[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:54

Ik lucht mijn paarden ook niet iedere dag, Famke gaat heel makkelijk, paar keer per week een goede poetsbeurt is voldoende.

Blacky heeft meer huidvet en omdat die niet schoon regent met zijn RSIH moet ik hem af en toe wassen om het overtollige huidvet te verwijderen. De RSIH gaat dan ook in de wasmachine, schepje oxi bij het waspoeder wordt hij weer mooi schoon, anders slibt de deken dicht van het huidvet.
Ik zet de wasmachine altijd op extra spoelen zodat ik zeker weet dat er geen zeepresten in de deken zitten.

Luchten doe ik niet omdat ik heel slecht kan lopen i.v.m. knie operatie, ik ben al blij dat ik bij allebei 1x per dag kan kijken, ze staan in twee verschillende weilanden die niet echt dicht bij elkaar liggen. Lopen op ongelijke grond is heel slecht dus bij allebei 1x de wei in is eigenlijk al te veel.
Gelukkig heb ik wel lieve vriendinnen bij stal die dekens rechtleggen en oortjes door de gaten doen als het nodig is. <3 Ook halen ze mijn dieren op voor was of poetsbeurt.

Rianne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:03

chipieke schreef:
kan iemand even zeggen of ik de RSIH best toch wat kan innemen aan de achterbenen of niet?

Het deken past overal goed, alleen op de poep vind ik het wat lang, maar een maat kleiner knelde gigantisch aan haar hals. Nu sluit het goed aan aan haar buik (spant niet), maar nu staat ze heel mager dus dat is niet zo'n probleem.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij mij fjord zit ie precies zo, gaat prima :D

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:35

Bij mijn paarden kwam de deken er ook echt niet dagelijks af hoor. zolang de deken maar goed blijft liggen tijdens je afwezigheid (en dus het paard niet hindert) is er geen enkel probleem :)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:32

Klaartje heeft voor het eerst niet geschuurd in ieder geval niet aan haar manen en staart. Aan haar hoofd heeft ze wel geschuurd, voornamelijk in de 2 weken dat ik op vakantie was. Dus opzich heel positief!

Alleen de deken heeft haar halve manenkam af laten breken! Dus ik heb nog steeds een fjordje met een halve manenbos. Ik hoop dat ik dit voor volgend jaar kan oplossen.. ;(

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:38

Wisse had al minder last van jeuk, mocht alleen nog niet achter de oren komen. Heb er met moeite wat Derfen op kunnen spuiten. Ook de rest van de hals was weer aan de beurt met de Derfen. Maar binnen no time zag je allemaal schilfers los zitten op de hals. Hoort dit zo en waarom zo snel? Heb dit nog niet eerder gezien.
Megasnelle huidvernieuwing? :Y)

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:43

Vraagje voor hier, toevallig iemand die vlakbij Hoogkarspel in de buurt woont (daar is de ooteman ruitersportzaak).
En zondag naar de uitverkoop gaat?
De RSIH is daar in de aanbieding voor maar 100 euro en ik wil hem heel heel graag hebben aangezien paard mijn vorige sinds gister gesloopt heeft :=

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:44

opisop_shop schreef:
Wisse had al minder last van jeuk, mocht alleen nog niet achter de oren komen. Heb er met moeite wat Derfen op kunnen spuiten. Ook de rest van de hals was weer aan de beurt met de Derfen. Maar binnen no time zag je allemaal schilfers los zitten op de hals. Hoort dit zo en waarom zo snel? Heb dit nog niet eerder gezien.
Megasnelle huidvernieuwing? :Y)

Heb ik ook gehad maar dan op Salty haar hoofd en tussen dr billen.
Haar was er helemaal af :+.
Is gewoon weer aangegroeid, zal idd wel huidvernieuwing zijn..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:57

Nee het haar zit er nog gewoon op hoor, maar binnen no time (na het opzadelen al, dus zeg na een kwartier ongeveer) zat het vol schilfers. Net alsof die spontaan losgeweekt waren en naar boven gedreven waren zeg maar, ze lagen óp de vacht.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 05:57

weet je zeker dat het huidschilfers zijn en niet gewoon dat derfen zelf?

ik heb dat met de sweet itch, dat legt een laagje op de huid en als dat op droogt en je wrijft er overheen dan laat het los,dan lijkt het net alsof er allemaal huidschilfers zitten.
maar ik had de samenstelling opgezocht en het zou best kunnen dat een ingredient er van ervoor zorgt dat de huid sneller vernieuwd

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:23

chipieke schreef:
kan iemand even zeggen of ik de RSIH best toch wat kan innemen aan de achterbenen of niet?

Het deken past overal goed, alleen op de poep vind ik het wat lang, maar een maat kleiner knelde gigantisch aan haar hals. Nu sluit het goed aan aan haar buik (spant niet), maar nu staat ze heel mager dus dat is niet zo'n probleem.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bij mijn paardje zit hij ook zo en mn moeder heeft die lange flappen dubbel geklapt en vast gestikt met de naaimachine nu heeft ze er geen last meer van.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:16

ellepel schreef:
chipieke schreef:
ellepel: jij moet een boek schrijven over zomereczeem :o

hahaha,nou boeken genoeg hoor en ik haal echt veel info van internet af.
scheelt dat ik in het verleden met appie echt wel al 100 smeersels en tig soorten pilletjes en poedertjes geprobeerd heb.
pas toen ik er een deken opgooide en hem schraal ging voeren knapte hij op.

zweetvos:
ik ga straks 7 dagen weg en ap blijft dan gewoon onder de deken staan.
misschien dat iemand hem er een keertje af wil halen,maar verder blijft hij er gewoon onder
kan prima hoor
paard van een stalgenoot van me loop altijd onder de eczeemdeken en die word echt maar sporadisch gelucht en dat paard ziet er verder prima uit.

de dekens zijn er voor gemaakt om lang op te blijven he?
en de stof ademt toch wel

op internet wordt veel gezegd wat elkaar soms ook tegenspreekt dus ik hoor het liever van mensen die het effectief geprobeerd of gedaan hebben, zoals hier in het topic :D Boeken vindt je hier in België praktisch NIET!!! Ik zal blij zijn als ik mijn rijbewijs heb, dan is het al eens gemakkelijker om in Nederland te gaan boek-shoppen :D Ik vind die verzendkosten altijd nogal hoog...

Mijn paard haar deken ligt ook hele dagen op, soms meerdere weken na elkaar omdat ze toch zo goed als niet gereden word en ze haat het gewoon, dat deken op en af doen! Hopelijk beterd dit met de RSH :D Dat is maar haakjes losklikken, plakkertjes lossen en hoppa :D

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:21

Bedankt voor jullie reacties over het 'luchten' tijdens mn vakantie.
De deken zal er wel een paar x per week even af gaan. Lees dat er meer zijn die m zelfs langer op hebben dus dat zal wel goed gaan.
Uiteraard wordt de deken evt. wel vaker recht gelegd.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:26

Ik vind die RSIH toch wel erg goed uitzien hoor... volgend voorjaar maar eens de spaarrekening van de paarden plunderen en er eentje kopen. Dan is Dunla 5 jaar en zal niet meer zo extreem uit d'r deken groeien :D

Ben hier sinds een 1.5 week ook aan het Derfen smeren en ik kan melden dat Dunla nu 24/7 buiten staat zonder (!) deken op, niet meer schuurt, af en toe nog wel wat krabt maar goed ik heb ook wel eens jeuk ;) Ze heeft alleen nog een paar kleine wondjes in en op d'r oren.
Ik zal een dezer dagen eens een paar foto's maken. Ze is nu wel een stuk manen kwijt maar dat is van de deken gekomen ( ;( ) en gelukkig groeit dat nu (zonder die deken) wel weer aan.
Maar mijn hemel wat stinkt die troep!! :oo

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:08

meliza schreef:
Lees hier zo af en toe mee omdat wij zelf een shetlander met zomereczeem hebben.
Het enigste wat bij hem het beste helpt, is hem op tijd onder de deken te zetten en zolang mogelijk ophouden.
Ik werd nieuwsgierig naar de kruidenelixer en ben daarom maar eens gaan googelen.
Daarbij kwam ik op het volgende filmpje http://rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=93826
Ga nu nog even dubben wat ik ga doen,wel of niet bestellen heb al zoveel geprobeerd :?
Mocht ik besluiten om het te proberen dan zal ik hier melden of het (voor mij) werkt of niet.

hier ook 1 die nieuwsgierig is geworden... en ook alleen een deken helpt..

ben benieuwd wat je doet..!!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:50

hier is de deken de laatste maand niet eens af geweest, gaat prima hóór.

Ik ging wel vaker gewoon op vakantie, en er was dan wel toezicht zodat als die scheef hing hij recht getrokken werd, maar was nooit nodig, en het is altijd goed gegaan.

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:56

gister was het erg warm en waren veel vliegen. met de schemering was het verschrikkelijk want winston wou voor geen meter stil staan en werd echt GEK van de jeuk. rende door de wei enzo. nou had ik hem meteen ingesmeerd met derfen en hij stond egt na 5 seconden STIL zonder jeuk :D

Ik doe nu rond 3 uur de deken weer op en dan rond 12 uur weer af :D

Gaan jullie het volgend jaar anders aanpakken ? Ik ga een RSIH kopen en babyolie schijnt goed te helpen. Met derfen en dan niet al die dure middeltjes meer :D

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:25

jolanda20 schreef:
meliza schreef:
Lees hier zo af en toe mee omdat wij zelf een shetlander met zomereczeem hebben.
Het enigste wat bij hem het beste helpt, is hem op tijd onder de deken te zetten en zolang mogelijk ophouden.
Ik werd nieuwsgierig naar de kruidenelixer en ben daarom maar eens gaan googelen.
Daarbij kwam ik op het volgende filmpje http://rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=93826
Ga nu nog even dubben wat ik ga doen,wel of niet bestellen heb al zoveel geprobeerd :?
Mocht ik besluiten om het te proberen dan zal ik hier melden of het (voor mij) werkt of niet.

Ik heb het besteld :D nou afwachten wanneer het binnen is!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:28

ik mag hopen dat je de baby olie niet op plaatsen smeert waar de zon kan komen, want dan heb je een verbrand paard ;)

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:13

Ik lucht de deken iedere dag even. Verharen jullie paarden op dit moment ook zo? Pfff vandaag zat heel dr buikflap vol met haar. (Het gaat er ook echt in zitten, het worden van die bolletjes) Ik blijf poetsen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:04

jolanda20 schreef:
meliza schreef:

en dan lees je op een andere link dit:
Citaat:
De landelijke vereniging tegen kwakzalverij is echter niet zo blij met Smit's kruidenelixer. Volgens de vereniging worden consumenten voor het lapje gehouden met dit soort obscure drankjes.

doet me aan meneer leen taal denken. ;)
grappig trouwens dat die man jan smit heet!!!! _O-

en op de site van het elixer staat:
Citaat:
Dit elixer is samengesteld uit ruim 120 soorten kruiden, mineralen en plantaardige oliën zonder chemische toevoegingen en daardoor een perfecte dagelijkse natuurlijke aanvulling

kan iemand trouwens die productinformatie downloaden?
mijn pc opent dat in gekke tekentjes dus ik kan het niet lezen.
site:
http://www.traseco.nl/duo.html
en dan klikken op productinformatie
Laatst bijgewerkt door ellepel op 20-08-10 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:05

meliza welke heb je besteld (rode of witte dop)en als je het binnen hebt wil je dan kijken wat er allemaal in zit?

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:25

ellepel schreef:
meliza welke heb je besteld (rode of witte dop)en als je het binnen hebt wil je dan kijken wat er allemaal in zit?

Ik heb de rode besteld.
In de bevestigingslink staat dat door de drukte het iets langer kan duren,maar zo gauw ik het binnen heb kijk ik voor je en meld ik het hier.
Ga straks die andere link even bekijken maar krijg nu net visite.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:27

bedankt,ik lees het dan later wel

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:15

_CS_ schreef:
ik mag hopen dat je de baby olie niet op plaatsen smeert waar de zon kan komen, want dan heb je een verbrand paard ;)

ik ben niet achterlijk ;)

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:50

Ellepel ik heb de produktieinformatie van jouw opgegeven site goeopend en gekopieerd.
Staat niet in wat er allemaal in zit.

Productinformatie:

Oorspronkelijk produceerde Jan Smit slechts een elixer, dat speciaal voor duiven bedoeld was, maar ook zijn waarde bewees bij andere diersoorten.
Tegenwoordig heeft Jan Smit 4 varianten van het elixer en een zalf in de handel. Voor de dieren zijn de elixers te herkennen aan de kleur van de dop.
De elixers zijn samengesteld uit ruim 120 soorten kruiden met als toevoeging magnesium uit de Zechstein Bron, op basis van plantaardige oliën en alcohol.

Het elixer uit de fles met de witte dop is het aangewezen middel voor gebruik bij vele diersoorten, waaronder duiven. Het bevordert met name de bevruchting en de groei van de jonge dieren. Daarnaast zorgt het voor een goede verpluiming en voor een verhoogde weerstand tegen allerlei ziektekiemen. Gebruik: dagelijks 1 ml op 1 liter water, de eerste week dubbele hoeveelheid. Verpakking: 1 liter

Het elixer met de rode dop bevat naast de kruidenmelange ook extra elektrolyten om daardoor de waterhuishouding van de dieren (bij duiven: vooral na moeilijke, taaie vluchten bij hoge temperaturen) op peil te houden. Gebruik: 2 maal per week 1 ml op 1 liter water. Verpakking 1 liter.

Omdat het elixer geen medicijn is, kunnen dieren toch ziek worden. De laatste jaren is bij duiven (en vooral bij jonge duiven) coli de oorzaak van grote verliezen tijdens de vluchten. Speciaal hiertegen heeft Jan nu een elixer samengesteld en dat zit in de fles met de
blauwe dop. Gebruik: voorbehoedend 2 maal per week 1 ml op 1 liter water. Bij een uitbraak van coli, 14 dagen achtereen 1 eetlepel op 1,5 liter water. Tijdens deze kuur minder voeren.
Verpakking ½ liter.

Enige tijd geleden heeft Jan Smit een menselijke variant van het elixer op de markt gebracht. Na jaren van onderzoek en testen heeft hij de formule gevonden voor het elixer waar reeds veel mensen baat bij hebben. Evenals bij de dieren verhoogt ook dit elixer de weerstand bij mensen, zodat ze minder snel vatbaar zijn voor allerlei ziektekiemen. Tevens heeft het een goede uitwerking op het darmgestel en luchtwegen. De menselijke variant bestaat uit ruim 120 soorten kruiden met als toevoeging magnesium uit de Zechstein Bron, op basis van plantaardige oliën en alcohol, en is verpakt in een glazen fles van een halve liter. Gebruik voor volwassenen: dagelijks 3 maal 1 theelepel in te nemen met een beetje water. Gebruik voor kinderen een half tot volle theelepel per dag eveneens met een beetje water in te nemen..
Tegelijkertijd heeft Jan Smit ook een zalf van de kruiden op de markt gebracht. Deze zalf heeft een geweldige werking bij oa: eczeem, spierpijn, zenuwpijn, reumapijn etc.
Het bevat oa. Duivelsklauw. Deze zalf is geen geneesmiddel en mag onbeperkt gebruikt worden. Het bevat geen conserveermiddelen. Verpakking 100 ml.

Producent: Jan Smit

Kijk eens op de website voor wederverkoopadressen.

Ik heb het zelf van een andere site besteld,doe de link er wel even bij staat ook nog wat info op.
http://www.fytototaal.nl/pagina-over-ons.html