Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babyyentje schreef:Dus jullie raden zelfs aan haar medicatie nu te verhogen ? Ondanks de goede waarde ?
44 pg/ml de waarde van een gezond paard
Shanna schreef:Is een rusthuis een must? En zo ja, waarom dan?
Anders zou je ook kunnen zoeken naar een particulier o.i.d. die een stal overheeft/ verhuurd. Zelf hebben we dat ook overwogen voor een 30 jarige pony toen wij een plek leeg hadden. Dat zou bij ons dan all-in zijn geweest, dus ook de verzorging zouden wij op ons nemen, maar de kosten voor DA en hoefsmid zouden er natuurlijk buiten vallen. Wij zaten namelijk niet te wachten op een eigenaar die elke dag op willekeurige tijdstippen langs zou komen en vriendjes/ vriendinnetjes mee zou nemen, dus vandaar dat we meer een leen-pony zochten die met pensioen was. Uiteraard was de eigenaar wel gewoon welkom om de pony te bezoeken, maar een pensioenpaard-eigenaar zie je toch minder/ merk je minder van dan de eigenaar van een sport-pony.
Bij ons is het uiteindelijk niet doorgegaan omdat wij zelf een proefperiode wilden (de 30 jarige haflinger had al minstens 10 jaar geen paard meer gezien/ aangeraakt en zou bij mijn shetlander komen, dus als dat niet ging matchen wilde ik ook niet het risico lopen met een pony te zitten die mijn pony kapot zou maken) en de eigenaar dat niet zag zitten. Een week later was haar pony overleden dus wat dat betreft erg blij dat dat niet bij ons is gebeurd door een hartaanval omdat hij plots weer paardencontact had
Een andere leen/ pension pony vonden we niet, dus toen kochten we toch maar een doorgroeipony voor onze dochter..
Shanna schreef:Daarom benoem ik ook de optie om haar bij een particulier in pension te zetten. Dat sta je nu dus ook.
Wij zijn ook particulieren tenslotte, en hebben via-via rondgevraagd en overal geadverteerd met wat wij zochten en wat wij konden bieden. Ook op de bokt-markt, op marktplaats, op facebook, aan onze paarden-contacten (manege, hoefsmid, mensen met paarden e.d.).
Voor een bruikbare pony die nog door onze dochter gereden kon worden wilden wij wel bruikleen (dus de stallingskosten op ons nemen, hoefsmid en dierenarts niet), voor een onbruikbare pony pension. De pensionprijs was dan ook erg gunstig/ enkel kostendekkend voor ons.
Shanna schreef:Dat kan je dan natuurlijk ook aangeven. Voor een pony waar onze dochter wel op kon rijden wilden we ook best voor betalen in de zin van stalgeld op ons nemen, voor een pony waar ze niet op kon rijden wilden wij ook geen kosten maken, maar bij een rusthuis betaal je tenslotte ook gewoon stalgeld.
Ik zou dus ook eens rondkijken en rondvragen naar particuliere stallingsmogelijkheden! Vaak kleinere kuddes en een eigen box, en verzorgen/ voeren/ medicatie toedienen is vaak ook geen probleem. Bij mij staan ze ook in de winter lang buiten, dus als je een half jaar eerder was geweest had ik je zo een plekje kunnen bieden haha!