Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 01:26

Femke_Tweety schreef:
Monnikspeper heeft als regelmatig voorkomende bijwerking maag/darmklachten.
Persoonlijk zou ik dat niet zo goed aandurven bij een maagpatient.

Hé dat wist ik niet. Bedankt voor de info!

Anoniem

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:00

Hier ook een paard die het geweldig doet op de gastro + dat maakt echt een verschil :j

Bellerise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:06

Heel interessant topic!

Ik heb een paard dat enorme voernijd heeft. Smeekt altijd voor eten. Heel ongeduldig als ik met voer afkom (geef zeker niet het paard langs haar eerst eten). Heel chagrijnig. Paard ziet er verder wel tip top uit. Glanzende vacht, goede mest, mooi in het vet.

Met dressuur is het een heel rustig paard maar met springen is het 1 brok stress.

Verder heb ik ze al enkele malen laten behandelen door een osteopaat omdat ze steeds opnieuw vast zit in de rug.

Zou een maagzweer kunnen bij dit paard?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:22

Alles kan.

Het klinkt in eerste instantie meer als "gewoon" voernijd.

Heeft je paard nog andere opvallende dingen, qua (stal)gedrag /rijden/eten

Bellerise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:28

Ze eet zowat haar Himalaya liksteen!

Durft bij het opleggen van haar dekje ook wel eens te stampen.

estherciao

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:23

ik heb een bestelling gedaan via abler en moet nu een bankoverschrijving gaan doen. alleen hoe gaat dat ?? waar vallen de seychellen eilanden onder ??? via creditcard kreeg ik een foutmelding om te betalen.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:32

klopt dat ze hun rekeningen via de Seychellen eilanden laten verlopen. Ligt ergens bij Madagaskar. Ik heb het destijds ook overgemaakt en ontving binnen 10 dagen de Abler.

estherciao

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:22

oke dankje....heb zojuist de overschrijving gedaan. hoop het snel te ontvangen. ik heb de pillen besteld . gebruik je het zelf ook, ben je tevreden ?? we willen na de kuren van gastrogard als preventie gaan gebruiken omdat de maagzweren steeds terug komen.

estherciao

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:47

petitparis schreef:
ik heb ook via de creditcard van iemand anders besteld... Ik kan je anders ook wel wat opsturen totdat je bestelling binnen is Luckystory
ik heb zojuist besteld via een bank overschrijving. ik hoop er maar het beste van !! ik heb de pillen besteld. heb je goede ervaringen met abler ??

estherciao

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:48

ik heb het ook via bankoverschrijving gedaan, hopelijk komt het redelijk snel. met creditcard kreeg ik steeds een foutmelding.

estherciao

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:09

ik heb bij abler de tabletten ipv korrels besteld. beetje brood erom en het gaat zo naar binnen !

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:14

Esther, ik denk dat je genoeg reviews hier in het topic kan vinden van tevreden gebruikers.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:16

estherciao schreef:
ik heb bij abler de tabletten ipv korrels besteld. beetje brood erom en het gaat zo naar binnen !

Slikt het paard de tablet wel in 1x heel door ;)?
Normaal worden die tabletten gebruikt om met een pillenschieter de keelholte in te schieten, gezien de coating eromheen.
De werking van de pil word een stuk minder als hij doorgebeten is.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:17

ik geloof dat LS zei dat ze een supplement heeft moeten betalen enspeciaal langs de bank om de overschijving te doen. Dus dat is voor mij geen optie.
Ik geef al enkele jaren kuren van Ables, vroeger gebruikte ik omeprazole uit de humane. Maar Abler is toch net iets makkelijker en voordeliger. Tot hiertoe alleen de korreltjes en pasta gehad. Het eerste is een ramp als ze niet meer willen eten en dan is de pasta veel handiger. Een tablet zou ik bij de mijne ook nog wel achter op haar tong kunnen leggen. Dus mss voor de toekomst iets om over na te denken.

Hopelijk heb je het snel binnen.

estherciao

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:53

ja mijn paard heeft ook maanden prednisolon capsules gehad en dat ging ook prima met brood.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 08:40

Ja, de bankkosten naar de Seychellen waren 70 euro (!!!) extra via een bankoverschrijving.
Dus volgende keer bestel ik toch ook met Visa. Ik had mijn bestelling netjes op tijd binnen en qua communicatie zijn ze ook vlot. Dus dan durf ik het wel aan mijn Visa te gebruiken.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 08:50

Ik wilde trouwens vandaag met die kuur beginnen.
Mijn DA zegt nu van eerst 1 week volledige dosis te geven en dan halve dosis voor een week of 7.
Ze zegt dat dat het nieuwe behandel-protocol is. (Vroeger was het 3 weken volledige dosis en 5 weken halve)
Maar hoe doen jullie het?
Lijkt jullie dat genoeg, die ene week volledige dosis?

Ik zou het mijn paard willen geven omdat hij langere tijd meermaals prednisolone heeft gekregen. Dus ik verdenk hem daardoor wel van maagproblemen. Hij geeuwt veel en blijft mager ondanks dat hij continu eten ter beschikking heeft.
Een echte stresskip vind ik hem niet. Wel een heel gevoelig paard en hij is ook nog hengst (en hij is 4,5 jaar) Maar ik denk niet dat dat er veel mee te maken heeft bij hem. Doorgaans is hij best relax.

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:14

Luckystory schreef:
Ik wilde trouwens vandaag met die kuur beginnen.
Mijn DA zegt nu van eerst 1 week volledige dosis te geven en dan halve dosis voor een week of 7.
Ze zegt dat dat het nieuwe behandel-protocol is. (Vroeger was het 3 weken volledige dosis en 5 weken halve)
Maar hoe doen jullie het?
Lijkt jullie dat genoeg, die ene week volledige dosis?

Ik zou het mijn paard willen geven omdat hij langere tijd meermaals prednisolone heeft gekregen. Dus ik verdenk hem daardoor wel van maagproblemen. Hij geeuwt veel en blijft mager ondanks dat hij continu eten ter beschikking heeft.
Een echte stresskip vind ik hem niet. Wel een heel gevoelig paard en hij is ook nog hengst (en hij is 4,5 jaar) Maar ik denk niet dat dat er veel mee te maken heeft bij hem. Doorgaans is hij best relax.

Mijn paard heb ik ooit 1 week volle kuur en 2 weken halve gegeven op advies van de dierenarts. Dit was echt niet voldoende. 4-6 weken volle kuur en 4-6 weken afbouwen.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:33

Luckystory schreef:
Ja, de bankkosten naar de Seychellen waren 70 euro (!!!) extra via een bankoverschrijving.
Dus volgende keer bestel ik toch ook met Visa. Ik had mijn bestelling netjes op tijd binnen en qua communicatie zijn ze ook vlot. Dus dan durf ik het wel aan mijn Visa te gebruiken.

Wow 70 euro? Bij mij was het iets van 12 geloof ik. Misschien afhankelijk van je bank?

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:58

Ook ik heb veel minder kosten gemaakt. Volgens mij moet je bij de overschrijving aangeven wie de kosten op zich neemt. Ik denk dat ik daar heb gezet ieder voor de helft. Ik zal volgende keer daar goed naar kijken. Nb volgens mij zijn de prijzen bij het gebruik met visacard hoger dus het is niet goed te vergelijken zo.

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:59

Je moet even bij de instructies kijken in je mail van abler, bij de kosten moet je iets anders aanvinken en dan heb je die kosten niet. Echt goed de instructies volgen!
Bij de kosten kun je drie opties kiezen dacht ik.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:53

Ik hou toch ook meestal 3 weken volle dosis en dan afbouwen over 3-5 weken

estherciao

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:45

Ik wacht op mijn bestelling van abler . Heeft er nog iemand zakjes abrazole ter overname ?? Dank je !

estherciao

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:44

odenxia schreef:
Iemand ervaring met CP Horseproducts? IVM de Abprazole die ze verkopen?

ze verkopen ook de zakjes van abler dus is misschien makkelijker bestellen dan vanuit de usa.

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:42

Waarschijnlijk kopen ze groot in