Gedeelde smart is halve smart in dit topic he!

Ik heb niet alle 161 pagina's gelezen, maar zit met een specifieke vraag:
Mijn paard had flink mok aan alle vier de benen. Grote plekken, het is ook echt open/nat geweest, alle haren in de kootholte verdwenen etc. Ik ben er nu bijna 2 maanden intensief mee bezig:
- paard staat niet meer halve dagen in de blubberwei, maar meer op stal (helaas!) en een paar uur in een drogere paddock (niet droog, maar wel droger);
- paard heeft homeopatische druppels gekregen (graphite) die de plekken uitdroogden en ook vier weken mokkruiden gevoerd, nu overgegaan op kleefkruid/goudsbloem (i.v.m. vochtafvoer) en PUUR mokdruppels (waar o.a. brandnetel in zit);
- benen maak ik elke avond schoon en droog (meestal was ik de benen niet compleet, maar borstel het wel goed schoon) en smeer ik dik in met honingzalf (Vetramil).
Het gaat echt een heel stuk beter, op een paar hardnekkige korstjes/plekjes na. Hoe krijg ik nu die laatste plekjes onder controle?
Aan 3 van de 4 benen zitten nog kleine plekjes, die maar niet weg willen. Het haar groeit mooi terug, de huid is echt rustiger, de plekjes zijn ook wel dicht (niet open/etterig o.i.d.). Toch wil ik ook graag dit laatste restje aanpakken, zeker omdat mijn paard enkele weken geleden met een Einschuss-been stond. Dat kan natuurlijk ook via een ander wondje of schaafje zijn gekomen, maar de kans is groter dat dat van de mok is. Hij heeft flink aan de antibiotica gestaan, het gaat nu gelukkig weer goed. Maar waar ik eerst dacht 'ach, die laatste plekjes, die verdwijnen wel', vind ik dat nu toch wel vervelend. Ik wil niet weer een bacterie erin.
Dus: wie kent nog een goede remedie voor dat laatste stukje verbetering waar ik naar op zoek ben? Of is de enige remedie een droge lente...???