Gamblex17 schreef:Op het nieuws hoorde ik dat het virus wel blijft in het lichaam
en zodra het paard een lage weerstand krijgt dat het weer komt .
Is dat zo ?
Dat heb ik ook gelezen:
http://www.gd-horsecare.nl/static/files ... Pfizer.pdf
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gamblex17 schreef:Op het nieuws hoorde ik dat het virus wel blijft in het lichaam
Is dat zo ?
Teddy321 schreef:[....Zeker zolang men nog niet weet welke besmettingen gaan volgen. Nu ging het ook ineens van de ene naar de andere kant van het land.
marjolein_el schreef:Als ik bokt moet geloven is het in heel nederland al ja.. beetje overdreven
Is dat zo ?
Als dit ook geldt voor de EHV-1 variant dan zouden alle paarden die overleven de rest van hun leven in quarantaine gehouden moeten worden. En zolang dit dus niet gebeurd blijft het virus de kop op steken.Citaat:Als een paard eenmaal EHV-drager is, blijft het zijn leven lang het virus bij zich houden. Dit houdt in dat het virus plotseling weer actief kan worden en dan ziekteverschijnselen kan veroorzaken. Ook kan
het paard weer virus uitscheiden en daarbij paarden in zijn omgeving besmetten. Deze ‘stille dragers’, die de ziekte verspreiden zonder zelf verschijnselen te vertonen, kunnen een gevaar vormen voor onbeschermde paarden.
DubbelDun schreef:Teddy321 schreef:[....Zeker zolang men nog niet weet welke besmettingen gaan volgen. Nu ging het ook ineens van de ene naar de andere kant van het land.
Dat is behoorlijk logisch als je weet dat dat bewuste paard op een kliniek gestaan heeft die midden in het gebied ligt. Nu men op de kliniek(en) weet dat het heerst worden paarden met koorts apart gehouden, maar bij de eerste gevallen was die noodzaak nog onbekend.
gohya schreef:Gamblex17 schreef:Op het nieuws hoorde ik dat het virus wel blijft in het lichaam
Is dat zo ?
Dat klopt,rhino is een herpes virus,als je dat eenmaal hebt word het opgeslagen in je lichaam.Bij een lage weerstand kan het uitbreken.Eenmaal besmet met Herpes is voor altijd 'besmet'.
DubbelDun schreef:maar als dat paard op die kliniek besmet is geraakt, dan kunnen ook andere paarden op die manier besmet zijn geraakt en waar zijn die nu / in welk gebied ?Teddy321 schreef:[....Zeker zolang men nog niet weet welke besmettingen gaan volgen. Nu ging het ook ineens van de ene naar de andere kant van het land.
Dat is behoorlijk logisch als je weet dat dat bewuste paard op een kliniek gestaan heeft die midden in het gebied ligt. Nu men op de kliniek(en) weet dat het heerst worden paarden met koorts apart gehouden, maar bij de eerste gevallen was die noodzaak nog onbekend.
xnina schreef:gohya schreef:
Dat klopt,rhino is een herpes virus,als je dat eenmaal hebt word het opgeslagen in je lichaam.Bij een lage weerstand kan het uitbreken.Eenmaal besmet met Herpes is voor altijd 'besmet'.
dus als ik goed begrijp is een genezen maar nog wel besmet dier kan dan ook een gezond dier besmetten met hoesten/briesen?
dan is het toch beter om z'n dier in te slapen, om verdere besmetting te voorkomen?
Sassy4barrel schreef:maar als dat paard op die kliniek besmet is geraakt, dan kunnen ook andere paarden op die manier besmet zijn geraakt en waar zijn die nu / in welk gebied ?
o0loveFly0o schreef:@Dubbeldun. Daar heb je helemaal gelijk in. Maar voorheen waren er niet echt aanwijzingen dat het naar Brabant zou komen. Voor zover ik weet zijn we ook de enige stal in de wijde omtrek die uberhaupt maatregelen nemen. Dus ik ben er wel heel blij mee. Persoonlijk denk ik ook dat het sluiten van een stal op dit moment het minste is wat gedaan kan worden, ook is het misschien laat zoals jij zegt.
rowo schreef:Mensen volgens mij zitten jullie mekaar gek te maken.
Om even weer de vergelijking met de mens erbij te halen; als iemand die wel eens een koortslip gehad heeft, dit op een moment niet heeft, besmet die ook geen anderen. En volgens mij geldt voor een paard hetzelfde!
xnina schreef:Dat klopt,rhino is een herpes virus,als je dat eenmaal hebt word het opgeslagen in je lichaam.Bij een lage weerstand kan het uitbreken.Eenmaal besmet met Herpes is voor altijd 'besmet'.
dus als ik goed begrijp is een genezen maar nog wel besmet dier kan dan ook een gezond dier besmetten met hoesten/briesen?
dan is het toch beter om z'n dier in te slapen, om verdere besmetting te voorkomen?