Ik kom ook even binnen met een vraagje, de hals van de deken is hier lang genoeg voor mijn verzorgfjord maar zakt toch altijd iets terug. Heb hem met klitteband vastgemaakt aan zijn vliegenmasker maar ook dit is niet ideaal. Meer mensen met dit probleem van terugzakkende halzen? En wat doen jullie hiertegen?
Ja MarloesNAtje ik heb dit probleem ook. Alsnog een gedeelte van dr manen afgeschuurd. Erg zonde. Ik wil dit jaar gaan kijken naar een deken die over dr oren heen moet. Die kunnen niet naar achter schuiven al lijken deze dekens meer op vliegendekens dan op eczeem dekens (degene die ik ben tegen gekomen dan)
Ik was daar inderdaad ook naar opzoek, zou graag een combinatie willen van één die over de oren gaat en over het hoofd moet inclusief buikflap. Lijken verder vaak op vliegendekens inderdaad.
Rambo heeft wel een buikflap. Alleen het zijn wat "lossere"modellen. Ik vraag me dan af of die rot beesten er dan nog niet tussen kunnen komen ofzo. Ik had eerst altijd het strakke pagony model, prima op de hals dus na...
xMathilde
Geplaatst: 02-02-16 16:23
Ik wou zeggen, die van mij heeft toch zeker ook een buikflap. Misschien sluit die bij mij beter aan omdat mijn haflinger altijd soort van tonnetje rond staat, oeps.
Die pyjama achtige dingen vind ik in ieder geval echt on-dingen. Dat blijft dus echt voor geen meter zitten.
Bij die van mij blijft ie verder prima zitten. Maar lelijk zijn ze wel. Al zal ze er met deken over dr oren heen ook niet mooier op worden haha! Maar de rambo over de oren is aan te raden dus? Ook al zit ie niet helemaal rond er omheen.
Mijn Rambo blijft wel redelijk tot goed zitten opzich, tuurlijk moet je hem af en toe goed leggen. Ik gebruik de gaten voor de oren vaker niet dan wel, dan blijft hij nog steeds wel redelijk zitten. De buikflap heb ik geen problemen mee, maar heb mijn paard dan ook nooit daar zien schuren.
Het probleem voor mij bij de Rambo is, dat zijn manen stikken onder de deken.
Ik heb ook al jaren Rambo dekens, de oren gaan wel eens uit de gaten maar de hals blijft dan verder wel goed zitten.
_sharona_
Geplaatst: 02-02-16 16:43
Ohh hmm dat is inderdaad ook niet de bedoeling. Iemand een idee voor een goede deken die over de oren zit? Of hoe ik ervoor kan zorgen dat de deken niet afzakt bij dr hals ( heb liever geen halster om in t weiland). Voor mijn gevoel heeft ze dit jaar wel erg kort zonder deken gestaan. Ze hoeft er nu nog niet onder natuurlijk maar schiet alweer aardig op...
hokke
Geplaatst: 02-02-16 22:21
Die van Shires heeft een buikflap, en ziet er uit als de rambo.
Ik heb mijn merrie ook onder een shiresdeken staan en ben daar erg tevreden over aankomend jaar gaan wij ook vroeg beginnen met Hippo eczema. Ik heb het haar afgelopen jaar, bijna aan het einde van het seizoen gevoerd omdat ze na mijn vakantie vol wonden zat. Dit herstelde toen erg snel en netjes. Ik ben erg benieuwd wat Hippo eczema haar gaat brengen als ik er aan het begin van het seizoen mee ga beginnen
Is de Shires ook zo dik als de Rambo? Ik zou hem graag proberen, maar hoe groot is de kans dat mijn haf zijn manen ook onder deze deken stikken, iemand ervaring?
Wat is zo het verschil tussen de Rambo sweet itch hoody en de Rambo sweet itch hoody vamoose? Kan zo even geen goed verschil vinden.
MoniekV
Geplaatst: 03-02-16 09:53
irisje2 schreef:
Wat is zo het verschil tussen de Rambo sweet itch hoody en de Rambo sweet itch hoody vamoose? Kan zo even geen goed verschil vinden.
Vamoose is een vliegwerend spul waar de deken mee behandeld is.
Sweetiee
Geplaatst: 03-02-16 11:03
hoii ik heb even een vraagje. ik wil voor die van mij een eczeemdeken gaan halen want vorige zomer schuurt ze meer als helft van haar manen en staart eraf, erg zonde want ze heeft al niet zo veel! nou had ik een deken gevonden maar weet niet zeker of dit een goede is. dit is de betreffende deken er staat verder geen merken bij en op de site staat als naam vliegendeken, maar vroeg me af of dit misschien een goede deken was?
Ziet er een mooie deken uit. Lijkt vrij dicht, maar aangezien die kap over zijn ogen zit neem ik aan dat je er wel door heen kunt kijken. Ik durf niet te zeggen of het een geschikte deken is. Het lijkt me eerlijk gezegd van niet aangezien er wel een wezenlijk verschil zit tussen een vliegendeken en eczeemdeken..
Misschien een mailtje sturen naar de site?
Als het een Bucas was had je denk ik wel ergens een logo gezien?