Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nicky_ schreef:Mijn haf heeft vandaag op misterieuze wijze de klip achter bij het been geslooptBij de pagony Eczema. Hoe kan ik dit het beste maken? Waar kan ik zo'n klip los krijgen?
wupke schreef:Ik heb dus een fjord die ook eczeem heeft en ik heb nu al een tijdje de eczeemdeken weer op alleen schuurt ze daar best doorheen. het houd wel wat tegen maar heel beel ook niet. Nu was ik haar zo nu en dan ook met een shampoo waardoor de haren wat sneller terug groeien. Maar het werkt dus allemaal niet zo best. Nu dacht ik om der staart met betadineshampoo te wassen. Zal dat helpen? Of weten jullie nog een ander soort shampoo?
Nicky_ schreef:Mijn haf heeft vandaag op misterieuze wijze de klip achter bij het been geslooptBij de pagony Eczema. Hoe kan ik dit het beste maken? Waar kan ik zo'n klip los krijgen?
ankem schreef:Buikflap eraf is geen optie, want die zit aan de deken vastgenaaid. Daarnaast krijgt mijn paard dan ook eczeemplekken op haar buik.
Het is een typje met een gevoelig huidje, heeft snel wondjes en dat duurt heel lang voor het genezen is. Ik heb een Meulenkamp deken en die ligt helemaal goed. Ik heb ook een RSH deken, maar die buiksingels zijn vrij strak, verder ligt hij goed. Misschien kan ik een soort hoesjes maken van fleece en die om de singels heen doen.
zweetvos schreef:Mijn pony is zo dik geworden dat ze het buikdeel van haar eczeemdeken niet meer past..
Ze had 2 kleine schuurplekjes in haar flank. Dus een andere deken opgedaan en in 4 dagen tijd zo'n 3x een Tea Tree-cremetje op de schuurplekjes gesmeerd. Gevolg: pony hele geïrriteerde bulten. Gloeiendheet daar en echt geïrriteerd. Kan dus wsl niet tegen Tea Tree..
Wordt niet goed van ponybeest.
ellepel schreef:lijkt me tijd worden voor wat meer beweging?en een dieetje?
dik is nooit goed voor een dier en zeker eczemers moet je goed op gewicht houden vind ik
ellepel schreef:vorige week met de dierenarts gesproken...hij zegt dat als je wilt weten of je paard echt zomereczeem heeft je hem 3 weken totaal op stal moet houden, trekt het dan weg dan heeft je dier dus echt zomereczeem en is er maar 1 goede oplossing:
een eczeem deken.
zweetvos schreef:Mijn pony schuurt de laatste dagen trouwens weer een heel stuk erger.
Voer ed. zijn hetzelfde maar ze staat nu ongeveer een week in een andere stal (wel zelfde plek). Hier heeft ze een luik naar buiten ipv de stalgang in. Kan het hieraan liggen?
Hoewel het schuren wel alweer wat was begonnen toen ze nog in die andere stal stond.
Ik stap de laatste 2-3 weken wel regelmatig zonder deken omdat we 9 van de 10x toch een plensbui op onze kop krijgen. Als ik zonder deken stap laat ik haar nooit lang grazen want dan krijgt ze altijd last van de vliegjes.
Rieja schreef:Ik heb een paard wat niet extreem schuurt (post hier wel vaker), maar wel last heeft als ze zonder deken staat.
Ik ben gister bij mijn VA geweest voor een bioresonantieconsult. Eigenlijk was een andere blessure hiervoor de aanleiding. Het blijkt dat mijn merrie allergisch is voor de stof die het vaccin van influenza en tetanus in de entstof verbindt. Daarnaast is haar lymfesysteem niet in orde. Hierdoor krijg je een ophoping van afvalstoffen. Volgens mijn VA is er bij paarden met zomereczeem eigenlijk altijd sprake van ophoping van afvalstoffen.
Die van mij is NIET allergisch voor de culicoïdemug, maar deze muggen komen waarschijnlijk af op de geur van paarden die een probleem hebben met afvalstoffen-afvoer, en dat verergert het probleem wel. Daarom helpt een deken ook.
Ik hoop heel erg dat mijn merrie nu van de jeuk afkomt! (het is natuurlijk nu niet 'poef' ineens weg)