeerd) maar de volgende dag zijn de haren weer kurkdroog.
Zo'n probleem komt denk ik van binnen uit dus moet ook van binnen uit opgelost worden.
Wat kan ik deze merries geven waardoor hun manen en staart/huid/ vacht, minder droog is en ze er dus ook minder jeuk aan hebben?
Het zijn sobere paarden dus ze krijgen praktisch geen voer.
Inge_1986 schreef:Ok, dan valt die Ivanhoe dus ook alweer af..
Ik vind die Meulekamp dekens wel erg lijken op de Pagony of Première en die heb ik ook al geprobeerd. Helaas, veel te klein.. Of zit daar toch nog verschil op, buiten de prijs en wsl de stevigheid?
Bestaan er nog aparte halsdekens buiten Ivanhoe?